Klacht: Pakketfraude

op 22 juni 2016 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Wij hebben last gehad van pakketfraude. Hierbij zijn een tweetal pakketten geleverd (op rekening) op ons adres (met een onjuiste naam). 1 van deze pakketten is geleverd, maar nooit door ons ontvangen. Het tweede pakket is via een buurvrouw ontvangen (met weer een andere naam). Het laatste pakket hebben wij direct teruggestuurd.

Vervolgens zijn wij dagenlang geterroriseerd door een aantal duistere figuren die het poogden op te halen, waarbij tweemaal de politie eraan te pas moest komen, omdat dit vrij intimiderend werd.

Als OTTO op rekening blijft leveren en dit soort gekken dit kunnen blijven doen, zal dit niet ophouden. Het lijkt me verstandiger dat je de eerste keer iemand laat betalen, voordat je gaat leveren.

Ik neem OTTO daarom de overlast hoogst kwalijk. Ik ben weliswaar niet gedupeerd in financieel opzicht, maar deze overlast is echt belachelijk. Het heeft ons veel tijd en telefoontjes (60 cent per minuut) gekost. Ons adres schijnt nu geblokkeerd te zijn.

OTTO stopt met het leveren op rekening op een adres zonder eerst een kredietcheck.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 22 juni 2016 om 12:08 geantwoord

OTTO doet er alles aan, met de middelen die beschikbaar zijn, dit soort frauduleuze activiteiten te voorkomen.
OTTO neemt uw punt serieus en zal dit zeker in het bedrijf bespreekbaar houden.
Voor de overlast en ongemakken biedt OTTO welgemeende excuses aan.

OTTO
Klantenservice