Klacht: Overvallen door late bericht verhoging eigen bijdrage

op 28 juni 2016 over CAK in de categorie

Wij zijn eind april 2016 overvallen met een verhoging van de maximale periode bijdrage van € 27,80 euro naar € 467,53. Wij hebben dan ook direct de ondersteuning van huishoudelijke hulp stopgezet.

De nieuwe maximale periode bijdrage is wel correct gezien het verhoogde inkomen van ons gezin.

Het probleem is echter dat deze aankondiging pas in april jl. bij ons is binnengekomen. Als dit in december 2015 of januari 2016 bij ons bekend was geworden waren we uiteraard op dat moment direct gestopt met de inzet van huishoudelijke ondersteuning.

Nu zitten wij echter over de periode januarit/m april opgescheept met twee facturen van elk 690,56 euro, totaal 1.381,12 euro.
Dit lijkt ons gezien, los van het feit dat wij deze nu niet kunnen betalen, door de veel te late melding van van deze verhoging niet terecht. We hebben geen enkele bedenktijd gehad.

Correctie van deze facturen naar een periodebijdrage van € 27,60

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 05 juli 2016 om 11:18 geantwoord

We hebben deze klant een e-mail gestuurd. In deze e-mail hebben wij uitgelegd hoe het komt dat wij pas in april een beschikking voor maximale periodebijdrage kunnen sturen. Wij hebben ook uitgelegd dat wij de wet uitvoeren die door het ministerie van VWS is opgesteld. Wij kunnen daarom de maximale periodebijdrage niet terugzetten naar €27,60. Het spijt ons dat wij niet aan de gewenste oplossing kunnen voldoen. Deze klacht is hiermee afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door TheBase