Klacht: overvolle bus ochtendspits

op 19 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Betreft: buslijn 292 Lekkerkerk – Capelse Brug Capelle aan den Ijssel

Sinds de scholen weer zijn begonnen overvolle bussen richting Rotterdam. Een extra bus tussen 07.25 en 07.45 zou op zijn plaats zijn.
Mensen die reizen met buslijn 292 vanuit Lekkerkerk richting Rotterdam kunnen niet meer zitten. Wij betalen er wel voor. En niet om iedere ochtend te staan. Voorheen ging er ook een bus om 07.35 uur vanuit Lekkerkerk naar Rotterdam, maar deze is er uit gehaald. Waarom ?? In de ochtendspits zou een extra bus op zn plaats zijn. Om nu nog maar niet te spreken van de wintermaanden wanneer het nog drukker wordt reizen met openbaar vervoer. Arriva, laat jullie gedachten hier eens over gaan.

Extra bus graag in de ochtendspits tussen 07.25 en 07.45 uur.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 september 2018 om 20:17 geantwoord

Beste AstridvanderMeer,

Niet leuk om te lezen dat de bussen in de ochtend te vol zitten. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Je klacht heb ik intern doorgegeven in de regio zodat er naar de planning van materieel gekeken kan worden. Op dit moment is het overal erg druk en zetten wij al onze beschikbare bussen in tijdens de spits.

Onze bussen en treinen zijn voorzien van zit- en staanplaatsen. Je betaald voor een vervoersbewijs en niet voor een zitplaats. Staan in bussen en treinen is toegestaan.

Excuses voor het ervaren ongemak en hopelijk ervaar je snel verbetering.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Heeft op 19 september 2018 om 21:07 geantwoord

Dit is geen oplossing. Dit is een standaard antwoord. Overvolle bussen kan niet. Als er bv 20 toegestane staanplaatsen zijn is het niet de bedoeling dat er 30 moeten staan. Onverantwoord!

De wintermaanden komen er nog aan. Dus het wordt nog drukker.

Steeds meer mensen uit een dorp gaan in de stad werken omdat de bedrijven in een dorp verdwijnen.

Scholieren die gratis kunnen reizen met als gevolg dat steeds minder de fiets pakken naar school. We stappen gewoon in de bus.

Tijden veranderen. Zorg voor goed openbaar vervoer. En laat mensen niet als een haring in potje zitten.

Graag een goede oplossing. Dit kan zo niet.

Alle klachten die gemeld zijn door AstridvanderMeer