Klacht: Opzeggen en toch aanmaningen krijgen

op 24 augustus 2016 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd, maar er blijven gewoon aanmaningen over de betaling komen. Bellen met het service centrum heeft geen zin want dan zetten ze je gewoon uren in de wacht met het bericht dat je als eerst volgende wordt geholpen.

Als ik geen aanmaningen meer krijg en de opzegging netjes afgehandeld is.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 24 augustus 2016 om 07:58 geantwoord

Beste mevrouw Veuskens, wat vervelend om te horen dat het u, naar aanleiding van uw opzegging, niet duidelijk is waar de herinneringen op zijn gebaseerd. U heeft bij aanvang namelijk gekozen voor ons tweejarig abonnement. Tevens heeft u gekozen om de betaling van dit tweejarig abonnement per jaar te voldoen. Wij hebben uw opzegging van 37-7-2016 in goede ontvangen en uw lidmaatschap is in eerste instantie per het einde van uw tweejarig abonnement (per 22-7-2017) beëindigd. De herinnering en de aanmaning heeft u ontvangen omdat u de jaarcontributie voor het tweede contributiejaar heeft laten storneren. Desondanks u natuurlijk heeft gekozen voor een tweejarig abonnement zijn alle abonnementen wettelijk gezien ná het eerste contractjaar per maand opzegbaar. Op 3-8-2016 hebben wij u dan ook een schriftelijke opzegbevestiging toegezonden waarin het volgende staat vermeld: “Indien u uw lidmaatschap na het eerste contractjaar wenst te beëindigen conform Wet van Dam met in acht name van één maand opzegtermijn, zullen de tarieven voor het tweejarige lidmaatschap met terugwerkende kracht komen te vervallen. De genoten korting van uw contractperiode zal na verwerking van de opzegging in rekening worden gebracht en automatisch worden geïncasseerd. Mocht u hier gebruik van willen maken, willen wij u verzoeken dit aan te geven bij de vestiging waar u sportte of ons te mailen via info@fitforfree.nl. Wij zullen de einddatum van het contract corrigeren en u hier een nieuwe bevestigingsbrief van doen toe komen.” Mocht u hier zoals gezegd alsnog gebruik van willen maken dan verzoeken wij u dit kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar het bovenstaande e-mailadres. Met vriendelijke groet, Bas - Fit For Free Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door Fv1983
x