Klacht: pas geweigerd

sarimaria op 07 juni 2021 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Basic Fit has resolved this complaint
Klacht opgelost op 8 juni 2021
Reactie van het bedrijf:

Beste Sancho, Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Dit waarderen wij enorm! Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan, betreft jouw lidmaatschap. Ik heb dit direct voor je nagekeken. In de administratie kan ik zien dat er op dit...

Bedrijf Basic Fit
Categorie Sportclub/-school
Status Opgelost
Datum 7 juni 2021

Een klant van Basic Fit ervaart problemen met zijn sportpas, die na de heropening wordt geweigerd. Volgens een medewerker zou er in het systeem staan dat er twee maanden niet betaald is, terwijl de klant meent dat alles bevroren was en de betaling via automatische incasso liep. Pogingen om contact op te nemen via telefoon en chat zijn niet succesvol, en de status van betalingen op de website geeft aan dat er nog verwerkingen gaande zijn.

Mijn Klacht:

Na heropening een aantal keer geweest om te sporten nu wordt mijn pas geweigerd. volgens medewerker staat er in systeem dat ik 2 maanden niet betaald heb. Hoe dan? alles was bevroren. Het is automatische incasso?
Krijg geen contact via telefoonnummer.
Chatten was ook niet mogelijk.
Via my basic fit staat er bij betalingen, wij zijn bezig met verwerkingen.

Gewenste Oplossing:

Als ik zonder problemen weer naar binnen kan.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 08 juni 2021 om 07:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Sancho,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Dit waarderen wij enorm!

Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan, betreft jouw lidmaatschap. Ik heb dit direct voor je nagekeken.

In de administratie kan ik zien dat er op dit moment sprake is van een openstaand bedrag van € 42,99. Dit betreft de contributie voor de periode 7-6-2021 / 4-7-2021.

Wij hebben dit bedrag niet automatisch van jouw rekening kunnen incasseren, doordat er spaties waren verwerkt in het rekeningnummer. Ik heb de spaties nu direct verwijderd, zodat we in het vervolg de incasso's aan kunnen bieden bij jouw bank.

Geen zorgen! Je kunt het openstaande bedrag van € 42,99 voldoen via de kiosk op de club. Deze betaling wordt direct verwerkt op jouw lidmaatschap, zodat je kunt gaan sporten.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Team Social Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door sarimaria
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM