Klacht: Pakketje zonder huisnummer

op 12 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb ongeveer 20 dagen geleden iets gekocht op Aliexpress, en ik ben hierbij vergeten mijn huisnummer toe te voegen. Ik heb nu al meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice van PostNL maar hier heb ik niet veel aan gehad, waar het op neer kwam was dat ik maar moest wachten.

De tracking op 17track geeft aan dat de aflevering vandaag mislukt is om 12 uur ’s ochtends. Ik heb niks gemerkt, en er is dus ook verder niks gebeurt.

Word ik misschien nog gebeld? Het is me al een keer eerder overkomen en toen werd ik gebeld, via het telefoonnummer dat op het pakketje stond. Ik heb ook gelezen dat postbezorgers de mogelijkheid hebben om het huisnummer op te zoeken. Misschien kan ik het ophalen op een postnl locatie ofzo? Of heeft de postbezorger het pakketje nog en gaat het morgen nog een keer proberen en kan ik het dus aan hem vragen hoe het zit?

Ik weet verder ook niet hoe ik moet weten of mijn pakket terug gestuurd is of niet. Mijn tracking code die ik kreeg is LZ747567844CN

Alvast bedankt!

Als het pakketje gewoon afgeleverd kan worden, of dat ik het ergens op kan halen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 12 september 2018 om 12:52 geantwoord

Geachte heer Meek,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er een pakket van AliExpress naar u onderweg is zonder huisnummer. Ik begrijp dat u het pakket graag alsnog in ontvangst wilt nemen. Graag reageer ik op uw bericht.

Pakketten worden verwerkt en bezorgd op basis van postcode en huisnummer. Indien een adres niet compleet is kan de zending niet verwerkt en gesorteerd worden en is helaas ook aflevering bij een afhaallocatie niet mogelijk. Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de status gecontroleerd en zie ik dat er inderdaad een probleem lijkt te zijn met de adressering. Ik kan geen gegevens wijzigen, toevoegen of aanpassen aan de adressering van een zending en verwacht dat het pakket retour zal gaan naar de afzender. Ik raad u aan contact op te nemen met de afzender voor een oplossing.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door MadokaMagica