Klacht: Vervolg op vorige klacht 987348

Dennis3101 op 20 september 2021 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedemiddag, inmiddels zijn we een aantal maanden verder, en heb ik naast de betalingsregeling diverse mails gekregen betreffende herinneringen en inmiddels zelfs bijkomende incassokosten?? voor de nota’s waar een betalingsregeling voor is getroffen. De bedragen komen tevens ook niet overeen.

Wat een ongelofelijke puinhoop.
Tot in den treure contact geprobeerd te krijgen met de chat klantenservice, want op een andere manier vanuit het buitenland zijn jullie niet te bereiken.
Het personeel wat ik via de klantenservice heb gesproken, is ondeskundig en geven totaal geen verheldering. Als het te moeilijk wordt dan wordt de chat beëindigd. Dit kan toch niet??

Graag dan via webcare (jullie zijn de enige die me hebben kunnen helpen) na maanden graag weer actie, want dit loopt natuurlijk helemaal mis.

Graag verneem ik deze week een complete duidelijke oplossing. Anders ben ik geneigd de betalingen te staken, en als het echt moet dan maar zwart op wit voor de rechter. Ik ben er klaar mee.

Met vriendelijke groet,
Dennis Vermeer

Gewenste Oplossing:

Dat Oxxio de zaken eens goed op orde brengt, en niet onterechte aanmaningen en incassokosten probeert te innen.
Tip: klantenservice personeel zijn totaal niet deskundig, en het ergste, ook niet klantvriendelijk en oplossingsgericht

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 23 september 2021 om 13:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Wat vervelend dat u geen contact hebt kunnen leggen. Ik heb uw gegevens erbij gepakt en zie dat u voor stroom een gas een betalingsregeling hebt getroffen op 12 juli 2021. We hebben geen incassokosten in rekening gebracht. Wel hebben we op 7 juni 2021 2 x €50,00 opzegboete in rekening gebracht maar dit heeft u al voldaan.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,

Sakoentala
Oxxio Webcare

Dennis3101

Heeft op 23 september 2021 om 20:05 geantwoord

Goedemiddag, bedankt voor uw reactie.
Ik heb op 17-8 een herinnering gekregen en op 14-9 een aanmaning met daarbij €40,- incassokosten.

Kunt u me per mail een nieuw overzicht versturen wat voor beide producten nu de status is met de openstaande bedragen?

Dan kunnen we het beter communiceren dan hier. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Dennis Vermeer

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Voor het Internet TV abonnement staat er op dit moment een bedrag open van €156,76 m.b.t. notanummer 202100154598. Voor het energiecontract staat er op dit moment nog een bedrag open van €374,11 m.b.t. notanummer 837948627. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Dennis3101

3 jaren geleden - Beste Dick, Dit is wederom weer niet juist. Voor Telecom staat er een bedrag open van €116,76. Blijkbaar hebben jullie dus alsnog onterecht €40,- incassokosten gerekend terwijl de betalingsregeling allang bestond, en mijn betalingen ook al 3 maanden op tijd zijn bijgeschreven. Graag uitleg hierover, en het bedrag aanpassen zodat dit weer klopt. Met vriendelijke groet, Dennis Vermeer

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Beste Dennis, Bedankt voor je reactie! De incassokosten van €40,00 zijn terecht aangezien de termijnbedragen voor de 25ste van iedere maand overgemaakt dienen te worden. Het eerste termijnbedrag is op 26-7-2021 overgemaakt, waardoor de betalingsregeling automatisch is komen te vervallen. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Dennis3101

3 jaren geleden - Beste Dick, nogmaals geef ik aan dat dit onterecht is. Alle betalingen zijn ruim op tijd betaald. Wat betreft de eerste termijnbetaling, deze is op 22-7-2021overgemaakt. Zie onderstaande afschrijving ; Details af- en bijschrijving Betaalrekening Hr D A Vermeer NL57 INGB 0006 575 Naam/Omschrijving/Mededeling Naam: Oxxio telecom Omschrijving: Klantnummer 44190330 en notas: 202100132041 en 202100154598 NL18ABNA0830034 Valutadatum: 23-07-2021 Datum donderdag 22 juli 2021 Bedrag -€38,92 Tegenrekening NL18ABNA0830034862 Mutatiesoort Internetbankieren Van de overige betalingen welke op tijd zijn gedaan heb ik allemaal bewijzen. Waar gaat het bij jullie mis? Graag weer een reactie, en het recht zetten van de fouten die bij jullie gemaakt worden. De incassokosten moeten gecrediteerd worden zoals u bovenstaand kunt zien. Ook hoor ik graag wat er elke keer mis gaat. Met vriendelijke groet, Dennis Vermeer

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Beste Dennis, Bedankt voor je reactie! Zou je zo vriendelijk willen zijn om een screenshot van bovenstaande betaalbewijs via de chat of via het contactformulier toe te sturen. Indien het dus inderdaad de 22ste de overboeking was, dan kan ik de incassokosten in mindering brengen. De informatie die ik op dit moment heb, laat zien dat het de 26ste was. Alvast bedankt voor de info! Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Dennis3101

3 jaren geleden - Beste Dick, ik heb 2 collega's gesproken. Ik begin langzamerhand behoorlijk geïrriteerd te raken van de houding van uw collega's, en de manier waarop dit al maanden duurt. Ik heb het bestand naar beide collega's verstuurd. De eerste chat is daarna verbroken, en de 2e collega heeft alles op KPN afgeschoven. Inmiddels dreigt Oxxio nu ook met deurwaarders en loonbeslag ed. Hieronder een kopie van mijn chat gesprekken, graag wederom een heldere actie. Als Oxxio daadwerkelijk overgaat in het inschakelen van een deurwaarder, dan zal ik meegaan in de procedure en aan de hand van mijn bewijsstukken bovenop de gerechtskosten en bijkomende kosten een schadevergoeding eisen. Beste , In deze e-mail staat een kopie van het gesprek wat je via de chat met ons hebt gevoerd. Oxxio Hi!👋 Brand maar los. dinsdag 05 oktober 2021 08:12 Klant betalingsregeling dinsdag 05 oktober 2021 08:12 Oxxio Als je je nota(s) niet op tijd of in 1 keer kan betalen, hangt het af van de situatie of je een betalingsregeling kan afspreken. dinsdag 05 oktober 2021 08:12 We helpen je in ieder geval graag verder! dinsdag 05 oktober 2021 08:12 Heb je een vraag over een betalingsregeling voor stroom en/of gas of Internet, TV Bellen? dinsdag 05 oktober 2021 08:12 Klant Internet, TV Bellen dinsdag 05 oktober 2021 08:12 Oxxio In dat geval kijken mijn collega's van de Service Crew graag met je naar de mogelijkheden. dinsdag 05 oktober 2021 08:12 Zal ik je direct doorverbinden? dinsdag 05 oktober 2021 08:12 Let op: Het is op dit moment erg druk bij de Service Crew. De wachttijden kunnen flink oplopen. dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Klant Ja, verbind me door dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Oxxio Ok, ik wil er zeker van zijn dat ik je goed doorverbind. 🤓 dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Dus nog 1 keer om te checken… Gaat 't over stroom en gas of Internet, TV Bellen? dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Klant Internet, TV Bellen dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Oxxio En heb je al een bericht gekregen dat je contract is overgezet naar KPN? dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Klant Ja, heb ik gehad dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Oxxio Voor jou is alles rond! 🤩 Je bent KPN-klant en kunt met al je vragen bij hen terecht. Online vind je bijna alle antwoorden. dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Bekijk de meest gestelde vragen dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Niet gevonden wat je zocht? Bel dan met de KPN Klantenservice via 0800-0402 (gratis). dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Klant Betalen dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Oxxio Je wil graag dat dit goed gaat. Wij schrijven je nota's automatisch af. Super handig! dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Bij welke dienst heb je een vraag over betalen? dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Klant Internet, TV Bellen dinsdag 05 oktober 2021 08:13 Oxxio Voor iedere nota krijg je een e-mail. dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Daarin staat welk bedrag we gaan afschrijven en wanneer. De betaaldatum kan je helaas niet aanpassen. dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Of wil je iets anders weten? dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Klant Iets mis gegaan dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Oxxio Oei, dat is niet de bedoeling. Wat is er mis gegaan? dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Klant Betalingsregeling is stopgezet dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Oxxio Dat is balen. 😕 Mijn collega van de Service Crew kijkt graag met je mee. dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Zal ik je direct doorverbinden? dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Let op: Het is op dit moment erg druk bij de Service Crew. De wachttijden kunnen flink oplopen. dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Klant Ja, verbind me door dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Oxxio Ok, ik wil er zeker van zijn dat ik je goed doorverbind. 🤓 dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Dus nog 1 keer om te checken… Gaat 't over stroom en gas of Internet, TV Bellen? dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Klant Internet, TV Bellen dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Oxxio En heb je al een bericht gekregen dat je contract is overgezet naar KPN? dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Klant Nee, nog niet dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Oxxio En ben je al klant van Oxxio? dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Klant Ja, dat ben ik dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Oxxio Top! Ik verbind je door. dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Oxxio Daarvoor moet ik je eerst even een paar vragen stellen om te weten wie je bent. dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Wat is je postcode? dinsdag 05 oktober 2021 08:14 Klant 2728BC dinsdag 05 oktober 2021 08:15 Oxxio En wat is je huisnummer, zonder toevoeging? dinsdag 05 oktober 2021 08:15 Klant 32 dinsdag 05 oktober 2021 08:15 Oxxio Oké, en wat zijn de laatste 4 cijfers van het BAN-ekeningnummer dat bij ons bekend is? dinsdag 05 oktober 2021 08:15 Klant 5594 dinsdag 05 oktober 2021 08:15 Oxxio Ik heb je gegevens gevonden. Goedendag DA Vermeer. dinsdag 05 oktober 2021 08:15 Ik kan helaas geen actief account vinden bij je klantnummer en kan je daarom niet verder helpen dinsdag 05 oktober 2021 08:15 Kies voor contact opnemen en mijn collega's helpen je graag verder. dinsdag 05 oktober 2021 08:15 Oxxio Geen zorgen, mijn collega van de Service Crew helpt je verder! 🐱‍🏍 dinsdag 05 oktober 2021 08:15 Je wordt zo snel mogelijk geholpen. Je bent de nummer 1 in de rij. Hoi, ik ben Sharmila van Oxxio, waarmee kan ik je helpen? Klant Goedemorgen, ik heb contact gehad met uw collega Dick. Het gaat over een betalingsregeling die ik heb waar ik continue onterechte mails over krijg omdat de eerste betaling niet op tijd zou zijn gedaan, echter was die ruim op tijd dinsdag 05 oktober 2021 08:17 Dick heeft me gevraagd een screenshot van de betaling aan jullie te sturen zodat de incassokosten gecrediteerd kunnen worden, en de betalingsregeling weer hervat wordt dinsdag 05 oktober 2021 08:18 Details-ING-Bankieren--f12ad71b-33e4-486a-9680-31a01ef486f7.pdf dinsdag 05 oktober 2021 08:19 Bovenstaand her bestand. De betaling moet iedere maand voor de 25e overgemaakt worden dinsdag 05 oktober 2021 08:19 Zoals u kunt zien was de eerste betaling al op de 22e overgemaakt dinsdag 05 oktober 2021 08:20 Sharmila Hoi DA! dinsdag 05 oktober 2021 08:22 Gelezen hoor, ik overleg even met mijn collega Dick. dinsdag 05 oktober 2021 08:22 Bedankt voor dit chatgesprek! Oxxio Welkom terug! 👋 dinsdag 05 oktober 2021 08:25 Nu je hier toch bent… Wat vond je van het gesprek met mijn collega? dinsdag 05 oktober 2021 08:25 Klant Terug naar Live Chat dinsdag 05 oktober 2021 08:26 Oxxio Ik kijk of er een collega beschikbaar is. Die neemt het gesprek dan van mij over. Het duurt maximaal 1 minuut om je door te verbinden. dinsdag 05 oktober 2021 08:27 Je wordt zo snel mogelijk geholpen. Je bent de nummer 1 in de rij. Hoi, ik ben Brenda van Oxxio, waarmee kan ik je helpen? Klant Goedemorgen, ik had net een chat gesprek met uw collega Sharmila, maar die is beëindigd, ik zou graag nog een reactie krijgen wat nu het vervolg is dinsdag 05 oktober 2021 08:28 Brenda Goedemiddag, wij kunnen helaas geen credidaties uitvoeren voeren wegens de migratie naar KPN. Die is vandaag gestart. Je kan de creditatie bij KPN aanvragen zodat je een email hebt gekregen dat je overgedragen bent! dinsdag 05 oktober 2021 08:28 Klant Kunt u vragen of Dick contact met mij opneemt? De mails en de betalingsregeling loopt namelijk via Oxxio, niet via KPN dinsdag 05 oktober 2021 08:30 Brenda Helaas niet, je kan dit met KPN regelen zodra je overgedragen bent dinsdag 05 oktober 2021 08:30 Wij mogen nu geen credidaties uitvoeren dinsdag 05 oktober 2021 08:30 Klant Dick heeft mij gevraagd een printscreen van mijn bankafschrift te sturen dinsdag 05 oktober 2021 08:30 Ik ben niet overgedragen naar kpn namelijk dinsdag 05 oktober 2021 08:31 Brenda Dat snap ik, maar nogmaals, wij kunnen op dit moment niks meer doen. Je kan dit regelen met KPN. dinsdag 05 oktober 2021 08:31 Je wordt overgedragen aan KPN zoals ik aangegeven heb dinsdag 05 oktober 2021 08:31 Je ontvangt van zelf een email zodra de migratie rond is dinsdag 05 oktober 2021 08:32 Klant Het punt is dat jullie (dus niet kpn) sinds juli dit jaar incassokosten hebben gerekend over een met jullie overeengekomen betalingsregeling. Kunt u mij doorverbinden met uw collega Dick? dinsdag 05 oktober 2021 08:33 Brenda Dat is helaas niet mogelijk dinsdag 05 oktober 2021 08:33 Heb je verder nog vragen? dinsdag 05 oktober 2021 08:34 Klant Uw collega Sharmila heeft zojuist wel overlegd met Dick, echter werd de verbinding verbroken. Dick heeft mij verzocht de printscreen van de betaling aan jullie toe te sturen dinsdag 05 oktober 2021 08:35 Details-ING-Bankieren--f12ad71b-33e4-486a-9680-31a01ef486f7.pdf dinsdag 05 oktober 2021 08:35 Brenda Dat heb ik gelezen en gezien dinsdag 05 oktober 2021 08:35 Maar nogmaals, wij kunnen op dit moment helemaal niks. Je kan dit regelen met KPN wanneer de migratie voorbij is dinsdag 05 oktober 2021 08:36 Klant Wat is uw naam? dinsdag 05 oktober 2021 08:36 Brenda Brenda dinsdag 05 oktober 2021 08:36 Klant Dus ik hoef niets meer te betalen? dinsdag 05 oktober 2021 08:37 Brenda Dat is niet wat ik zei dinsdag 05 oktober 2021 08:37 Klant Nee maar dat is wel mijn vraag dinsdag 05 oktober 2021 08:37 Brenda En mijn antwoord blijft hetzelfde. Je kan dit regelen met KPN zodra de migratie klaar is. dinsdag 05 oktober 2021 08:37 Klant Waar moet ik dan nu geld naartoe overmaken? Graag een ekeningnummer en een kenmerk anders weet ik niet waar het geld terecht komt dinsdag 05 oktober 2021 08:38 Brenda Nog steeds naar het ekeningnummer van Oxxio. dinsdag 05 oktober 2021 08:39 Klant Welk bedrag staat nu dan nog open? dinsdag 05 oktober 2021 08:39 Brenda Ik kijk even voor je. Zal je de volledige IB voor mij kunnen verifieren? dinsdag 05 oktober 2021 08:39 Klant NL57 INGB 000 dinsdag 05 oktober 2021 08:40 Brenda Er staat €156,76 open dinsdag 05 oktober 2021 08:40 Klant Dus jullie kunnen wel bedragen ontvangen, maar de onterecht incassokosten niet verwerken? Formuleer ik dat zo goed? dinsdag 05 oktober 2021 08:42 Brenda Dat klopt. Ons systemen zijn namelijk gesloten voor wijzigingen, crediaties, opzeggingen dinsdag 05 oktober 2021 08:43 Klant Bedankt. Ik hoop dat dit goed wordt verwerkt, want ik ben voornemens geen cent van de aanmanings- en incassokosten te betalen dinsdag 05 oktober 2021 08:44 Brenda Fijne dag nog dinsdag 05 oktober 2021 08:44 Bedankt voor dit chatgesprek! Oxxio Welkom terug! 👋 dinsdag 05 oktober 2021 08:45 Nu je hier toch bent… Wat vond je van het gesprek met mijn collega? dinsdag 05 oktober 2021 08:45 Klant Slecht dinsdag 05 oktober 2021 08:45 Oxxio Sorry, we doen het een volgende keer graag beter. dinsdag 05 oktober 2021 08:45 Kan je in 1 zin vertellen wat je niet goed vond gaan? dinsdag 05 oktober 2021 08:45 Klant Slechte klantvriendelijkheid en geen oplossing kunnen bieden. Voor de 10e x dinsdag 05 oktober 2021 08:46 Oxxio Bedankt voor je feedback. Hier kunnen we van leren! dinsdag 05 oktober 2021 08:46 Als ik nog iets anders voor je kan doen, typ dan hieronder je vraag. dinsdag 05 oktober 2021 08:46 Vragen? We helpen je graag. Neem contact op met onze klantenservice. Met vriendelijk groet, Oxxio Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Het is niet mogelijk deze e-mail te beantwoorden.

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Beste Dennis, Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad vervelend als je het idee hebt om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Ik heb mijn collega's op de hoogte gebracht van de juiste werkinstructies. Voor nota 202100154598 hen ik de incassokosten van €40,00 in mindering laten brengen i.v.m. het ontvangen betaalbewijs. Nogmaals excuses voor het ongemak! Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Dennis3101

3 jaren geleden - Beste Dick, dank voor je snelle reactie. Nu maar hopen dat het de aankomende maanden goed blijft gaan. Ik hoop nu ook geen mails meer te krijgen over dergelijke incasso en invorderingsmaatregelen. Krijg ik per mail nog een bevestiging dat de betalingsregeling weer hervat wordt, met het nog juiste openstaande bedrag? Alvast bedankt voor je moeite. Met vriendelijke groet, Dennis Vermeer

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedemorgen Dennis, Hierbij de bevestiging dat het openstaande bedrag €116,76 bedraagt. De betalingsregeling wordt ook weer netjes hervat, volgens afspraak. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Alle klachten die gemeld zijn door Dennis3101