Klacht: Opzeggen minder gemakkelijk als vermeld

op 12 april 2016 over SNS Bank in de categorie Banken

In november 2015 heb ik een aanrijding gehad met mijn auto, in België. Deze auto is toendertijd totalloss verklaard. Het eerste probleem waar ik bij SNS tegen aan liep was: ze wilden niks voor mij betekenen wat betreft de schade afhandeling, dit was mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik moest dus zelf mijn geld gaan claimen bij een Belgische verzekeraar. Dit vond ik zelf opmerkelijk en iedereen uit mijn nabije omgeving ook.

Doordat de schadeafhandeling met de Belgen mij zelf onwijs veel tijd kostte heb ik de auto in de verzekering gehouden, voor het geval dat. Ondertussen stond de auto allang weg te roesten bij een bedrijf. Dit maakt mij verder niks uit en is niet het ergste, wat ik wel erg vind is dat ik 27 januari mijn verzekering op heb gezegd. Hiervan zou ik nog een bevestiging per post van ontvangen, deze heb ik tot nu toe alleen nog via de mail gehad. Omdat ik het zelf lang vond duren besloot ik SNS maar even te bellen en te vragen of er ergens iets mis was gegaan, omdat ze nog wel geld afschreven van mijn rekening. De vriendelijke dame aan de telefoon gaf aan dat er ergens in de administratie iets mis was gegaan. Kan gebeuren dacht ik. Ik moest een mail sturen en het zou allemaal opgelost worden, zeiden ze. Nadat ik mijn mail had verstuurd, kreeg ik maar geen reactie. Ik heb dus maar weer gebeld en gevraagd of er toevallig weer iets mis was gegaan met de administratie. Dit was wederom het geval en ik moest opnieuw een mail sturen, ondertussen had ik mijn eerste aanmaning gehad omdat ik het afgeschreven geld weer terug had gestort. Mijn auto was immers allang vrijgewaard.

Op deze mail kreeg ik wel een reactie, wat mijn polisnummer en huisadres waren. Huisadres heb ik terug gemaild, polisnummer kon ik niet vinden. Geen reactie meer terug gehad. Ondertussen mijn tweede aanmaning binnen voor de maand maart en een betalingsherinnering voor de maand april, omdat ik dit wederom had terug gestort.

Ondertussen ben ik het een beetje beu, ik heb in januari al opgezegd maar krijg nog steeds brieven met dat er betaald moet worden. En niemand die dit voor mij kan oplossen, ook op de administratieve afdeling van de SNS is het een grote bende.

Ik hoop dat via deze manier serieus naar mijn klacht word gekeken.

Ik ben tevreden zodra SNS mij geen acceptgiro's meer stuurt en eventueel de teveel betaalde premie terug stort.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SNS Bank in behandeling genomen

Bericht van SNS Bank

11 maanden geleden - Beste Jaap, Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je ontevreden over ons bent. Via deze weg nemen wij geen klachten in behandeling. Je klacht mag je rechtstreeks bij ons indienen via het klachtenformulier op onze website: http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/contact/klacht-indienen.html?resultpos=1. Daar nemen we je klacht snel in behandeling en zoeken we vervolgens naar de juiste en gepaste oplossing. Zo behandelen wij elke klacht gelijkwaardig. Dank voor je begrip. Groet, SNS Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door JaapDuel