Klacht: OV chipkaart opladen om door een station te lopen.

op 17 juli 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op15-07-2017 om 13,13 uur stond ik op het station van Deventer.
Voor een lange afstandswandeling moest ik van de ene kant van het station- door het station- naar de ander kant van het station lopen.
Ik had saldo op mijn OV chipkaart staan.
Volgens het apparaat was dat niet voldoende dus er nog eens 5 euro op gestort.
Nog kon ik niet door het poortje omdat er niet voldoende saldo op stond.
Nergens was er formatie te vinden over wat er niet goed was met het saldo of waar er informatie te verkrijgen was.
Op den duur ben ik maar achter een andere persoon het station binnen gelopen en aan de andere kant heb ik uitgecheckt met mijn OV chipkaart.
Thuis zag ik dat er 20 euro was afgeschreven en dat ik een negatief saldo heb van 3,91 euro.
Van anderen hoorde ik dat er minimaal 20 euro op je OV chipkaart moet staan, dit stond niet aangegeven bij het oplaadpunt.
Het is toch te gek voor woorden dat ik om door een station te lopen – voor een wandeling – een minimaal bedrag van 20 euro op mijn OV moet hebben staan terwijl ik van geen enkel vervoermiddel gebruik maak.
Als ik met de trein reis voor een vakantie weet ik dat er voldoende saldo op mijn OV chipkaart moet staan, en dat is 1 a 2 keer per jaar.
Maar voor een wandeling had ik dit niet kunnen bedenken.

Ik ben tevreden als de 20 euro weer terug gestort wordt op mijn OV chipkaart en dat er betere informatie komt bij het oplaadpunt.

Ik heb een anonieme OV chipkaart nummer: 3528 0200 3174 3623

Alle klachten die gemeld zijn door NS station