Klacht: Park Plus geeft mijn auto beschadigd terug, reageert niet en weigert inzage dash-cambeelden etc.

op 13 februari 2018 over Park Plus Schiphol in de categorie klachtmelden

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Park Plus verzorgt valetparking op Schiphol en geeft mijn auto na 12
dagen beschadigd terug, reageert niet op herhaalde telefoontjes en
e-mailberichten. Schade ruim 400,- euro.

Ik heb dit direct per telefoon en per mailbericht gemeld bij ParkPlus.
Eerst heb ik in 3 dagen tijd 3 maal telefonisch contact gehad en is
mij tweemaal een schriftelijke reactie op mijn schademelding
toegezegd, maar ook deze toezegging is wederom niet nagekomen.

Op de website van Parkplus, zie https://parkerenvaletschiphol.nl,
wordt de indruk gewekt dat het gaat om een betrouwbaar, transparant en service-gericht bedrijf. Zo staat er met grote letters ‘U kiest toch
ook voor zekerheid’ en bij Verzekering staat ‘U loopt bij Park Plus geen risico met uw auto’. Er staat zelfs een e-mailadres bij om klachten te melden. Dat is pure misleiding want klachten worden genegeerd.

We zijn nu 3 weken verder waarin ik ruim de tijd heb gegeven om te
reageren op de voorcalculatie door een officieel schadeherstelbedrijf
en 3 foto’s van de schade aan mijn auto. De schade bedraagt 442,-
euro. Ik heb gevraagd om deze schade aan mij te vergoeden. Ik heb ook
de dash-cambeelden opgevraagd. Ook dat wordt geweigerd.

Ik houd Park Plus aansprakelijk en ik mocht er vanuit gaan dat mijn
auto was verzekerd tegen schade. Dat staat op hun website.

Mij is opgevallen dat de medewerkers die mijn auto voor de vertrekhal
van Schiphol in ontvangst namen geen herkenbare bedrijfskleding dragen zoals op de website is te zien. Op mijn vraag waarom niet, was het antwoord ‘Wij willen niet opvallen’ . Voor de vertrekhal wordt mijn auto met een smartphone rondom gefilmd, maar dat kost tijd. Daarom vraagt de medewerker mij tussentijds mijn auto een tiental meters te verplaatsen omdat een parkeerwacht nadert. ‘Deze mensen schrijven hoge boetes uit’ wordt mij gezegd, maar waarom moet alles zo sneaky? Het is net alsof ik betrokken wordt in iets dat illegaal is.

Als dit laatste waar is, wordt Schiphol opnieuw geconfronteerd met
malafide bedrijven, in ieder geval door het bedrijf Park Plus.

Het bedrijf is telefonisch moeilijk bereikbaar. Ik heb bij mijn
schademelding eerst een bandje moeten inspreken en mail moeten sturen en kreeg daarna nog geen antwoord. Ik blijf zo met de schade zitten en ik neem niet aan dat ik de enige ben.

Gewenste Oplossing:

Wanneer Park Plus het fatsoen heeft tenminste op mijn telefoon- en
e-mailberichten te reageren scheelt mij dit veel ergernis. Daarnaast
verwacht ik dat Park Plus mij de schade vergoedt waar zij
aansprakelijk voor zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Martijn2