Klacht: overvolle bus.

op 19 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik rijd al 1,5 jaar met bus 23 vanaf Borculo-Ruurlo-Zelhem-Doetinchem.
Sinds dit leerjaar is bus 23 vrijwel altijd vol, mensen moeten staan in de bus of mogen de bus niet in.

In de ochtend neem ik om 07:30 de bus vanaf Ruurlo richting Doetinchem. In deze bus moet ik vrijwel altijd staan. En soms blijven er zelfs mensen staan.

In de middag neem ik tussen 15:00 en 16:30 de bus terug vanaf Doetinchem naar Ruurlo. In deze bus kan ik vanaf station Doetinchem wel zitten, alleen moeten er altijd wel mensen staan in de bus.

Zelfs zo erg dat ik vandaag 19-02-2018 de bus van 16:00 had van Doetinchem naar Ruurlo. Vanaf het gemeentehuis in Doetinchem moesten de mensen gaan staan in de bus. Bij raadhuisstraat paste het allemaal nog net. De mensen stonden al wel over de streep heen. Maar toen kwamen we aan bij graafschap Doetinchem. Hier is het altijd al druk, maar nu bleven er echt mensen staan. Dit is niet oké vind ik.
Het openbaar vervoer moet mensen stimuleren op beter te zijn voor het milieu (want je rijd maar met 1 bus inplaatsvan dat mensen met 40 aparte auto’s gaan rijden) maar zoals het nu gaat, gaat het niet goed.

De buschaufeur van 16:00 was een ouder man met grijze haren. Hij had ook een bril op.

Als er meer bussen in worden gezet, bijvoorbeeld in de drukte periodes om het kwartier. Want op dit moment rijd de bus om het halfuur.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 februari 2018 om 17:25 geantwoord

Arriva streeft er naar om binnen de afspraken met haar opdrachtgevers een optimale dienstverlening te realiseren. Helaas zijn er wel eens omstandigheden waardoor deze dienstverlening niet voldoet aan de wensen van onze passagiers. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons hiervan op de hoogte te stellen.

In jouw reactie geef je aan dat jouw bus, lijn 23, regelmatig te vol is.

De lijn welke jij aangeeft is een bus met staan en zit plaatsen. Dat mensen moeten staan kan dus voorkomen en daar is deze bus ook voor ingedeeld. Men betaald dan ook voor een vervoerbewijs en niet voor een zitplaats.
In een bus zitten ongeveer 35 stoelen en er zijn ongeveer 45 staanplaatsen

Mensen die moeten blijven staan bij de halte omdat ze er helemaal niet meer bijpassen is dan weer niet de bedoeling.
Wij hebben jouw reactie doorgestuurd naar de betreffende afdeling met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan bij een halte. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Wij bieden je onze excuses aan voor het ongemak die je hierdoor hebt ondervonden.

^Zoë
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Deutz-Fahr