Klacht: Ov die niet werkt

op 05 oktober 2017 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Een ov chipkaart aangevraagd net een studentenreisproduct wat een lange en belachelijke procedures hangen daar aan maar goed dat is na bloed zweet en tranen gelukt. Een week kunnen reizen met me kaart en toen stopte de kaart ermee. Een kaartje moeten kopen in de bus wat me in totaal 14 euro per dag kost omdat ik in de spits naar school reis en over moet stappen. Vandaag meteen na de Bruna gegaan om te kijken wat er mis is met de kaart maar helaas de kaart gaf helemaal niks meer aan. Vervolgens gebeld met het service nummer van ov chipkaart waarin ons verteld word dat we naar een ov kantoor moeten gaan om de ov te moeten laten uitlezen. Het dichts bij zijnde kantoor is voor ons 40 kilometer enkele reis. Eenmaal aanhekomen in breda kan niemand ons helpen omdat de kaart niks meer doet. Weer gebeld met de klanten service en krijg te horen dat ik dus 11 euro moet betalen voor een nieuwe kaart terwijl het niet mijn fout is. Ov chipkaart moeten zorgen dat hun kaarten naar behoren werken en dat is niet het geval. Uiteindelijk met veel pijn en moeite voor elkaar kunnen krijgen dat we de 11 euro weer terug gestort krijgen, maar het duurt zeker 3 werkdagen voordat die nieuwe kaart er is dus ben ik weer genoodzaakt om 3 dagen lang 14 euro per dag te betalen door een fout van ov chipkaart. Vervolgens word mij vertel dat ik dan maar voor 3 dagen een nieuwe ov chipkaart aan moet schaffen en daar moet ik het mee doen. Maar omdat ik voor helemaal niks naar Breda moest rijden zijn nu alle winkels dicht en kan ik niet aan een ov kaart komen. Ik ben dus de komende dagen 3× 14 euro kwijt en die 11 euro. Ik vind dit echt een belachelijke procedure en dit geintje kost me zo een hoop geld. Hoop dat dit ……… bedrijf eens beter om gaat met zijn klanten want dit is geen gang van zaken. Ik zie dat Ik geen scheldwoorden mag gebruiken in dit verhaal anders het dit een heeel ander verhaal geweest geloof me. Hoop dat jullie je procedures eens gaan aanpassen en zorgen dat er ov kaarten komen die naar behoren werken

Romy

Ik ben tevreden als ov mijn kosten vergoed die ik de afgelopen dagen heb moeten maken door hun fout.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rkieboom