Klacht: Parkeeractie vroegtijdig gestopt

op 16 april 2020 over Parkmobile in de categorie Parkeren

Ik heb een parkeeractie gestart en kort hierna viel mijn mobiel uit. Diezelfde avond ontvang ik een boete van 67 euro van de gemeente omdat mijn parkeeractie via parkmobile niet meer actief bleek. Ik heb contact opgenomen met hun klantenservice, die standvastig blijven zeggen dat mijn parkeeractie ten alle tijden doorloopt, tenzij ik deze stopzet. Ik weet zeker! Dat ik de parkeeractie niet zelf heb stopgezet. Mijn mobiel was gewoon uitgevallen!!! Ik heb vaker gezeik gehad met de app van parkmobile. En de medewerkers die ontkennen het feit dat hun app gewoon niet altijd even optimaal functioneert. Kunnen niets voor je betekenen en verwijzen je door naar andere instanties voor een bezwaar. Je moet het er maar mee doen, dat hun technische dienst zegt dat je de parkeeractie echt zelf hebt stopgezet en het is hun woord tegen die van jouw.

Ik wil dat zij de boete van 67 euro op zich nemen! Aangezien de fout niet mij bij ligt voor het stoppen van een parkeeractie!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parkmobile over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parkmobile in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parkmobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parkmobile

Heeft op 13 mei 2020 om 11:07 geantwoord

Beste mevrouw Daoudi,

Ik vind het vervelend om te vernemen dat u op 3 april jongstleden in zone 51 - Rotterdam een boete heeft ontvangen. Ik help u graag verder met uw vraag.

Vanuit uw gebruikersaccount is om 19:20 uw parkeeractie afgemeld vanaf een iPhone toestel met dezelfde toestel notificaties als het toestel waarmee de parkeeractie is aangemeld. De parkeeractie is niet door ons afgemeld noch heeft er op de desbetreffende datum een storing plaats gevonden.

Op het moment dat uw toestel uitvalt, of u geen internet heeft, blijft de parkeeractie actief. Pas op het moment dat u de parkeeractie afmeld via één van de vijf geboden opties word de parkeeractie afgemeld. Of als de maximale parkeerduur is bereikt. In dezen is de parkeeractie vanuit uw gebruikersaccount afgemeld zoals eerder medegedeeld. Indien gewenst kunnen wij u een overzicht toesturen van uw handelingen in de Parkmobile app per email.

Indien de boete na 19:20 is uitgeschreven is deze, helaas, terecht en dient u de boete te voldoen aan de gemeente Rotterdam. Ik kan u jammer genoeg geen ander antwoord geven.

Ik wens u een prettige dag toe mevrouw Daoudi.

Met vriendelijke groeten,

Parkmobile Customer Support ^RG

Alle klachten die gemeld zijn door Klachtoverparkmobile