Klacht: Opzeggen van een NS voordeeluren kaart blijkt een 2 maanden lang durend proces

op 14 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Al een aantal jaar ben ik in het bezit van een voordeeluren kaart. Dit abonnement wordt ieder jaar automatisch verlegt echter de kosten hiervan worden niet automatisch afgeschreven. De rekening die ik per acceptgiro niet op tijd had betaald werd direct ZONDER een herinnering omgezet van 60 euro naar 100 euro door middel van een incassobureau. Deze heb ik maar direct na ontvangst begin november 2013 betaald. Midden november had ik besloten het abonnement te beëindigen. Echter was dit onmogelijk want de betaling aan het incassobureau was nog niet verwerkt met de NS. Nu moest ik destijds zelf aantonen, met behulp van bankafschriften en een brief met toelichting, aan de NS dat ik het bedrag reeds had betaald. Midden januari heb ik gebeld met de klantenservice om te vragen of mijn abonnement daadwerkelijk is opgezegd. Helaas konden zij mij geen informatie geven want de aanvraag is nog in behandeling. Over 3 weken vertrek ik ivm werk voor een aantal jaar naar het buitenland, en het enige dat nog niet is afgerond is het contract met de NS. Ik vind het diep triest, tevens amateuristisch, dat het beëindigen van een voordeeluren abonnement blijkbaar 2 maanden moet duren en tot op heden de NS geen informatie kan geven of het contract wel of niet is beëindigd.

Het contract per direct beëindigen.

Direct een incassobureau inschakelen zonder herinnering te hebben gestuurd bij een trouwe klanten is niet bepaald klantvriendelijk.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 23 januari 2014 om 08:53 geantwoord

Klant bevestigd dat de opzegging van het abonnement is verwerkt en aangegeven welke stappen hij moet ondernemen om dit te voltooien voor hij naar het buitenland vertrekt

Alle klachten die gemeld zijn door van Roijen