Klacht: pakket

lisavandorp op 08 juni 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 8 juni 2015
Reactie van het bedrijf:

Gereageerd per mail op 08-06-2015 Inhoud mail: Wat erg om uw pakket zo aan te treffen! Dat hoort echt niet zo gedaan te worden en bedank u vooral omdat we nu de bezorger op deze afleverwijze kunnen aanspreken. Mijn excuses...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 8 juni 2015

Lisa van Dorp uitte haar onvrede over de levering van een pakket door DHL, dat onbeheerd voor haar deur was achtergelaten. Ze benadrukte dat dit een risico vormt voor de veiligheid van de inhoud, ongeacht of het om waardevolle spullen gaat. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Beste DHL,
Ik heb een klacht. Ik heb maandagavond een pakket besteld. Die is gisteren geleverd. Over de levering ben ik niet tevreden. Het pakket stond gewoon open en bloot voor de deur. Iedereen kon het meenemen. Dan ging het misschien over een paar schoenen maar het had ook een computer kunnen zijn!
Mvg lisa van dorp

Gewenste Oplossing:

Wanneer het pakket of bij de buren word afgeleverd of op een afhaal punt

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 08 juni 2015 om 15:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Gereageerd per mail op 08-06-2015
Inhoud mail:
Wat erg om uw pakket zo aan te treffen! Dat hoort echt niet zo gedaan te worden en bedank u vooral omdat we nu de bezorger op deze afleverwijze kunnen aanspreken. Mijn excuses dat u dit zo aantrof bij thuiskomst. Gelukkig stond het er nog en was het inderdaad niet gestolen of beschadigd zoals u terecht aangeeft wat had kunnen gebeuren.
Ik heb de klacht aan de depothouder laten weten en hij zal de bezorger hierop aanspreken.
Om het pakket bij buren of een afhaalpunt te laten leveren, kan er het volgende gedaan worden:
1. De verzender geeft bij verzending direct aan dat het pakket naar een afhaalpunt moet, of
2. De verzender moet toestemming geven dat het pakket bij buren aangeboden mag worden, of
3. U kunt zelf bij een afleverpoging waarbij u niet thuis bent met het achtergelaten kaartje de volgende afleverpoging wijzigen naar buren of afhaalpunt.

Nogmaals bedankt voor het melden en ook nogmaals mijn excuses voor deze levering.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM