Klacht: Opzegging van abonnement

op 12 oktober 2016 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

het gaat om het opzeggen van mijn abonnement. had me aangemeld omdat ik bij fit for free wou sporten, moest even wat krabbels zetten op het formulier om naar binnen te mogen, zag op het formulier staan dat ik een opzeg termijn van 14 dagen als het dan toch niet beviel. na 7 dagen moest ik afmelden omdat mijn thuissituaties was gewijzigd, en ik dacht komt mooi uit dat ik 14 dagen bedenk tijd heb. krijg ik bij de balie te horen dat ik dus een jaar vast zit aan het contract en er niks meer aan kan doen.
dus betaal nu dus een jaar lang om niet te kunnen sporten bij fit for free. echt geweldig dit.

waarmee ik tevreden zou worden is dat mij abonnement word opgezegd en niet een heel jaar hoef te betalen om niet te kunnen sporten. Ik vind het ook niet zo erg om voor de 2 dagen dat ik wel ben geweest te betalen , maar een jaar lang voor niks vind ik wel erg.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 12 oktober 2016 om 09:49 geantwoord

Beste heer Bonhof, wat vervelend om te horen dat u in verband met een gewijzigde thuissituatie uw abonnement wil gaan opzeggen. U bent, zoals u in uw klacht zelf aangeeft, in de Fit For Free vestiging te Zwolle een lidmaatschap aangegaan met de duur van minimaal één jaar. U geeft echter aan dat u op het formulier heeft zien staan dat u een bedenktermijn van 14 dagen heeft. Dit staat echter niet op onze fysieke inschrijfformulieren vermeld. De bedenktermijn is louter van toepassing op online inschrijvingen. U kunt deze namelijk binnen 14 dagen herroepen in verband met de Wet Koop op Afstand. Door middel van een (eventueel tijdelijke) contractovername proberen wij uit coulance uitkomst te bieden. U bent meer dan welkom om uw lidmaatschap over te dragen aan een ander. Bent u hier niet toe in staat dan dienen wij u helaas mede te delen dat uw abonnement niet eerder zal eindigen dan per de contract einddatum, namelijk 19-9-2017. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons gerust een e-mail sturen. Dit kan naar webcare@fitforfree.nl. Met vriendelijke groet, Bas - Fit For Free Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door PeterBonhof