Klacht: oven uitgebrand

op 10 oktober 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Onze Ikea oven is bij eerste gebruik pyrolyse UITGEBRAND.
In 2010 hebben wij voor ruim €600 een inbouwoven van Ikea gekocht met o.a. een pyrolyse functie. Daarbij reinigt de oven zichzelf doordat hij verhit tot hoge temperatuur. Vooraf werd ons aangeraden deze stand weinig te gebruiken omdat opwarmen en afkoelen samen 4 uur duurt en erg veel stroom kost. Omdat we met gewoon poetsen de oven normaal schoon houden hebben wij pas onlangs voor het eerst de pyrolyse gebruikt. Na een uurtje stond de keuken vol rook en sloeg de stop door. Ikea stuurde monteur die vast stelde dat de electronica verbrand was en de verwarmingselementen ook. Geschatte materiaalkosten €400,- plus arbeidsloon. Oven niet gerepareerd, wel rekening van monteur van € 83,-. Ikea vind dat garantie verlopen is en dat niet bewezen kan worden dat oven productiefout had. Laatste aanbod is €150,- die ze pas betalen als we oven gerepareerd hebben. We zouden dus plm €500,- moeten uitgeven om de oven te repareren plus de al betaalde te € 83,- om een fooi van € 150, te krijgen.

Redelijk aanbod van Ikea of andere oven zonder pyrolyse.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dhr van Puffelen