Klacht: Opzeggen abonnement

op 30 juni 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Ik ben 11 jaar klacht van canaldigitaal geweest. In oktober 2015 heb ik mijn stacaravan in Belgie door omstandigheden moeten verkopen. Ik heb toe uiteraard ook mijn abonnement opgezegd. Was geen probleem. Nu had eind december 2016 toch weer een caravan gekocht, dus wilde ik ook weer tv kijken. Ik weer gebeld met de klantenservice en daar vertelde ze mijn dat het helemaal geen probleem was en dat men de oude card gewoon weer kon activeren. Zo gezegd zo gedaan. Nu bleek later dat ik 4 euro meer moest betalen voor het abonnement. Daar was niet over gesproken, Nu is het geval dat ik wegens mijn ziekte de caravan moet gaan verkopen. Ik wilde dus mijn abonnement per 1 september 2016 opzeggen. Nu komt het ik kan pas in januari 2017 mijn abonnement beeindigen omdat ik er 1 jaar aan vast zit. Dit vindt ik echt belachelijk na zoveel jaren klant te zijn geweest. Ik was niet weggegaan als mijn ziekte het had toegelaten.

Ik ben pas tevreden als men gewoon op 31 augustus 2016 mijn abonnement beeindigd.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 01 juli 2016 om 12:40 geantwoord

Geachte heer van Wandelen,

U geeft aan uw abonnement per 1 september op te willen zeggen.
Bij een activering van een abonnement wordt er minimaal een periode van 12 maanden aangegaan.
Dit kunt u ook nalezen in onze algemene voorwaarden. Zie hiervoor volgend onderdeel (hoofdstuk 4.1):
Een Abonnement voor Televisiediensten wordt aangegaan voor 12 of 24
maanden, tenzij in de Overeenkomst anders wordt bepaald. Een Abonnement
voor Internet en/of Internet- en Telefoniediensten wordt aangegaan voor
24 maanden, tenzij in de Overeenkomst anders wordt bepaald. Na afloop van
de bepaalde tijd wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een
overeenkomst voor onbepaalde tijd.

Uw abonnement wordt daarom opgezegd per 31-01-17.
Het is wel mogelijk uw kaart over te laten nemen. Dit is mogelijk via het overnameformulier. Zie hiervoor volgende weblink:

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Paul
Webcare CanalDigitaal.

Heeft op 27 januari 2017 om 15:14 geantwoord

Het abonnement loopt van december 2015 tot en met december 2017. Deze periode is door mij betaald. Nu heb ik wederom contact gehad met canaldigitaal en daar vertelde ze mij dat ik er een medische verklaring bij moest doen. Nu heb ik wederom een brief gestuurd met daarbij diverse medische verklaringen van diverse doktoren. Neuroloog, reumatoloog en revalidatie arts. Ik zou nu zelfs enkele maanden terug kunnen vorderen van canaldigitaal vertelde ze mij. Maar ik wil niets terug ik wil alleen van het abonnement af.

Alle klachten die gemeld zijn door Emorysnake