Klacht: OVERDRUKKEN BUS 388

op 10 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik stond vorige week op de bus 388 te wachten op Noordeloos om naar Utrecht te gaan. Toen vroeg de bus chauffeur aan ons (de wachtende) of deze bus altijd zo druk is. Alle zit plaatsen waren bezit en toen de bus aan kwam rijden stonden er ook al ongeveer zo 10 mensen, waarop er ook nog eens ruim 10 stonden te wachten. De bus chauffeur zei toen ook al eerlijk dat dit veelste druk is voor een bus en dat alle inzittende een klacht moesten indienen. Toen heb ik en vele andere nog geen klacht ingediend omdat de bus chauffeur toen zelf al zei dachten wij hier word vast om gecommuniceerd bij jullie. Maar vandaag precies het zelfde geval, alle zit plaatsen weer bezit en de staande mensen? denk dit keer wel een stuk of 15 en ja er moesten er weer een stuk of 10 bij. Hoop dat hier snel wat aan gedaan gaat worden en niet eerst iets mis gaat voordat jullie er iets aan doen.

Als er extra bussen op de lijn 388 gaan rijden vooral in de ochtenden tussen 7u en 9u. Ik zelf vind het nog al vreemd dat er in Gorinchem 4x per uur zo bus gaat, en op de lijn 388 2 in het uur.

ik zie hier de reactie wel op verschijnen!!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 september 2018 om 14:41 geantwoord

Beste Nickdenhertog46,

Wat balen dat je bus steeds zo druk is!

Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de bus- en treintrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materieel, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden. Het aanbod van reizigers fluctueert in de eerste weken van september echter sterk. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is wordt er indien mogelijk extra materieel ingezet.

Excuses voor het ervaren ongemak.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Heeft op 10 september 2018 om 22:45 geantwoord

Want eigenlijk zeg je nu dat de bus chauffeur de capaciteit moet door geven bij een overvolle bus en/of als er mensen blijven staan maar word dit daadwerkelijk wel gedaan? Want de buschauffeur zei vorige zelf dat wij een klacht moesten indienen.

Alle klachten die gemeld zijn door Nickdenhertog46