Klacht: Opzegging internet niet goed

RJ_Klacht op 12 februari 2021 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 16 februari 2021
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Ik verwijs u nogmaals naar de e-mail van mijn collega. U geeft steeds aan via overstapservice naar KPN te zijn gegaan maar dit is helaas niet correct aangezien u naar KPN bent gegaan zonder gebruik...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 12 februari 2021

Na een verhuizing per 1 augustus heeft de klager problemen ondervonden met de opzegging van zijn internetabonnement bij Oxxio. Ondanks herhaalde verzoeken blijft de opzegging onduidelijk en ontvangt de klager een factuur voor een vermeende korting, terwijl hij ook voor de maand augustus heeft betaald. De klager vraagt om terugbetaling voor de teveel betaalde dagen.

Mijn Klacht:

Na een half jaar is de opzegging van mijn internet nog steeds niet geregeld.
Ik krijg een bericht dat ik nog geld moeten betalen aan Oxxio. De treurige grap is dat dit korting zou zijn die aan mij verleend is die ik terug moet betalen, maar dit is korting die NERGENS OP SLAAT. Dit is namelijk “korting” omdat ik ook gas en elektra bij Oxxio had, en dit per 1-8 is opgezegd. Per 1-8 heeft dit INCAPABELE, ONNOZELE EN DEBIELE bedrijf gewoon mijn abonnement moeten opzeggen ivm verhuizing.

PER 1 AUGUSTUS VERHUISD EN VOOR HEEL DE MAAND AUGUSTUS NOG BETAALD. Ik wil gewoon mijn geld terug voor de teveel betaalde dagen in augustus, zou niet moeilijk moeten zijn.

REGEL AUB NOU EENS DEZE ONGEIN!!!

Gewenste Oplossing:

Regelen

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 16 februari 2021 om 13:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie!

Ik verwijs u nogmaals naar de e-mail van mijn collega.
U geeft steeds aan via overstapservice naar KPN te zijn gegaan maar dit is helaas niet correct aangezien u naar KPN bent gegaan zonder gebruik te maken van de overstapservice.
Hiervoor kunt u het beste verhaal bij KPN halen.

Mocht u toch nog vragen hebben, vraag ik u vriendelijk om even contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Dick - Oxxio Telecombeheer

RJ_Klacht

Heeft op 16 februari 2021 om 16:15 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Goedemiddag Dick,

Bedankt voor uw bericht.

Ik denk dat dit over een andere klacht gaat, want wij hebben geen gebruik gemaakt van de overstapservice via KPN. Dit betreft een opzegging i.v.m. verhuizing, en KPN heeft hier niets mee te maken gehad.

Groeten,

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, Mijn welgemeende excuses dat u helaas een reactie heeft gekregen die niet op van toepassing is! Ik heb alles nogmaals met de financiële afdeling besproken en alles is keurig netjes met u verrekend. Wij hebben u alleen teveel gecrediteerd waardoor het bedrag van 14,52 euro nog open staat. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste Dick, Kom op, doe alstublieft nu niet zo flauw en geef mij gewoon inhoudelijk antwoord. Dat kan toch gewoon niet kloppen? Die €14,52 is de korting die jullie hebben verrekend op verstuurde facturen die niet verstuurd hadden mogen worden. Zou u mij tenminste op het volgende antwoord willen geven: Welk bedrag ben ik jullie verschuldigd voor die ene week in Augustus 2020 dat mijn abonnement nog gelopen heeft?

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie. Voor alle specificaties verwijs ik u graag door naar de desbetreffende nota's waar u alle informatie kunt terugvinden. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Ben ik hier met een robot aan het chatten die probeert het bloed onder de nagels vandaan te halen? Geef nou eens antwoord man. Mijn hele punt hier is dat die nota's niet duidelijk zijn en van geen kant kloppen. Wat is dit voor een service of beheer als u niet eens inhoudelijk op mijn vraag in gaat???

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste Dick, Is er al een inhoudelijk antwoord beschikbaar op mijn vraag? Mijn telefoonnummer en e-mailadres staan als het goed is in jullie administratie, dus ik zou heel graag telefonisch hierover contact hebben om dit af te kunnen sluiten.

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie! Het is u al meerdere keren verteld. De nota's zijn hier ook duidelijk in. Mocht u telefonisch contact wensen, dan kunt u met ons bellen op 088-8955988. Onze nota's zijn zeer duidelijk en keurig gespecificeerd. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Dick, Ik smeek u, luister nou eens goed. De nota's zijn inderdaad zeer duidelijk en keurig gespecificeerd, waarvoor hulde. ZE KLOPPEN ECHTER NIET vanwege de volgende redenen: 1) Ik heb EUR 8.12 teruggekregen over augustus 2020, terwijl ik eigenlijk EUR 8.12 heb moeten betalen! Ik heb over augustus EUR 34,38 betaald, dus ik zou EUR 27.72 hebben moeten terugkrijgen! 2) De EUR 14.52 die ik nu nog moet betalen gaat over de korting die verleend is op de facturen die TEN ONRECHTE verstuurd zijn. Jullie hebben dus korting verrekend op een factuur die nooit gestuurd had mogen worden, welke vervolgens netjes is gecrediteerd. Maar het klopt natuurlijk dat ik nu alsnog korting moet terug betalen over een periode waarin ik helemaal geen klant meer was bij jullie! Als ik het goed heb, moet ik dus nog geld van Oxxio krijgen, te weten EUR 27.72 - EUR 8.12 EUR 19.60. Ik verwacht dat de tijd die u en uw collega's ondertussen aan dit dossier hebben gespendeerd wel meer heeft gekost dan deze schamele EUR 19.60. Ik zou het dan ook erg op prijs stellen als Oxxio dit nu gewoon even netjes afhandelt. U bent dan van mij af, en ik ben van Oxxio af. Lijkt mij de ultieme win-win situatie. Geef me alstublieft niet opnieuw het antwoord de nota's zijn nagerekend en ze kloppen, zie hiervoor de nota's, want dat is simpelweg NIET WAAR! Met vriendelijke groet, RJ

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, U geeft aan €8,12 heeft teruggekregen over de maand augustus maar dat is niet correct. De maand augustus heeft u €34,38 betaald maar op creditfactuur 202000153298 ziet u keurig de credit van €29,74 voor de periode van 07-08-2020 t/m 31-08-2020. De €14,50 die wij nu aan u berekenen betreft combivoordeel wat wel aan u toegekend is op de foutieve facturen maar waren met de creditering niet meegenomen dus dit bedrag hadden wij nog tegoed van u. Als wij de abonnementskosten met u verrekenen, dient dit ook te gebeuren met het combi-voordeel. Het mes snijdt per slot van rekening aan twee kanten. Zoals ik al eerder heb gezegd is alles keurig in orde en staat dit ook netjes op de facturen. Ik ga ervanuit dat het nu helemaal duidelijk voor u is. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste Dick, Bedankt voor uw reactie. Ik snap wat u bedoelt, en het lijkt er op dat het op factuur en creditnota niveau heus wel klopt. Als ik echter mijn banktransacties erop nasla kan ik het niet rijmen, dat is voor mij initieel de reden geweest om contact te zoeken met Oxxio. Wat ik in een eerder bericht heb aangegeven, is het volgende op mijn bankrekening gebeurd: BETALINGEN Augustus: 34,38 geïncasseerd September: 34,38 geïncasseerd Oktober: 34,38 geïncasseerd November: 34,38 geïncasseerd Februari: 14,52 geïncasseerd Tot zo ver mee eens, in die zin dat ik deze bedragen op de gestuurde facturen kan terugvinden. Dan de ontvangsten: ONTVANGSTEN September: 34,38 (gestorneerde incasso) Oktober: 34,38 (gestorneerde incasso) November: 34,38 (gestorneerde incasso) Januari: 8,12 (ontvangen van Oxxio, ik heb hier de aanname gedaan dat dit om de maand Augustus ging) Februari: 14,52 (gestorneerde incasso) De ontvangst van EUR 8,12 van januari verwijst naar creditnota 202100000297. Deze creditnota zelf spreekt alleen over de credit van 2 keer EUR 40 aanmaningskosten, dus ik weet niet zeker waar dit bedrag vandaan komt. Als ik dan per saldo kijk, heb ik dus betaald: EUR 34,38 (incasso Augustus) - EUR 8,12 (retour januari) EUR 26.26. Bent u het met mij eens dat dit teveel is, als er voor augustus EUR 29,74 is gecrediteerd? Dan is het toch vreemd dat ik nu nog een keer EUR 14,52 zou moeten betalen? Dat zou betekenen dat ik EUR 40,78 zou moeten betalen over 7 dagen in Augustus. Ik hoop dat u ook de daadwerkelijke banktransacties kunt terugzien in uw systeem, en niet enkel uw cijfers baseert op de documenten. Ik hoor graag uw reactie, Met vriendelijke groet, RJ

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! In de nota's van augustus, september, oktober, november, december en januari is er steeds €2,50 ( voor augustus €2,02) per nota in mindering gebracht i.v.m. onterechte uitkering combivoordeel. Op de correctienota 202000153298 heeft de financiële afdeling deze korting niet meegenomen waardoor er dus nog een bedrag open blijft staan van €14,52 waarvoor wij een factuur hebben gestuurd. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste Dick, Bedankt voor uw reactie. U gaat helaas niet in op mijn vraag en opmerking uit mijn vorige bericht(en). Ik snap dat dit bedrag op de nota's staat, en ik snap ondertussen ook waar het vandaan komt. Alleen als ik de banktransacties erop nasla, klopt het niet! 1) Waar is de EUR 8,12 die ik in januari heb ontvangen op gebaseerd? 2) Hoezo moet ik per saldo EUR 40,78 betalen over de maand Augustus, terwijl ik in deze maand maar 8 dagen klant was? Kunt u alstublieft nogmaals naar mijn vorige bericht (en dus deze 2 vragen als samenvatting) kijken? Alvast bedankt!

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! 1) Waar is de EUR 8,12 die ik in januari heb ontvangen op gebaseerd? Dit bedrag heeft u nog tegoed t.b.v. nota 202100000297. 2) Hoezo moet ik per saldo EUR 40,78 betalen over de maand Augustus, terwijl ik in deze maand maar 8 dagen klant was? De nota van augustus, 202000084447, voor internet bedroeg €36,88. Dit was voor 01-08-2020 t/m 31-08-2021. Op de correctie nota 202000153298 is augustus verrekend voor de periode van 07-08-2020 t/m 31-08-2020. Het gaat hier om een credit van €29,74. Voor augustus heeft u dus maar €7,14 betaald voor internet. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste Dick, Ik word hier moedeloos van, u blijft geen inhoudelijk antwoord geven. Ontwijk aub mijn vraag niet nog een keer! Wederom verwijs ik naar mijn bericht van 26-02-2021 15.54 uur, waarin ik heb aangegeven wat de transacties op mijn bankrekening zijn. Heel leuk dat die bedragen op die manier met de nota's matchen, maar uit mijn bankrekening blijkt heel duidelijk dat ik tot nu toe EUR 26,26 heb betaald voor de periode Augustus tot en met nu, en dan verwachten jullie daarboven ook nog dat ik die EUR 14,52 ga betalen. De EUR 7,14 klinkt plausibel, maar voor de zoveelste keer: DIT SLUIT NIET AAN MET MIJN BANKREKENING! Ik kan u zo een uittreksel van mijn banktransacties sturen indien gewenst.

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor u reactie! Op al uw vragen heb ik inhoudelijk gereageerd. Op al uw vragen heb ik antwoord gegeven. Alles heb ik tot in detail voor zitten rekenen en uitgelegd. Of het wel of niet aansluit met uw bankrekening is een zaak voor u en niet voor Oxxio. Ik ga ervan uit dat het nu allemaal duidelijk is voor u! Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Dick, Wat een onzin, als ik het geld waar u over spreekt niet heb ontvangen op mijn bankrekening is dat toch wel degelijk een zaak van Oxxio?! U beweert nu dat het enkel de taak van Oxxio is de facturen op orde te hebben, en niet de betalingen. Wat een reinste onzin. Met die redenatie zijn de betalingen van klanten aan Oxxio ook enkel Oxxio's probleem en niet die van de klant. U gaf in een vorige mail heel wijs het mes snijdt aan 2 kanten aan. Dat lijkt me hier ook van toepassing. U heeft inderdaad antwoord gegeven op de vragen die ik heel concreet en direct heb moeten formuleren voor u. U bent echter nog niet in staat geweest mij ook daadwerkelijk te helpen en de achterliggende gedachte van mijn klacht op te lossen. Dit lijkt mij iets wat vrij kritiek is in de functie van klachtenbehandelaar. Laat ik het dan niet te moeilijk voor u maken, en te proberen in korte en makkelijke zinnen vragen te stellen. Wie weet dat we dan ooit tot een overeenkomst komen. Ik vind het te triest voor woorden dat voor deze kwestie zeker tientallen communicatie momenten met Oxxio heen en weer moeten. Hoe lastig kan het zijn om een klacht af te handelen, lijkt mij de kern van een dienstverlendende partij. Maar goed, dan even concreet: Laten we het hele verhalen van de nota's en dergelijken even achterwege laten, die zullen vast wel kloppen. Mijn concrete vragen: Kunt u mij aangeven welke bankbetalingen Oxxio aan mij heeft gedaan, en op welke datum? Dank.

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste Dick, Ik begrijp dat u in de veronderstelling bent dat dit verhaal is afgerond. Toch zou ik aanspraak willen doen op uw redelijkheid, en u willen graag antwoord te geven op mijn vraag: Kunt u mij aangeven welke bankbetalingen Oxxio aan mij heeft gedaan, en op welke datum? Ik heb namelijk het vermoeden dat onze communicatie hierop scheef gaat (wat we telefonisch allang hadden kunnen achterhalen en oplossen lijkt me). Mogelijk dat dit het hele probleem al kan oplossen. Alvast bedankt, Met vriendelijke groet, RJ

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste Dick, Gaat u nu uw (ex-)klanten negeren? Bijzonder kinderachtig, onprofessioneel, niet klantgericht en asociaal vind ik dit.

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste dick, Hierij een vriendelijke herinnering.

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Negeren van klanten of ex-klanten doen wij natuurlijk niet maar wij zullen reageren op momenten die ons het beste uitkomen zolang deze maar binnen de reactie termijn vallen. Per slot van rekening is dit geen Whatsapp. Ik gaf alleen maar aan dat wij niets met uw bankrekening van doen hebben, Dat is uw rekening en daar gaan wij natuurlijk niet over. Uiteraard is het zaak voor Oxxio om de facturatie en eventuele excasso's op orde te hebben. Dit hebben wij dan ook op orde. U geeft zelf aan dat deze inderdaad wel zullen kloppen. Betalingen die Oxxio aan u gedaan zou hebben, kunt u dan ook terugvinden op uw bankrekening. Alle andere verrekeningen kunt u terugvinden op de nota's. Iedere keer geef ik duidelijk antwoord op uw vragen en leg ik alles haarfijn voor u uit. Vervolgens probeert u steeds het verhaal op een ander spoor te krijgen ten einde uw zin door te willen drijven. Ook daar reageer ik steeds weer professioneel en klantvriendelijk op. U wenst dat de klacht in uw voordeel wordt beslecht maar ik heb u duidelijk uitgelegd en voorgerekend dat Oxxio aan al haar verplichtingen heeft voldaan maar dat u uiteindelijk in gebreke blijft. Voor Oxxio is de klacht dan ook naar eer en geweten afgehandeld. Ik wens u een heel fijn weekend toe! Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste Dick, Vriendelijk bedankt voor uw reactie. Het is niet mijn bedoeling geweest het verhaal op een ander spoor te brengen om mijn zin door te drijven. Ik ben heus een redelijk persoon en zal zeker de eerste zijn om toe te geven wanneer ik een fout heb gemaakt. Ik ben alleen moedeloos geworden van het feit dat ik al in vele berichten duidelijk heb proberen te maken dat het niet klopt wat ik van Oxxio heb terugkregen en wat ik moet betalen. Ik blijf erbij, dit dossier had niet zo lang hoeven lopen als er even telefonisch contact was geweest. Misschien een tip mijnerzijds voor Oxxio’s processen rondom klachtafhandelingen. Ik verwijs graag naar mijn reactie van 4 februari op een andere klacht: https://www.klacht.nl/complainer-account/complaint-details/?post_id916785comment-form Vanaf het begin heb ik proberen aan te geven dat datgeen wat ik op mijn rekening zie, niet overeen komt met de nota’s gestuurd door Oxxio. Even heel simpel kijkend, ik heb momenteel €26.26 betaald, en jullie vragen mij nogmaals €14,52 te gaan betalen. Even los van de nota’s, kunt u dit nu daadwerkelijk niet terugzien in uw systeem? Ik vermoed gewoon dat tussen de nota’s en betalingen iets scheef gaat, iets wat vaak genoeg binnen bedrijven voorkomt weet ik vanuit professionele ervaring. Ik probeer heus niets naar mijn hand te draaien, ik ben het er gewoon niet mee eens dat ik straks per saldo zo’n €40 heb betaald voor 8 dagen in Augustus. Wellicht dat dit niet is gebleken uit mijn eerdere vele berichten, maar het is mij altijd de kern van de zaak geweest dat er financieel gezien iets niet klopte, iets wat ik eerst vanuit de nota’s probeerde te verklaren. Wellicht is de toon van mijn berichten veranderd, maar dit is altijd mijn kernvraag geweest (wat, nogmaals, allang achterhaald had kunnen worden met een doodeenvoudig). Ik hoop dat u toch nog voor mij de moeite wilt doen de banktransacties van en naar mijn rekening na te kijken. Misschien heb ik een ontvangst van Oxxio over het hoofd gezien, misschien heeft Oxxio ergens een betaling onjuist staan. Allebei de antwoorden kan ik het mee eens zijn, maar ik wil daar gewoon graag duidelijkheid over. Alvast bedankt en u ook een fijn weekend. Met vriendelijke groet, RJ

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! De vraag over de nota van augustus heb ik u al uitgelegd op 3 maart: 2) Hoezo moet ik per saldo EUR 40,78 betalen over de maand Augustus, terwijl ik in deze maand maar 8 dagen klant was? De nota van augustus, 202000084447, voor internet bedroeg €36,88. Dit was voor 01-08-2020 t/m 31-08-2021. Op de correctie nota 202000153298 is augustus verrekend voor de periode van 07-08-2020 t/m 31-08-2020. Het gaat hier om een credit van €29,74. Voor augustus heeft u dus maar €7,14 betaald voor internet. Er is niets bij Oxxio fout gegaan in uw geval. Alles is diverse keren gecheckt. Alle banktransacties kunt u terugvinden op uw eigen rekeningnummer. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Dick, Voor de zoveelste keer grijpt u enkel weer terug naar de nota's en gaat u COMPLEET aan mijn punt voorbij. Leuk dat u aangeeft dat ik alle banktransacties op mijn eigen bankrekening kan terugvinden, want mijn hele punt is dus dat die nota's en mijn banktransacties NIET MATCHEN. Hoe vaak moet ik dit nu toch blijven aangeven? Dit is toch te zot voor woorden? Wilt u nu echt niet naar mij luisteren, of bent u gewoon in zoverre blind overtuigd van Oxxio's gelijk dat u mijn berichten niet goed leest? 1) Zoals ik al MEEDERE MALEN heb aangegeven, heb ik per saldo EUR 26,26 betaald!! De credit van EUR 29,74 van correctienota 202000153298 heb ik nooit gezien op mijn bankrekening. Ik snap dat u probeert aan te geven dat ik volgens de nota's EUR 7,14 betaald zou hebben, maar dat is dus niet wat er op mijn rekening is gebeurt. Wat moet ik in hemelsnaam doen om dit nog duidelijker aan u te maken? Hoeveel berichten wilt u nog heen en weer blijven sturen op deze website voordat u eens een keer begrijpt wat ik precies wil zeggen? 2) Sowieso vind ik uw verhaal vreemd, want stel dat ik wel EUR 7,14 betaald zou hebben, kan het natuurlijk van geen kant kloppen dat ik nu nog eens EUR 14,52 moet gaan betalen. Dat zou per saldo EUR 21,66 betekenen wat ik moet gaan betalen, wat natuurlijk te zot voor woorden is voor die 8 dagen in augustus. 3) Omdat ik de EUR 14,52 nog niet betaald heb, omdat volgens mij uw uitleg niet klopt, heb ik nu een factuur voor EUR 40,00 aanmaningkosten gekregen. Zou dit teruggedraaid kunnen worden uit coulance? Het is niet dat ik niet bereid ben te betalen, maar ik wil enkel betalen als ik ervan overtuigd ben dat het klopt wat u aangeeft. Groeten, RJ

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Steeds geef ik weer antwoord op uw vragen en steeds komt u weer met een andere vraag. Ook hier geef ik steeds antwoord op en leg ik alles voor u uit. Het punt is natuurlijk dat u van mij niet het antwoord krijg wat u graag zou willen. Het antwoord zal echter niet veranderen, ongeacht het aantal vragen wat u steeds weer neerlegt. Ik heb u nu een aantal keer uitgelegd waar de €14,52 vandaan komt. Al uw vragen zijn nu meerdere keren beantwoord en hierbij is uw klacht naar eer en geweten behandeld. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Dick, Dat is simpelweg niet waar, de kern van AL mijn berichten is geweest dat ik naar mening nog geld van jullie krijg. Ik heb dit geprobeerd de aansluiting te maken tussen jullie nota's en mijn rekening, wat dus niet lukt. Daarom blijf ik dus van mening dat ik geld moet terugkrijgen. Ik heb op vele manieren geprobeerd mijn zaak bij u duidelijk te maken, om u op het juiste spoor te helpen. U blijkt echter niet in staat om dit te doorgronden, en u geeft enkel antwoord op datgeen wat u DENKT wat mijn vraag is. Ik vraag u helemaal niet waar die EUR 14,52 vandaan komt, dat heeft u inderdaad al aangeven. Leest u nou eens mijn bericht opnieuw. De kernzin hier is Dat zou per saldo EUR 21,66 betekenen wat ik moet gaan betalen, wat natuurlijk te zot voor woorden is voor die 8 dagen in augustus. Het punt is inderdaad dat ik van u niet het antwoord krijg wat ik zou willen, WANT U SNAPT MIJN VRAAG EN MIJN PUNT NIET! Hoeveel moeilijker kunt u dit nog maken? Wellicht dat deze zaak uw begrip voorbij gaat, daar kan van geen inschatting in maken. Wat ik wel kan inschatten is dat u keer op keer teruggrijpt naar de nota's, terwijl mijn vraag dit overstijgt. Het lijkt erop dat u mijn berichten niet volledig leest, dus daarom nog eens dit: 1) Zoals ik al MEEDERE MALEN heb aangegeven, heb ik per saldo EUR 26,26 betaald!! De credit van EUR 29,74 van correctienota 202000153298 heb ik nooit gezien op mijn bankrekening. Ik snap dat u probeert aan te geven dat ik volgens de nota's EUR 7,14 betaald zou hebben, maar dat is dus niet wat er op mijn rekening is gebeurt. Wat moet ik in hemelsnaam doen om dit nog duidelijker aan u te maken? Hoeveel berichten wilt u nog heen en weer blijven sturen op deze website voordat u eens een keer begrijpt wat ik precies wil zeggen?

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste Dick, Wanneer mag ik een reactie verwachten op mijn laatste bericht? Alvast bedankt,

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, 1) Zoals ik al MEEDERE MALEN heb aangegeven, heb ik per saldo EUR 26,26 betaald!! De credit van EUR 29,74 van correctienota 202000153298 heb ik nooit gezien op mijn bankrekening. Ik snap dat u probeert aan te geven dat ik volgens de nota's EUR 7,14 betaald zou hebben, maar dat is dus niet wat er op mijn rekening is gebeurt. Wat moet ik in hemelsnaam doen om dit nog duidelijker aan u te maken? Hoeveel berichten wilt u nog heen en weer blijven sturen op deze website voordat u eens een keer begrijpt wat ik precies wil zeggen? Ik zou u willen aanraden om bovengenoemde factuur er eens bij te pakken en de tweede pagina nog eens rustig door te lezen, dan wordt het allemaal een stuk duidelijker. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Dick, U bent mij echt heel erg boos aan het maken. Zoals ik al aangeef, ik snap wat er op de nota's sta. Op de nota's wordt alles netjes weggeboekt, waardoor er per saldo EUR 7,14 door mij te betalen overblijft. Dit is duidelijk en ik snap wat er met de nota's gezegd wordt. Maar voor de zoveelste keer, ik heb per saldo EUR 26,26 betaald. De nota's sluiten dus niet aan met de banktransacties, dit probeer ik u de hele tijd al duidelijk te maken. Wanneer wilt u nou eens inzien wat ik hier probeer te zeggen? U blijft teruggrijpen naar de nota's. Ik snap dat dit uw aangrijp punt is binnen de administratie, maar u moet toch ook kunnen achterhalen wat er qua banktransacties is gebeurt?! Wellicht dat u die bevoegdheid niet heeft, maar iemand binnen Oxxio heeft hier vast kijk op. Dit is nu al de zoveelste keer dat ik dit duidelijk probeer te maken. Kom nou aub niet weer terug met een verwijzing naar de nota's.

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! U kunt wel boos worden en blijven hameren op het feit dat u €26,26 betaald zou hebben voor augustus en dat dit niet zou kloppen. Ook kunt u zeggen de nota's gezien en begrepen te hebben maar hier heb ik toch mijn twijfels over aangezien het er duidelijk op staat. Dit heb ik u ook keer op keer duidelijk proberen te maken en keer op keer helder uitgelegd. Er is geen speld tussen te krijgen en klopt als een bus. Voor alle duidelijkheid: U hebt voor augustus dus NIET per saldo €26,26 betaald. Voor nu wens ik u een fijn weekend toe! Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Nu maakt u het wel helemaal mooi, door mij praktisch voor een leugenaar uit te maken. Wat krijgen we nou? Wat een idiote reactie. Ik kan toch zeker wel mijn eigen bankafschriften lezen? Zoals ik al vaker heb aangegeven wil ik heus wel de Oxxio transacties met u delen. Daaruit blijkt simpelweg gewoon dat ik EUR 26,26 heb betaald. Ook daar valt geen speld tussen te krijgen.

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Daaraan toevoegend begrijpt u volgens mij niet helemaal hoe een administratie werkt en in welke mate daar wel of geen spelden tussen te krijgen valt. Simpel gezegd zijn facturen toch enkel bedoeld om te zien wat er nog wat betaald moet worden en ontvangen moet worden? Dat lijkt mij de basis van een financiele administratie. Als de facturen dan niet overeenkomen met de banktransacties, dan is daar toch een speld ter grootte van een boomstam tussen gezet?

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Beste Dick, Ik spreek u haast vaker dan sommige van mijn vrienden in deze tijden, maar toch heb ik niet het idee dat wij er samen uit gaan komen. Ik kan me niet voorstellen dat een organisatie van Oxxio geen mogelijkheden heeft klachten hogerop in te dienen. Graag hoor ik dan ook van u hoe ik een officiële klacht in kan dienen die hogerop in uw organisatie terecht komt dan via dit platform. Alvast bedankt, Groeten, RJ

Reactie van de melder van de klacht RJ_Klacht

5 jaren geleden - Dick, Ik denk dat wij allang het stadium voorbij zijn dat reacties op mijn bericht meerdere werkdagen ik zich kunnen laten wachten. Ik heb zojuist bericht gehad dat Oxxio mijn dossier naar een deurwaarder wilt doorzetten, dus het lijkt me beter als u snel reageert op mij.

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Indien u uw klacht hogerop wenst te krijgen, is dit binnen Oxxio niet mogelijk. Het is voor u wel mogelijk om dit voor te leggen aan de geschillencommissie indien u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht. U kunt zich hiervoor wenden tot: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/ U kunt uw klacht hier deponeren. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Alle klachten die gemeld zijn door RJ_Klacht
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie