Klacht: overboden en toch verplicht om af te nemen

op 27 augustus 2016 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

Ik ben heb geboden op een machine en ben toen meteen overboden. Omdat ik ook op 2 andere artikelen geboden had keek ik 2 dagen later om mijn factuur te betalen tot mijn verbazing zag ik dat ik de machine ook had waarbij ik overboden was! Dit is mij al een keer eerder gebeurd en kreeg toen ook het verhaal (smoes) dat het iemand uit het buitenland zou zijn geweest en niet traceerbaar zou zij… heel vaag. De eerste keer het product wel afgenomen maar nu ging ik er echt vanuit dat ik hem niet had en wil het ook niet. Krijg totaal geen medewerking van hun kant en zij sturen mij een factuur met 30% afkoopsom?!

hier ben ik het dus niet mee eens en zou bijna denken dat ze zelf de prijs opschroeven door ook te bieden. wel erg toevallig dat mij dit 2 keer gebeurd?!

als ik kosteloos van dit afkom

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 31 augustus 2016 om 10:11 geantwoord

Conform artikel 5 Sub 9 van de algemene voorwaarden is de telkens op één na hoogste bieder verplicht zijn bieding gestand te doen voor het geval de overeenkomst met de dan hoogste bieder om een andere reden niet tot stand komt. Dit is één van de voorwaarden waarmee de klant akkoord is gegaan tijdens het registreren, en waarmee de klant elke keer akkoord gaat tijdens het uitbrengen van een bieding.

Daar wij in deze conform de algemene voorwaarden handelen, moeten wij deze klacht als niet gegrond beschouwen.

Heeft op 02 september 2016 om 10:24 geantwoord

Heel leuk dat ze zich achter die voorwaarden verbergen maar de gang van zaken klopt niet bij hen. Dit is de tweede keer dat mij dit bij jullie gebeurt en bij beide keren kreeg ik het verhaal te horen: ja het was iemand uit het buitenland en we kunnen hem niet trasseren..
Hier geloof ik dus helemaal niks van.
Ten eerste moet je je met alle gegevens eerst inschrijven voor dat men een bod kan uitbrengen
Ten tweede men heeft een IP adres mag ik aannemen.
Ten derde de tijd tussen het einde van de bieding en de factuur in mijn mail bedraagt nog geen 24 uur dus vraag ik mij af hoe veel energie en moeite men om iemand daadwerkelijk te traceren. Dit is dus niet of nauwelijks want toen ik telefonisch contact heb gehad met proveiling zei de persoon we hebben een paar keer gebeld….?! Maar de moeite doen om mij op de hoogte te brengen dat mijn factuur in een keer met 3 vermenigvuldigd is, waar ik dus totaal niet vanuit ben gegaan daar ik was overboden, is niet mogelijk..
Dit alles bij elkaar vind ik geen manier van eerlijk zaken doen en het nijgt zelfs bijna naar oplichting omdat het erg lijkt dat iemand de prijs probeert op te schroeven en als de andere persoon dan niet overbied het alsnog in zijn schoenen schuift met de bovengenoemde smoes. Die ik zelf dus al 2 keer te horen heb gekregen.
Daarom wil ik alles ontbinden en kosteloos gesteld worden en dan beroep ik mij op oneerlijke handelspraktijken en misleiding.

Alle klachten die gemeld zijn door wg383