Klacht: Overstap missen door uit-/inchecken

op 30 mei 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op Alkmaar CS moet je bij bepaalde trajecten uit check bij het ene spoor, en weer inchecken bij het volgende spoor om je reis verder te kunnen vervolgen.
Wanneer ik op Haarlem (waar ik werk) in check, staat er minstens €10,- op mijn kaart, wat genoeg is om met mijn abonnement te reizen naar mijn woonplaats; Schagen.
Nu gebeurd het regelmatig dat er bij wijze van spreken net iets meer op staat dan €10,- bij het incecken.
Dus ik kan mijn reis maken. Maar wanneer ik dan op Alkmaar aan kom, en moet over stappen, moet ik uit checken, en bij het volgende poortje om in te checken, staat er dan: “saldo te laag” omdat ie onder de €10,- is gekomen door de reis van Haarlem naar Alkmaar.
Er is in de spits een krappe mogelijkheid om de intercity naar Den Helder nog te halen, als je snel bent. Maar die mis ik dus regelmatig door dit eufel.
Kost je een kwartiertje wachten.

Zou de trein van Haarlem naar Alkmaar binnenkomen op elk ander willekeurig spoor, heb je hier geen last van.
Dan is én de afstand van spoor naar spoor korter.
Én je hebt geen uit-/incheck poortjes waar je letterlijk tegenaan loopt.

Het gebeurd wel eens dat de trein vanuit Haarlem binnen komt op spoor 3, wat aan de andere kant van het perron is van spoor 2, waar de IC naar Den Helder vertrekt.
Als die aansluiting nou iets minder krap is, plus de overstap afstand wat korter. Maak je een hoop mensen een stuk blijer.
Scheelt mij een behoorlijk gefrustreerd kwartier wachten.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Overstappertje