Klacht: Pakketje aan onbekende meegegeven + super onvriendelijk

op 04 juli 2012 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Drie weken geleden pakketje besteld, was op de dag dat hij bezorgd zou worden, half uur afwezig geweest en bij thuiskomst lag er een briefje op de mat. Meteen gebeld, ze hadden geen contact met de chauffeur en het pakje zou de volgende werkdag bezorgd worden, aangegeven dat ik dan niet thuis ben. Telefoniste gaf aan dat ik het pakje in Drachten kan gaan halen (dat is 1.5uur rijden) dus aangegeven dat ik daar echt de tijd niet voor heb. Dus ook op tweede bezorgdag, een briefje op de mat. De afzender heeft geregeld dat ik mocht mailen over een dag en uur dat ik wel thuis was. Toen ik van DHL hier bevestiging over kreeg, kreeg ik een kwartier later te horen dat mijn pakketje door iemand was opgehaald in Drachten. En door wie dit was gedaan. Aangegeven dat dit niet door mij of iemand die ik ken gedaan is. Hier hebben ze mij tig keer over gebeld en gemaild, en dat was super vervelend en ze gaven mij het gevoel dat dit mijn fout was, terwijl dit toch wel hun verantwoordelijkheid is! Na 2.5 week kreeg ik te horen dat ze het pakje terug hadden (moest ik weer zelf achterna bellen). Een super onvriendelijke en intimiderende bezorger bracht mijn pakje. In een tijdsbestek van ongeveer 1 minuut heeft hij twee keer aangebeld en met de klep van de brievenbus zitten klepperen. Ronduit asociaal en echt ik voelde mij geïntimideerd. Uit angst (en ik overdrijf niet) getekend voor mijn pakketje. Verpakking was open en stuk. Naar de inhoud heb ik niet meer gekeken. Was zo onder de indruk van hoe er met mij omgegaan is (eerst mij beschuldigen dat ik wel wist wie mijn pakje had en daarna het pakje op zo’n onvriendelijke manier brengen) dat ik het pakje meteen retour heb gestuurd. Dit via post.nl. Ook hier heb ik een mail naar de klantenservice over gedaan, daar krijg ik geen reactie. Ik hoop met deze reactie op een publieke website wel een degelijke reactie te krijgen van DHL.

- Excuses
- Terugbetalen retourkosten
- Een hele dikke bos bloemen (ook voor de afzender, zij hebben hier ook last van gehad).
- Een cursus 'hoe ga ik vriendelijk om met mijn klanten' voor de chauffeur en zowiezo zou hij op zijn gedrag moeten worden aangesproken, alsook de persoon bij bezorgservice die het pakje aan een wildvreemde meegeeft.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 juli 2012 om 11:01 geantwoord

Beste klant,

wij zullen een dossier opstarten om dit na te laten kijken.

Er zal contact met u worden opgenomen door één van onze agents.

Met vriendelijke groeten,

DHL Express Webcare Team

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Dana27