Klacht: Meterstanden

oxxioklant op 22 juni 2021 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Afgelopen maand kan ik mijn meterstanden niet doorgeven via de app. Ze hebben de mogelijkheid om de meterstanden door te geven via de app -uit de app gehaald!! Na 25 min de wacht eindelijk iemand aan de telefoon die zegt dat ik het moet digitaal doen!! Hoe dan!?! Daarbij ik kan niet via de website inloggen – weet niet waarom. De rondje blijft draaien en krijgt geen gegevens in te zien. Vindt het nogal raar. Na een gesprek dus niks opgeschoten. Lijkt dat niemand wil je helpen. Vanaf maart elke week mijn meterstanden keurig doorgegeven en nu mag het niet. Ik kan via hun website ook niet inzien mijn laatst doorgegeven meterstanden.

Gewenste Oplossing:

Als de app eindelijk werkt en kan ik de meterstanden doorgeven. Daarbij wil ik inloggen op de website en mijn gegevens kunnen inzien.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedendag, Ik kan goed begrijpen dat u hier meer duidelijkheid over wilt hebben. Ik kijk graag met u mee. Ik kan echter geen dossier vinden aan de hand van de gegevens die u heeft opgegeven. Heeft u wellicht uw klantnummer voor mij? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Mitchel, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht oxxioklant

3 jaren geleden - Hallo. Mijn klant nummer is 39780613. Ik heb gisteren met de klantenservice gebeld. Mijn account gaf een foutmelding. Ze hebben het verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik zou vandaag proberen inloggen en opnieuw de Oxxio app installeren. Zo gedaan maar ik kan helaas nog steeds op de website niet inloggen en in de Oxxio app kan ik nog steeds geen meterstanden doorgeven.

Reactie van de melder van de klacht oxxioklant

3 jaren geleden - Hallo. Krijg ik nog reactie van Oxxio ivm mijn probleem? Gr

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedendag, Op het door u opgegeven klantnummer kan ik ook geen gegevens terugvinden. Weet u zeker dat het klantnummer klopt? Heeft u wellicht inmiddels een ander klantnummer? Met vriendelijke groet, Mitchel, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht oxxioklant

3 jaren geleden - Goedendag, Ik zie inderdaad dat de ik de cijfers heb omgedraaid. De juiste klantnummer is 37980613. Mijn excuus hiervoor. Ik hoop snel van u te horen. Gisteren heb ik weer contact gehad met klantenservice maar niets opgeschoten. Mvg MHBrix

Reactie van de melder van de klacht oxxioklant

3 jaren geleden - Goedendag Oxxio! Weet u al wat meer? Wat is de probleem ? Mvg MBrix

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 05 juli 2021 om 12:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor uw geduld. Ik heb uw gegevens er even bij gepakt en ik zie inderdaad dat er geen standen meer zijn doorgegeven sinds begin juni. Het lijkt eerder een probleem binnen de app te zijn.

Zou u voor mij willen omschrijven wat u per stap te zijn krijgt wanneer u de standen wil verwerken? Waar krijgt u een blokkade / foutmelding? Dan kan ik deze informatie delen met ons App-Team zodat zij er mee aan de slag kunnen gaan.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Joey, Oxxio Webcare

oxxioklant

Heeft op 05 juli 2021 om 20:11 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Hallo,
Probleem is dat de kopje “meterstanden” is helemaal verdwenen uit mijn app. Dus er is geen blokkade of een foutmelding. Daarbij kan ik nog steeds niet inloggen op jullie website op mijn eigen account. Inderdaad laatste meterstanden zijn doorgegeven begin juni en daarna hebben jullie me het onmogelijk gemaakt om netjes elke week de meterstanden door te geven. Ik wil graag alle meterstanden vanaf januari inzien maar klantenservice kan alleen zeggen dat ze de meterstanden zien van 1 januari? Dus het probleem ligt niet in de app maar volgens mij hebben jullie iets gedaan met mijn account. Hebben er meer mensen hier last van? Is er een storing bekend? Want dat is me elke keer wijs gemaakt. Maar ik concludeer uit u bericht dat zogenaamde storing is bij u niet bekend. Ik hoop dat mijn probleem binnen 1 week wordt opgelost.
Mvg

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Beste, Er zijn inderdaad meer klanten die op dit moment last hebben van dit probleem. We hebben uw voorbeeld samen met andere doorgestuurd naar ons App-Team. Zij gaan hier naar kijken, ik verwacht binnen 8 werkdagen een terugkoppeling. Tussendoor vragen? Laat het gerust weten. Met vriendelijke groet, Joey, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht oxxioklant

3 jaren geleden - Goedendag, Is er iets aan de status van mijn klachten veranderd? Ik kan ja 8 dagen nog steeds niet inloggen op mijn account via de wenkte en de ik kan nog steeds geen meterstanden doorgeven via de app. Ik hoor het graag van Oxxio. Mvg

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Goedendag, Ik zie inderdaad dat het inloggen nog steeds niet werkt. In het landelijk register staat vermeld dat de slimme meter wel op afstand uitleesbaar is, maar volgens onze gegevens is de meter niet op afstand uitleesbaar en vult u inderdaad zelf de meterstanden in. Het lijkt er op dat de app niet goed kan omgaan met deze twee verschillende meldingen (wel op afstand uitleesbaar in landelijk register en niet op afstand uitleesbaar volgens onze gegevens). Ik heb de kwestie opnieuw doorgezet naar de ontwikkelaars van onze app. Zodra we meer weten komen we hier direct op terug. Excuses voor het ongemak, we gaan er achteraan. Met vriendelijke groet, Mitchel, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door oxxioklant