Mijn Klacht:
Nadat op de website van DHL kwam te staan dat mijn pakket met 1 dag vertraagd was ben ik gaan bellen met de klantenservice. De persoon aan de lijn ging voor mij uitzoeken waarom mijn pakket vertraagd was. Hij vertelde mij dat het pakket verloren was en tijdens een ‘depot search’ (of hoe het ook mogen heten) het pakket werd teruggevonden. Volgens hem was er geen mogelijkheid om het pakket vandaag nog in bezit te krijgen. Normaliter vind ik het geen probleem dat een pakket iets vertraagd is, maar doordat mijn partner haar fiets net voor vakantie is gestolen hebben wij een nieuwe besteld en erop aangedrongen bij de leverancier om ervoor te zorgen dat het pakket snel in ons bezit zou zijn. Zij hebben hun werk gedaan en nu raakt DHL het pakket kwijt??? Op de vraag of ik het pakket op kan halen bij het depot krijg ik het antwoord dat dat eventueel zou kunnen als ik de leverancier bel, de leverancier belt dan weer DHL, DHL kijkt wat er mogelijk is, DHL belt weer terug naar de leverancier en de leverancier belt mij weer. Is dat efficient? De kans dat er dan iets mis gaat is nog vele malen groter. Het pakket staat toch gewoon op depot. Ik wil het daar zelf op gaan halen. Wat is het probleem?? Als ik het pakket morgen niet heb, dan kan ik eigenlijk gewoon niet op vakantie, tenzij ik ergens anders nog een fiets ga kopen!!
Gewenste Oplossing:
DHL mag in dergelijke situaties wel wat meer meedenken met de klant.

