Klacht: Opzeg formulier ingevuld, niet gehonoreerd

op 12 april 2017 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Op 13 Maart besloot onze zoon zich in te schrijven voor Fit for free. Onder herroepingsrecht. Omdat zijn oude abbo na checken dezelfde dag nog een maand langer liep (elders) hebben wij ons herroepen via jullie webbased (https://opzeggen.fitforfree.nl/) manier. Een inschrijf mail ontving hij wel, maar een uitschrijving ontving hij nooit. Wel ontvangen wij nu een betalingen herinnering. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij hebben ons keurig aan jullie eigen regels gehouden.

Wij willen/wilden hem vanaf 13 april lidmaken maar dan willen we eerst dat deze kwestie wordt opgelost. Emails tot dusver totaal geen reactie op.

Wij zijn tevreden als de huidige aanmaningen van tafel gaan, dan willen wij gerust lidmaatschap starten vanaf die dag.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

Bericht van fit for free

3 maanden geleden - We zijn te snel met ons berichtje! We zien de bijlage. Dankjewel! :) We komen hier snel en uiterlijk binnen drie werkdagen op terug.

Bericht van fit for free

3 maanden geleden - Daar zijn we weer. We hebben vliegensvlug in ons systeem gekeken en zien inderdaad (nog) geen opzegging staan. Ook zien we dat je contact hebt gehad met onze klantenservice hierover via de mail. Op 7 april heb je een e-mail van ons gekregen, waarin we uitleggen dat er geen opzegging in ons systeem is gevonden. Voor de herroeping hebben we een opzegging nodig. In je bericht vertel je dat je hebt opgezegd via de website. We sturen in dat geval altijd een automatische e-mail. Heb je dit ontvangen? Graag ontvangen we hier een screenshot van. :) Is deze informatie een beetje duidelijk? We horen het graag!

Heeft op 13 april 2017 om 17:34 geantwoord

Beste Fit for Free, zoals hier en ook in mail aangegeven is er nooit een bevestiging gekomen van de herroeping. Maar het formulier is gewoon ingevuld en verstuurd. Als formulier gewoon verstuurd is verwacht je dat het goed gaat natuurlijk..... Gegevens zijn hebben jullie gewoon, jullie weten namelijk wel 'keurig' een aanmaning te sturen.

Ik zie nu staan \"Opgelost\\\" maar dat is het natuurlijk helemaal niet.

Bericht van fit for free

3 maanden geleden - We snappen je argumenten. Je ontvangt altijd een bevestiging van een opzegging via de website, omdat dit een automatisch systeem is. :) Heb jij of jouw zoon, nadat jullie een opzegging hebben ingediend, gelijk een melding gedaan (van het ontbreken van een bevestiging)? We horen het graag.

Reactie van de melder van de klacht Jude01

3 maanden geleden - Zoals al steeds aangegeven, het formulier is ingevuld, dat ging correct, we hebben er verder niks van gehoord (een ook geen bevestiging anders hadden we die wel meegestuurd natuurlijk) . Jude is ook nooit naar de sportschool geweest en er leek voor ons niks abnormaal aan de situatie. Tot allicht de aanmaning kwam. Zoals ook eerder aangegeven, op de dag dat we de aanmelding deden kwamen we er ook achter dat zijn oude abonnement bij een andere sportschool nog een maand doorliep. We wilden niet voor twee abonnementen betalen en dus heb ik meteen het herroepingsformulier ingevuld. Dat leek goed te gaan met het plan zodra zijn oude abonnement was afgelopen een nieuwe bij jullie af te sluiten. Inmiddels heb ik daar met de manier waarop jullie met de situatie omgaan natuurlijk niet heel veel trek meer in. Nogmaals, wij hebben de procedure prima doorlopen, hebben binnen 24u (en dus zeer zeker binnen 2 weken) herroepen. Zijn nooit bij de sportschool geweest en krijgen wel een aanmaning. Dat ik geen bevestiging heb gezien doet mij vermoeden dat het systeem niet feilloos werkt maar ik pas ervoor om daarvoor op te draaien. De houding dusverre doet mij ook vermoeden dat anderen ook gewoon aanmaningen krijgen na herroepen. De hoeveelheid communicatie die we hier nu over hebben is ook bizar. Graag gewoon oplossen en jullie proces verbeteren.

Reactie van de melder van de klacht Jude01

3 maanden geleden - Zucht.......ik heb het webformulier gebruikt, dat heeft blijkbaar niet gewerkt. Erna per email met alle bijlagen per email zowel email op 2 april als op 7 april). Voorts hierna dus op de klachtenforum, ook met bijlage. Dus ik zou zeggen, IS DIT EEN BEETJE DUIDELIJK? Serieus hoe lastig kan het zijn? Jullie hebben alles al 3 keer gehad, bovendien is het jullie systeem dat de boel niet verwerkt en blijkbaar de klanten 'service' doet net zo weinig. Alles maar dan ook alles dus 2 keer gemailed, en ook uitgebreid hier op de website, zie ook jullie EIGEN aanmaning.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

Bericht van fit for free

3 maanden geleden - We snappen dat dit nieuws rauw op je dak komt vallen, omdat je aangeeft dat je wel het online formulier (binnen de termijn van herroeping) hebt ingevuld. We hebben jouw bijlage van de aanmaning gezien, maar hebben een screenshot nodig van de e-mail over de herroeping die je opgezegd via de website. Je hebt aangegeven dat je dit niet hebt ontvangen. Ook is er bij ons geen automatische mail binnengekomen. Daarnaast heb je ook niet op een andere manier en binnen de herroeping termijn kenbaar gemaakt dat je het Maandabonnement wilt herroepen. Je hebt pas contact met ons opgenomen na de aanmaning. We geloven je natuurlijk wel op je woord en vinden het een nare situatie, maar hebben simpelweg geen feitelijke gegevens om de herroeping te verwerken in ons systeem. We zeggen dit dus niet om te pesten, maar hebben regels waar we aan ons moeten houden / moet verantwoorden. We drukken je op het hart om in de toekomst altijd een bewijs te bewaren als het gaat om contracten (of hierom te vragen als je het niet ontvangt), want hierdoor sta je altijd in je recht. Let op: als je wilt opzeggen dan moet je dit dus eerst kenbaar maken via de website, club of per e-mail. Heb je verder nog vragen hierover? Je kunt ook altijd even bellen. :)

Reactie van de melder van de klacht Jude01

3 maanden geleden - Het is vrij duidelijk dat jullie niks willen doen. Logischerwijze heb ik geen screenshot van iets dat er simpelweg niet is. Ter goede trouw dachten we dat het keurig was gegaan tot de aanmaning. We zijn natuurlijk ook nooit bij Fit for Free geweest om te sporten oid. Het zou jullie sieren de schuld niet bij ons neer te leggen maar de hand in eigen boezem te steken betreffende deze kwestie. Vanzelfsprekend ga ik helemaal niks betalen en laat ik indien nodig graag aan een advocaat over. Ik heb hier over per mail al 2 keer contact gehad (lijkt me vrij duidelijk) en via dit forum ook. Dus dat er nog geen sprak is van opzegging lijkt me ook onjuist. Ik heb ook uitgelegd dat de oplossing echt heel eenvoudig was, gewoon de start een maand later laten in gaan, ook daar wilden jullie niks van weten. De suggestie om even voor de hoofdprijs een telefoontje te plegen om dezelfde behandeling als via mail of dit forum te krijgen laat ik maar even naast me liggen. Echt te treurig hoe jullie hier mee omgaan. Ik blijf antwoorden omdat ik graag in het openbare forum wil laten zien hoe jullie hiermee omgaan. Maar tis duidelijk zonde van de tijd. En ik zou zeggen, jullie kunnen het zo oplossen, maar dat willen jullie blijkbaar niet.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 01 mei 2017 om 16:58 geantwoord

We begrijpen je frustratie en dat de gang van zaken oneerlijk voelt, Jude. Zoals aangegeven hebben we geen gegevens die nodig zijn om de herroeping te laten plaatsvinden, maar we geloven je natuurlijk wel op je woord. We kunnen je niks beloven, maar gaan voor de zekerheid deze zaak nog één keer doorzetten om te kijken of we iets kunnen betekenen. Goed? We horen graag van je. :)

Bericht van fit for free

2 maanden geleden - Ps. We verwachten binnen drie werkdagen bij je terug te komen met een definitief antwoord. :)

Reactie van de melder van de klacht Jude01

2 maanden geleden - Uiteindelijk alles helemaal goed en naar tevredenheid opgelost. Vanaf morgen gaat er een echt lidmaatschap in. Dank voor de oplossing. groet

Bericht van fit for free

2 maanden geleden - Goed om te horen dat het is opgelost en je ook tevreden bent met de oplossing, Jude! Dan kunnen we gelukkig starten met hetgeen waarvoor we er zijn: sporten! :) Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Alle klachten die gemeld zijn door Jude01