Klacht: Overmatig pluizend donzen dekbed

op 13 september 2017 over Makro in de categorie Groothandels

k heb op 5 december 2016 een donzen dekbed aangeschaft bij Makro Dordrecht van het merk Tarrington House voor een bedrag van 398,09 euro incl. btw. Het dekbed pluist vanaf het eerste gebruik en dit is in de afgelopen maanden alleen maar verergerd. Bij het verschonen van het beddengoed komt er zoveel pluis vanaf het dekbed dat mijn hele slaapkamer onder zit, alsook de dekbedovertrek. Uitschudden buiten levert nog meer pluis op. Ik heb het dekbed teruggebracht op 28 augustus 2017 naar Makro Dordrecht voor controle. Op 29 augustus kreeg ik een telefoontje van een medewerker van Marko Dordrecht met de mededeling dat dit hoort bij een donzen dekbed. Ik heb gezegd dat ik het daar niet mee eens ben, mijn vorige donzen dekbed pluisde niet, af en toe wel een loslatend veertje maar dat was het. Een dekbed hoort niet zo te pluizen. Na mijn verweer vertelde de medewerker mij dat ze het verder zouden bekijken. Ik vroeg ook of het dekbed naar de leverancier was teruggestuurd, dit was niet het geval. Ik zou op 30 augustus teruggebeld worden, en zou mogelijk in aanmerking komen voor compensatie of een kortingsbon. Vandaag, 30 augustus ben ik teruggebeld door een Makro medewerker die klachten afhandelt, samen met haar leidinggevende en contact met de leverancier zijn ze tot de conclusie gekomen dat mijn klacht onterecht is en dat het pluizen niet onder de garantie valt. Een dekbed van bijna 400 euro, daar verwacht ik niet van dat het overmatig pluist. Ik heb dit ook nooit eerder meegemaakt. Ik kamp ook met allergieën en een dekbed wat zo pluist is voor mij niet acceptabel.

Ik wil graag een dekbed wat niet pluist (en dat bestaat) of mijn geld terug.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Makro over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door vanhamme