Klacht: Overlijden

op 26 juni 2017 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Mijn man is na een kort, maar hevig ziekbed van zes weken overleden aan de gevolgen van alvleesklierkanker. Hij had n abonnement op Fit4 free. Ik begrijp uit de wet dat het contract van rechtswege eindigt op de datum van zijn overlijden (12 maart 2017). Hij kan er immers geen gebruik van maken en ik, als erfgenaam, mag er ook geen gebruik van maken. Onze kinderen van 3 en 6 jaar hebben er ook niets aan…
De maandelijkse betalingen werden automatisch afgeschreven en dit bleef doorgaan na zijn overlijden. Ik heb zijn overlijden gemeld, maar kreeg van F4f te horen: “Jammer dat u uw abonnement opzegt.” Nou ja…
Vervolgens heb ik de automatisch geïncasseerde bedragen laten storneren. Dat kon niet verder terug dan tot mei, dus heb twee maanden teveel betaald. Waarna ik een dreigbrief kreeg, met de mededeling dat ik dat gewoon nog moest betalen, en ook nog de gehele opzegtermijn etc, vermeerderd met al ong 25€ kosten en er zou nog 40€ bijkomen, en nog meer als de deurwaarder moest komen etc. Tjonge. Ik ben er stil van.
Heb natuurlijk meermalen gebeld met het telefoonnummer dat in de brief stond. Dit lijkt wel buiten gebruik. Het gaat niet eens over.
Ben blij dat ik hier mijn klacht kan doen. F4f is niet te bereiken.

Als het abonnementsgeld wordt terugbetaald aan mij, vanaf 25 januari 2017 (de dag dat hij het ziekenhuis inging), of anders 12 maart 2017, de dag van overlijden.
Ik hoef geen sorry of condoleances. Naast alle pijn, verdriet en gemis dat ons jonge gezinnetje treft, wil ik gewoon geen gedoe met zulke agressieve, nare instellingen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 26 juni 2017 om 15:02 geantwoord

Bedankt voor je bericht. Gecondoleerd met het overleden van je man. Hoe heb je het overlijden van je man gemeld? We hebben namelijk geen melding ontvangen als je dit online hebt ingevuld. Heb je hierover contact gehad met onze klantenservice? Uit je bericht begrijpen we dat dit niet is gelukt. Heb je voor ons het lidnummer en/of volledige naam van jouw man? Dan gaan we het lidmaatschap in het systeem opzoeken en dit gelijk in orde maken! We horen graag van je.

Alle klachten die gemeld zijn door F4fKoopsoverleden2017