Klacht: Overvolle en te kleine treinen

op 10 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Al 1,5 week moet ik sochtends tussen (79u) staan in een overvolle trein. De mensen inclusief mezelf staan letterlijk tegen elkaar aangepropt tot het benauwde toe.
Dit betreft de trein tussen Heerlen en Maastricht Randwyck. Ik snap niet zo goed, waarom er in de ochtendspits geen gebruik word gemaakt van een grotelangere trein…. Normaliter koop ik een kaartje voor de 1e klas, aangezien ik dan over het algemeen garantie heb voor een zitplek. Maar gezien de drukte, is ook daar geen plek.
Ik ben normaal niet iemand die snel een klacht indient maar hier moet echt iets aan gedaan worden. Ik reis graag met het openbaar vervoer maar sinds Arriva er is, heb ik continu last van bovenstaand probleem en of vertragingen en treinen die niet rijden. En ben ik bijna gedwongen om met de auto naar mijn werk te gaan. Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Ik ben tevreden als er een groterelangere trein met meer zitplaatsen wordt ingezet tijdens de ochtendspits.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 september 2018 om 13:52 geantwoord

Beste AWC17,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt op een traject van Arriva. Ik kan me voorstellen dat je hier niet tevreden over bent.

Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de bus- en treintrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materiaal, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden.

We verdelen al ons beschikbare materieel zo optimaal mogelijk en zoveel als mogelijk passend op het aanbod van reizigers in de spits. Op de drukke tijden hoogste frequentie en langste treinen dus. En natuurlijk monitoren we elke dag weer hoe en of dat goed gaat. Hierdoor is het niet altijd mogelijk om langere treinen in te zetten.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.comArrivaNederland

^Jessica
Medewerker klantenservice Arriva

Heeft op 11 september 2018 om 08:03 geantwoord

Het standaard stukje tekst dat je krijgt nadat je een klacht indient. En vandaag de trein niet eens kunnen nemen zo vol was hij weer. Te laat op me werk, toppie! Waardeloos

Alle klachten die gemeld zijn door AWC17