Klacht: Opzeggen Mobiel Abonnement i.v.m Emigratie

op 20 mei 2016 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb een SIM only mobiel abonnement van twee jaar, maar nu ga ik onverwachts emigreren.
Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice om mijn contract op te zeggen. Ik kreeg een klantenservice medewerker aan de lijn, die mij, na mijn uitleg, vertelde dat ik maar van tevoren had moeten bedenken dat ik binnen de contractduur emigreren zou en ík dan maar geen 2 jaar contract had af moeten sluiten (?!). Vervolgens informeert hij mij over een afkoopsom van meer dan € 300,-.
Telfort vertelt dat emigreren geen geldige reden is om je contract voortijdig op te zeggen.
Dit betekent dat ik 18 maanden lang € 17,50- per maand over de balk gooi, want ik kan mijn abonnement niet gebruiken in het buitenland. En Telfort steekt dus € 17,50- per maand in z’n zak.

Bedenk je dus goed voor je een abonnement bij Telfort afsluit!
De klant is belangrijk als het op betalen aankomt, maar verder geldt bij Telfort dus blijkbaar alleen eigenbelang.
Wanneer je binnen je Telfort contractduur genoodzaakt bent van levensituatie te veranderen (wat deze verandering ook mag zijn) kan het je zo honderden euro’s kosten, indien men genoodzaakt is om voortijdig op te zeggen.

Ik ben al zeker negen jaar tevreden klant bij Telfort geweest, maar deze afhandeling ervaar ik als zeer negatief. Ik voel me een nummertje en geen klant.
Met het opzeggen van abonnementen bij andere bedrijven, heb ik totaal geen problemen ondervonden.

Ik wil mijn abonnement met bewijs van uitschrijving zonder afkoopsom kunnen opzeggen. In afwachting van spoedige antwoord, verblijf ik met vriendelijke groet.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Ika

1 jaar geleden - Bij deze bevestig ik dat mijn klacht is door Telfort naar tevredenheid afgehandeld. Bedankt Telfort team !

Alle klachten die gemeld zijn door Ika