Klacht: Parkeerboete omdat de app. onverwacht stopt. & het doorlopen van een parkeeractie

op 13 september 2017 over Parkmobile in de categorie Parkeren

Parkeren in het centrum van Tilburg tijdens de kermis, dus parkmobile aangezet.
Kom ik 9 uur later bij mijn auto aan, zie ik een verkeersboete t.w.v. € 62,- onder mijn ruitenwisser. Blijkbaar was de app. ineens gestopt. Er was wel 0,35 ct afgeschreven na 6 min. Normaal klaag ik niet snel, maar dit is de tweede keer al dat dat gebeurd gvd!

Vanmiddag heb ik geparkeerd in Helmond voor 5 min. Kom ik terug bij mijn auto, wil de app niet stoppen! Dus ik verwijder de app. om hem vervolgens te herinstalleren, ben ik uiteraard mijn wachtwoord vergeten. Deze kan gewoon gemaild worden, maar blijkbaar toch ook weer niet, omdat er ineens een onbekende fout is opgetreden. Vervolgens krijg ik 2 uur later een sms dat de parkeeractie nog loopt. Nu is er € 4,80 afgeschreven!!

Als ik mijn geld terug krijg en niet het gevoel krijg dat ik genaaid word de eerstvolgende keer dat ik parkeer.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Parkmobile in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parkmobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parkmobile

Heeft op 19 september 2017 om 09:05 geantwoord

Beste heer Brandwijk,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Vervelend te vernemen dat u problemen heeft ervaren met de app.

In deze kan ik u vermelden dat wij uw parkeerhistorie hebben geraadpleegd. Hierin is er te zien dat u uw parkeeractie voor zone 51454 - Tilburg - Lange Nieuwstraat heeft aangemeld om 11:45 uur. Dit is via een Android toestel gedaan met uw inloggegevens. Vervolgens is de parkeeractie op deze manier ook weer afgemeld om 11:51 uur. Vervelend dat dit onbedoeld is gebeurd, wellicht in een tas of broekzak, maar wij hebben een afmeldverzoek van u mogen ontvangen.

Vervelend dat het afmelden bij uw parkeeractie in Helmond juist niet afgemeld kon worden. Omdat de app afhankelijk is van het netwerk en de verbinding op uw telefoon, kan het soms voorkomen dat de app niet genoeg kan laden. Hierdoor kan deze langzamer functioneren of zelfs vastlopen. Het helpt dan om de app 'geforceerd' af te sluiten en opnieuw op te starten of de telefoon te herstarten.

Wanneer het echt niet lukt om de parkeeractie via de app af te melden, dan kan een parkeeractie ook op verschillende andere manieren afgemeld worden. Dit kan bijvoorbeeld door het telefonisch inbellen naar ons spraaksysteem (020-7990000, lokaal tarief), het sms’en van een ‘Q’ naar 4111 of het raadplegen van onze Helpdesk (0900-6665666, lokaal tarief). Wanneer de parkeeractie op een andere manier afgemeld wordt, zullen de parkeerkosten niet hoger op lopen dan de bedoeling is

Op elk tijdstip heeft u geprobeerd de parkeeractie in Helmond af te melden?

Whitney van der Koelen
Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door FreddyKrueger