Klacht: Oxxio staat snel klaar met onterechte aanmaning

Gerechtigheid op 17 oktober 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Omdat ik nog steeds een bedrag van Oxxio tegoed had, heb ik de maand augustus gestorneerd. Vervolgens kreeg ik een serie nota’s met verschillende bedragen. Contact gezocht voor uitleg via het contactformulier. Geen antwoord, maar wel een nota van 17,45 euro plus 40,00 euro aanmaningkosten en daarbij stond TOTAAL 40,00 euro. Klopt dus ook niet. Telefonisch 25 minuten in de wachtrij gestaan, vervolgens kreeg ik een alleraardigste medewerker aan de lijn. Hij zei dat ik 57,45 achterstand had. Ik zei kijk nog eens goed na de nota’s die ik gekregen heb. Hij zei, dat hij begrip had dat er onduidelijkheid was ontstaan, maar als er eenmaal een aanmaning was verstuurd, is daar niks aan te veranderen. Op mijn aandringen, heeft hij toch nog even ruggespraak gehouden, zonder resultaat. Als ik de nota, inclusief aanmaning niet betaal, komen er extra incassokosten bovenop. Op mijn contactformulier werd pas telefonisch gerageerd, nadat ik een negatieve review op internet heb gezet. Ik heb tijdens het telefoongesprek aangegeven dat ik contact met ACM heb gehad en dat men verplicht is eerst een herinnering te sturen, voordat de aanmaning wordt verzonden en dat DE BEWIJSLAST BIJ OXXIO ligt. Ik heb dus gevraagd mij de stukken toe te sturen. Dit weigeren ze! Ik moest ACM maar bellen en vragen of ACM contact op wil nemen met Oxxio, om aan te geven of dat dit daadwerkelijk zo is!

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als de aanmaningskosten in mindering worden gebracht, dat is wel het minste wat ze kunnen doen. Immers, ik heb de maand augustus gestorneerd, omdat ik nog een bedrag van hen tegoed had!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 23 oktober 2020 om 16:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie!

Allereerst begrijp ik dat u enigszins gefrustreerd bent over de gang van zaken.
U geeft zelf aan dat u de nota van augustus gestorneerd had, omdat u een bedrag van Oxxio tegoed zou hebben. Ik begrijp de redenering maar deze is helaas niet correct.
Zelfs als u recht hebt op een tegoed, ontslaat u dit niet van uw plicht om een openstaande nota niet te hoeven betalen.
De verrekening of creditering zal ten allen tijde door Oxxio geregeld worden en kunt u niet op eigen houtje regelen.
Dit is de reden dat er dus aanmaningskosten zijn gerekend, welke dus terecht zijn.
Ik hoop u hiermee duidelijkheid te hebben verschaft betreffende de aanmaningskosten.

Met vriendelijke groet,

Dick - Oxxio Telecombeheer

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie! Uiteraard staat het u vrij om hier niet mee akkoord te willen gaan. Ik heb het u duidelijk uitgelegd in mijn reactie en mijn collega heeft u antwoord gegeven op uw vragen via het contactformulier. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Er was inderdaad wat misgegaan met de credit. Onze excuses hiervoor. Het is inmiddels opgelost bij onze backoffice. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Gerechtigheid

3 jaren geleden - Wat gek! Ik zie ineens dat er tekst gewist is. Ik liet namelijk weten dat Oxxio mij bericht heeft gestuurd dat ik uiterlijk 16 september het teveel betaalde bedrag terug zou ontvangen. Omdat dit niet gebeurd is, heb ik zelf het laatste bedrag laten storneren, nadat het mij niet gelukt was hen telefonisch te bereiken. Oxxio heeft zich niet aan de belofte gehouden mij uiterlijk 16 september het teveel in rekening gebrachte bedrag terug te betalen! Wel sturen ze mij een nota van 17.45 euro met 40 euro aanmaningskosten!

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie! Inmiddels heb ik terugkoppeling van onze backoffice ontvangen. De creditfactuur is gelinkt aan de factuur van 4-8-2020. De factuur van 4-8-2020 was geïncasseerd welke u vervolgens op 22-9-2020 heeft gestorneerd. Op 23-9-2020 is de creditfactuur gekoppeld aan de openstaande factuur, er bleef toen een bedrag open staan, dus heeft u op 9-10-2020 aanmaningskosten gekregen over deze factuur. OP 22-10-2020 heeft u vervolgens het resterende bedrag inclusief de aanmaningskosten, €57,45, overgemaakt. Er staat dus niets meer open. Ik hoop u hiermee het hele verhaal duidelijk uitgelegd te hebben. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Gerechtigheid

3 jaren geleden - Bij een klacht staat vaak een banner met nieuw of opgelost. Het woord opgelost klopt in veel gevallen niet. Oxxio biedt soms mensen excuses aan, maar dat is dan ook alles. Het woord opgelost zou in die gevallen moeten worden vervangen door behandeld. Daadwerkelijk wordt er door Oxxio weinig tot niets opgelost. Zoals het nu gaat, geeft dat een compleet vertekend beeld. Dus ..... mijn klacht is NIET OPGELOST, maar behandeld. Als mensen zich aanmelden bij Oxxio via Gaslicht.com, lost Oxxio de klacht in veel gevallen wel op. De reden kunt u raden: Oxxio wil liever niet dat er negatieve reviews op de site staan, want dan kunnen ze het bedrijf meteen opdoeken. Tip voor mensen die zich via Gaslicht.com bij Oxxio hebben aangemeld ....... neem contact op met Gaslicht.com, als u een conflict met Oxxio hebt.

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedemiddag, Nogmaals wil ik u erop wijzen dat ondanks het feit dat wij het tegoed niet op tijd hebben geretourneerd, geeft het u niet het recht om dan maar een maandnota te storneren. Zoals ik hierboven al heb aangegeven ontstaat er dan een situatie waarbij er dan terecht aanmaningskosten worden gerekend. Ik begrijp dat u het hier niet mee eens bent maar het is wat het is. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Beste heer, mevrouw, Bedankt voor je bericht! De boete die Oxxio destijds heeft gekregen staat hier uiteraard los van. Je klacht gaat ook over Oxxio Internet, TV Bellen, wat ten tijde van de boete (in 2017) nog niet bestond. Dus wij proberen op geen enkele manier geld binnen te halen, om die boete te betalen. Jammer dat je dit denkt! En jammer dat je dit bericht plaatst. Mijn collega heeft precies uitgelegd wat er is gebeurd. Je hebt zelf een factuur gestorneerd, waardoor het één en ander is mis gegaan. En daardoor zijn er extra kosten bijgekomen. Als je een credit van Oxxio krijgt, moet Oxxio dit regelen en is het niet de bedoeling dat je dit zelf gaat regelen, door bijvoorbeeld facturen te storneren. Verder heeft mijn collega je de juiste informatie hierboven al gegeven. Helaas kan ik verder niets voor je betekenen. Op dit moment staat er in ieder geval niets meer open en is het zo in orde! En uiteraard is het je goed recht, om niet opnieuw klant te worden bij Oxxio. Maar uiteraard ben je ook altijd welkom bij Oxxio. Dus misschien tot in de toekomst. Met vriendelijke groet, Jeroen - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Gerechtigheid

3 jaren geleden - Bij mij staat status opgelost, maar er is helemaal niks opgelost!!! Ik regel energiezaken voor een hele reeks mensen en Oxxio is het meest slechte bedrijf ooit! Ik hoef verder geen uitleg te geven, lees ook alle andere klachten maar op deze site en andere sites. Ik ben blij, dat ik veel mensen heb kunnen behoeden om met Oxxio in zee te gaan! Doordat ik in de gelukkige omstandigheden verkeer, veel contacten te hebben, zowel zakelijk als privé, adviseer ik iedereen niet naar Oxxio over te stappen. Bovenal is het goed, dat ik dit ook nog via social media kenbaar kan maken. Oxxio maakt fout op fout op fout, het is in een woord een drama-bedrijf!

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie! We hebben het hele verhaal nu verschillende keren uitgelegd. Het heeft dan ook geen zin om in herhaling te blijven vallen. U heeft uw mening geventileerd en mijn collega en ik hebben u tekst en uitleg gegeven. Wij zullen het dus hierbij laten. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie! U heeft een duidelijk antwoord gekregen op uw klacht. Voor Oxxio is de klacht afgehandeld. Dat u het er niet mee eens bent wil niet zeggen dat het niet is opgelost. Er is dus geen sprake van een vertekend beeld. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Ik begrijp dat er een andere mening op na houdt. Dat is uw goed recht. Vanuit Oxxio is alles aan u uitgelegd. Daarmee is het voor Oxxio opgelost. U bent het niet eens met de oplossing maar daar kunnen wij helaas niets mee doen. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Gerechtigheid

3 jaren geleden - Tjee, ik lees steeds meer klachten over Oxxio de afgelopen dagen. ACM zou Oxxio eens goed moeten doorlichten, zoals dat al vaker is gebeurd. Het is ongelooflijk, dat Oxxio met deze oneerlijke praktijken door blijft gaan. Het is niet normaal dat mensen een uur moeten wachten, om een medewerker te spreken, die hen vervolgens niet verder kan helpen! Ik ben blij dat ik overgestapt ben naar KPN, wat een verademing. Een supervriendelijke monteur heeft vandaag glasvezel bij mij aangelegd. Verder regel ik vaak zaken voor anderen en daardoor bel ik regelmatig met KPN. KPN heeft zeer ruime openingstijden en denkt met de mensen mee. Bovendien krijg je daar ook nog gratis 2 x KPN-veilig! Oxxio kan niet tippen aan de service van KPN. Oxxio maakt dan wel reclame van wij leveren over de KPN-lijn. Dat is ook mijn valkuil geweest om daar in te trappen, maar dit overkomt mij nooooooit weer!!!! Ja, ja, ik kan net als Oxxio ook met uitroeptekens werken, om de tekst kracht bij te zetten!!!!

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Ik begrijp dat er een andere mening op na houdt. Dat is uw goed recht. Vanuit Oxxio is alles aan u uitgelegd. U bent het niet eens met de oplossing maar daar kunnen wij helaas niets mee doen. Voor Oxxio is de klacht opgelost en kunnen wij verder niets meer voor u doen. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Gerechtigheid

3 jaren geleden - Regelmatig controleer ik deze site. En ja hoor bingo. Ik lees het verhaal van Wethoudervanes0. Typisch Oxxio om uit te leggen dat ze inmiddels weten hoe de fout is ontstaan, maar dat de boete van Wethoudervanes0 niet wordt kwijtgescholden. Nou, ik hoop dat deze meneer dit leest en ACM hierover gaat inlichten. Indien hij zich in het verleden heeft aangemeld bij Oxxio via gaslicht.com, dan kan hij daar ook een melding doen. Immers, Oxxio wil alleen maar goede reviews op die site zien, anders stappen mensen niet over. Ik hoop dat hij erin slaagt, dat de boete kwijtgescholden wordt.

Gerechtigheid

Heeft op 05 juni 2024 om 02:17 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Zojuist kreeg ik in mijn mailbox de vraag Oxxio te beoordelen. Ik heb een 1 gegeven. Eigenlijk is dat nog te hoog, maar die 1 heeft Oxxio voor de moeite gekregen. Het gaat steeds slechter met Oxxio, zie ook www.truspilot.nl, facebook, www.klachtenkompas en allerlei andere sites. Alleen gaslicht.com heeft overwegend goede reviews. Dit komt omdat gaslicht.com een vaste contractpersoon bij Oxxio heeft. Als mensen zijn overgestapt via gaslicht.com raad ik ze aar, daar hun klacht voor te leggen, want dan komt het in de meeste gevallen goed. Immers, als er op de site van gaslicht.com negatieve reviews staan, stapt niemand over naar Oxxio!

Alle klachten die gemeld zijn door Gerechtigheid