Klacht: Opzeggen is ONMOGELIJK

op 08 augustus 2017 over FitAllDay in de categorie Sportclub/-school

Fit All Day, heet nu Fit for Free
Ik heb een 3 maanden abonnement afgesloten bij Fit All Day van 20 jan t/m 20 april. Dat omdat ik al wist dat ik de gehele zomer niet meer kon sporten vanwege vakantie etc. Eind maart ben ik naar de balie gegaan om te vragen hoe dat zit met de beeindiging van je abonnement en inleveren pasje. De man achter de balie gaf me een adres en zei dat ik uiterlijk twee weken voor de afloop vh abonnement een opzegbrief moest sturen. Dat heb ik meteen gedaan!! Opzegbrief dato 30 maart. 15 juni ( 1 dag voordat ik op mijn 3 weekse vakantie ga) krijg ik plotseling een rekening in de bus van 87 euro.. Wat blijkt?? Ze hebben gewoon het abonnement door laten lopen.. dat wilde ik niet! Ik had immers 2 keer opgezegd! Ik heb een email gestuurd naar Fit All Day om uitleg te vragen. Daarop ben ik gebeld. De dame zegt geen brief ontvangen te hebben (dat geloof ik dus niet, want dat was bij Fit For Free in 2011 al precies hetzelfde liedje, ook de opzegbrief kwijt (jaja) en pas in 2014 was ik werkelijk van ze verlost) Ik wilde dit opgelost hebben 1 dag voordat ik op vakantie ging en toen zei ze: Ik wil die rekening wel verschuiven naar augustus, dan kan je dan weer komen sporten voor die 89 euro. Ik heb gezegd: Ik zit nu wel met mijn arm omdat ik een scheur in mijn pees heb, maar als ik terug kom van vakantie dan gaan we even kijken hoe het ervoor staat. want is mijn arm beter, wil ik misschien wel weer komen sporten bij Fit All Day vanaf augustus/september. 16 juni stuurde de dame me een email, maar die heb ik pas 3 weken later kunnen lezen omdat ik op vakantie was. daar stond in: Uit coulance de contributie van 3 maanden (periode 20-4-2017 tot 20-7-2017) om te zetten naar een nieuw abonnement die ingaat in augustus. Tevens die nieuwe periode betalen binnen 14 dagen. (Gek als ik een dag ervoor vertel 3 weken op vakantie te gaan). Nu was het zo dat ik er wel voor open stond een nieuw abonnement aan te gaan bij fit All day, maar wel als mijn arm ook echt beter was. Nu is het zo dat mijn arm nog slechter is. Sporten zal ik het eerste half jaar niet kunnen. Ik ben uit mezelf naar de Fit All Day gegaan vanwege dat mailtje van 16 juni. Plotseling was het Fit For Free geworden met andere mensen aan de balie. Ze melden mij daar dat ik was uitgeschreven en dat het bedrag op 0 euro stond. Ik zei dat ik sowiezo al niet kon sporten en dat ik de pas nog in bezit had. Een andere jongen die half meeluisterde zei plots dat er een nieuw abonnement voor mij aangemaakt was, maar als het niet kon moest ik een medische verklaring inleveren. vandaag (8 augustus) kom ik met mijn medische verklaring en de opzegbrief van 30 maart. Word er mij gezegd dat ik vastzit en nu ineens WEL die 89 euro openstaat op mijn naam sinds vandaag. Ik vind dit gewoon niet eerlijk. HOE had ik anders op moeten zeggen?? Wat had ik meer kunnen doen om van mijn 3 maanden abonnement af te komen??? Dit is EXACT dezelfde situatie in 2011 met FIT for FREE wat pas stopte in 2014 (bleven ze iedere maand 3 jaar lang 2,95 afschrijven.. geld weliswaar NOOIT terug gezien!!) ook zogenaamd de opzegbrief kwijt en pasje niet ingeleverd volgens hen (zelfs het bewijsje drie keer opsturen hielp niets) . Daarom wil ik ook nooit meer wat met Fit For Free te maken hebben en ben ik bij Fit All Day gaan sporten. Ik wil überhaupt al niet in zee met Fit for Free. Ik voel me gewoon gepusht voor een nieuw abonnement terwijl er al bekend was dat ik niet zou komen sporten vanwege mijn blessure die ik opliep in mei. lekker makkelijk geld vangen zo.. Ik zit er weer tot mijn nek toe in vast wat ik ook doe en weet niet meer hoe ik van deze sportschool af moet komen.. WAAROM KAN AFZEGGEN NOOIT BIJ EEN SPORTSCHOOL, met name FIT FOR FREE????

Ik wil GEEN nieuw abonnement van 89 euro!
- ik wil dat die nieuwe 89 euro vervalt.
- ik wil dat ze rekening houden met mijn medische klachten die ik heb vanaf mei.
- ik wil dat ze mijn opzegbrief opzoeken en zich houden aan de regels van Fit All Day.Ik heb dat namelijk WEL gedaan (op tijd de aangegeven en de brief gestuurd binnen het opzegtermijn.
- Ik wil dat ze eens stoppen met het automatisch doorlopen van 3 MAANDEN abonnement.. belachelijk gewoon!! ( het is 39 per maand, meer dan een maandbedrag van 19 euro!!!!! daar betaal je toch ook meer voor???? zodat je na drie maanden op kan zeggen???? Waarom kan ik niet opzeggen???????
- waarom word mij niet medegedeeld op 16 juni dat jullie Fit for Free gaan worden?? Ik wil al helemaal niets met Fit for Free te maken hebben (het was heus wel bekend bij jullie)

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FitAllDay

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FitAllDay nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Roos R