Klacht: Opzegging vanwege verhuizing, waardoor te ver

op 26 mei 2021 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Per 15/4 heb ik opgezegd en dit kon pas per 26/8 vanwege jaarlidmaatschap
Diverse mails gestuurd en automatische antwoorden ontvangen. Ook via Ruby geprobeerd en kon niet doorverbonden worden
Ook via facebook bericht gestuurd en geen antwoord, is afwezig.
Per 1 december zijn we verhuisd vanuit Veenendaal naar Westhoek. In Veenendaal was de afstand 300 meter lopen. Echter in Westhoek is de dichtsbijzijnde sportschool in Leeuwarden een half uur rijden en dat maakt het niet meer leuk om naar toe te gaan. Wil dan ook per heden lidmaatschap opzeggen. Vandaag wel contact gehad via de chat en de opzegging is niet eerder mogelijk vanwege de voorwaarden wordt gezegd. Onzin want van voorwaarden kun je afwijken en vanuit coulance eerder opzeggen vanwege de afstand

Opzegging per heden

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 27 mei 2021 om 07:58 geantwoord

Beste Chiel,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Dit waarderen wij enorm!

Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan, betreft de opzegging van jouw lidmaatschap. Ik heb dit direct voor je nagekeken.

Indien je gaat verhuizen of bent verhuisd en er is geen club aanwezig binnen een straal van 5 kilometer gezien vanaf het nieuwe woonadres, dan kan ik het lidmaatschap voor je opzeggen binnen het eerste jaar. Om dit voor je te kunnen regelen ontvang ik graag een bewijs van de verhuizing (in- of uitschrijving van de gemeente).

Dit bewijs kun je toesturen via een privébericht via één van onze Social kanalen of per e-mail naar: [email protected] Zodra wij het bewijs hebben ontvangen, dan kunnen wij jouw lidmaatschap voortijdig beëindigen, met inachtneming van 30 dagen opzegtermijn, na ontvangst.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dat graag!

Team Social Basic-Fit

Heeft op 27 mei 2021 om 08:17 geantwoord

Ik ben tevreden met de oplossing, echter het inachtnemen van 1 maand opzegtermijn is reeds geweest aangezien ik op 14/4 reeds heb opgezegd.

Reactie van de melder van de klacht Ruijsbroek

2 maanden geleden - Inschrijving verstuurd per mail en weer een automatisch call nummer cal nummer 07470577 of 07470604 teruggekregen! Dan heb je nog steeds het idee dat er niets mee gebeurd

Bericht van Basic Fit

2 maanden geleden - Beste Chiel, Dank je wel voor je reactie. Inmiddels hebben wij jouw opzegging in behandeling genomen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen wij dat graag! Met vriendelijke groet, Team Social Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Ruijsbroek