Klacht: overstap Ziggo naar KPN

Postbus 2547
3500 GM Utrecht

Winterswijk 12 september 2016

Geachte heer, mevrouw,
Namens mijn moeder, Mevr. A. Nijman Vreeman, verzoek ik u onderstaande klacht in behandeling te nemen.
Het betreft een overgang van Ziggo naar KPN die op 21-12-2015 j.l. had moeten ingaan. Mijn moeder heeft op 21-12-2016 een mobiel gekocht in de KPN winkel in Winterswijk, Misterstraat. De mevrouw die haar hielp heeft een compleet pakket (alles in 1) aangeboden waarbij mijn moeder voordeliger uit zou zijn. Dit vond mijn moeder uiteraard prettig en ze vroeg om dit in orde te maken, rekening houdend met haar huidige abonnement bij Ziggo. De dame van de KPN winkel gaf aan dat ‘alles geregeld zou worden’ inclusief stopzetten van haar abonnement bij Ziggo. Op de vraag of mijn moeder zelf nog iets moest doen, werd ontkennend geantwoord. Haar is op geen enkele wijze te kennen gegeven dat ze zelf iets moest doen.
In september 2016 komt ze er achter dat Ziggo sinds januari 2016 nog steeds maandelijks rond €54,- afschrijft van haar rekening. Nu blijkt dat alleen ‘Ziggo bellen’ is beëindigd en dat het abonnement ‘internet en televisie’ door is blijven lopen. In totaal is er onterecht €443,81 afgeschreven van haar rekening. Mijn moeder is bijna 80 en ze gaat er vanuit dat de KPN-medewerker die zegt dat alles geregeld wordt, ook de opzegging regelt bij Ziggo van de diensten die bij de KPN zullen worden afgenomen.
Mijn moeder heeft een Alles-in-1-pakket aangeschaft en daar hoort de overstapservice bij, want zoals jullie op de website beweren; overstappen naar KPN moet natuurlijk zorgenloos gaan. De overstap is in dit geval dus verre van zorgeloos gegaan. KPN is in deze in gebreke gebleven en derhalve verzoeken wij u daarom dringend het bedrag a €443,81 te betalen aan A. Nijman Vreeman. Mijn moeder heeft inmiddels heel erg spijt dat ze de overstap heeft gedaan en ik geef haar geen ongelijk.
Daarnaast heeft ze meerdere malen telefonisch contact gezocht met KPN en werd haar beloofd terug gebeld te worden. Helaas is dat tot nu toe nog niets gebeurd.
We zien uw schriftelijke antwoord graag spoedig tegemoet.

M. Nijman Ruesink
Namens:
A. Nijman Vreeman
Oostervoort 55
7103XL Winterswijk
klantnummer: 0134394372

terugbetaling van 443,81

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Internet

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Internet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MariskaN