Klacht: Pakket verloren -Bezorging 1 dag later

michaeldegouw op 28 mei 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 28 mei 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste meneer , Bedankt voor uw bericht. De zending is inderdaad aangetroffen op het depot, u kunt de zending daar vandaag afhalen voor 19 uur vanavond. Het adres is: Achtseweg Noord 20 5651GG Eindhoven U moet een geldig legimatiebewijs meenemen...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 28 mei 2015

Na een vertraging van een dag in de bezorging van een pakket, ontdekte de klager via de klantenservice van DHL dat het pakket verloren was. Tijdens een depotzoektocht werd het pakket uiteindelijk teruggevonden, maar het was niet mogelijk om het dezelfde dag nog te bezorgen. De klager uitte zijn onvrede over de situatie, vooral omdat het pakket dringend nodig was na de diefstal van de fiets van zijn partner.

Mijn Klacht:

Nadat op de website van DHL kwam te staan dat mijn pakket met 1 dag vertraagd was ben ik gaan bellen met de klantenservice. De persoon aan de lijn ging voor mij uitzoeken waarom mijn pakket vertraagd was. Hij vertelde mij dat het pakket verloren was en tijdens een ‘depot search’ (of hoe het ook mogen heten) het pakket werd teruggevonden. Volgens hem was er geen mogelijkheid om het pakket vandaag nog in bezit te krijgen. Normaliter vind ik het geen probleem dat een pakket iets vertraagd is, maar doordat mijn partner haar fiets net voor vakantie is gestolen hebben wij een nieuwe besteld en erop aangedrongen bij de leverancier om ervoor te zorgen dat het pakket snel in ons bezit zou zijn. Zij hebben hun werk gedaan en nu raakt DHL het pakket kwijt??? Op de vraag of ik het pakket op kan halen bij het depot krijg ik het antwoord dat dat eventueel zou kunnen als ik de leverancier bel, de leverancier belt dan weer DHL, DHL kijkt wat er mogelijk is, DHL belt weer terug naar de leverancier en de leverancier belt mij weer. Is dat efficient? De kans dat er dan iets mis gaat is nog vele malen groter. Het pakket staat toch gewoon op depot. Ik wil het daar zelf op gaan halen. Wat is het probleem?? Als ik het pakket morgen niet heb, dan kan ik eigenlijk gewoon niet op vakantie, tenzij ik ergens anders nog een fiets ga kopen!!

Gewenste Oplossing:

DHL mag in dergelijke situaties wel wat meer meedenken met de klant.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 mei 2015 om 15:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer ,

Bedankt voor uw bericht. De zending is inderdaad aangetroffen op het depot, u kunt de zending daar vandaag afhalen voor 19 uur vanavond.

Het adres is:

Achtseweg Noord 20
5651GG Eindhoven

U moet een geldig legimatiebewijs meenemen en het zendingsnummer, zodat mijn collega’s de zending kunnen opzoeken.

Als u de zending niet vandaag af kunt halen, dan moet het inderdaad via de verzender geregeld worden. De zending zal dan namelijk morgen weer in bestelling gaan en bij een chauffeur in de wagen komen te liggen. Dit proces kunnen wij niet tegenhouden zonder inmenging van de verzender. Ik kan me voorstellen dat dit omslachtig op u overkomt, hiervoor wil ik u graag mijn excuses aanbieden. De verzender van het pakket boekt een opdracht bij ons in en wij zijn gebonden aan die opdracht en kunnen niet zonder meer wijzigingen doen.

Mijn excuses voor het ongemak dat u hierdoor heeft ervaren.

Met vriendelijke groet,

Desiree
Webcare Advisor

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM