Klacht: Opzeggen abonnement zakelijketelefonie.nl

op 30 april 2017 over ZakelijkeTelefonie.nl in de categorie Mobiele Telefonie

Eind 2014 wil ik mijn abonnement bij zakelijketelefonie.nl opzeggen. Het blijkt dat ik twee weken te laat ben met opzeggen. En dat het contract pas afloopt op 2 juli 2016.
Voor ontbinding moet dat vóór 04-04-2016 gebeuren geeft zakelijketelefonie.nl aan. Per brief en mail is vervolgens op 22-02-2016 opgezegd.
Het antwoord van zakelijketelefonie.nl is dat het abonnement wederom met twee jaar verlengd is en wel tot 2018.
Reden: ze hebben een jaar eerder een mail gestuurd met een nieuwsbrief als bijlage. Op de bijlage had ik volgens zakelijketelefonie.nl moeten reageren. Bij geen reactie wordt automatisch het abonnement verlengd. Bijlages worden door mijn mailprovider niet geaccepteerd als de afzender niet in ons adressenbestand is opgenomen.

Enig speurwerk op klachtensites leert dat die bijlage de misleidende titel had “binnenkort uitbreiding dienstverlening”. Het zwaartepunt in die nieuwsbrief ligt op een uitbreiding van werkzaamheden, een nieuwe dienst, de domeinnaamregistratie. Als een klant geen gebruik wil maken van deze nieuwe dienstverlening moet binnen zeven dagen gereageerd worden. Zo niet, dan wordt een lopend abonnement automatisch verlengd. Zelfs als in een eerder stadium duidelijk aangegeven is dat het abonnement gestopt dient te worden.

Beëindiging abonnement per 02-07-2016, zoals door zakelijketelefonie zelf aangegeven

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ZakelijkeTelefonie.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ZakelijkeTelefonie.nl over deze klacht.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ZakelijkeTelefonie.nl nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ZakelijkeTelefonie.nl in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door riktaas