Klacht: oplichting dr mobile-dynafix

op 31 augustus 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Samsung S6 ingestuurd met camera klachten. Het euvel was sinds het begin aanwezig maar ik wilde het toestel niet lang kwijt zijn incl. zorgen over slechte service. Na 1.5 jaar (binnen garantie) terug gestuurd omdat ik het toestel aan mijn zoon doorgeef. Bij het insturen gemeld (en na consultatie samsung medewerker) dat het een garantie geval betreft. Samsung medewerker gaf aan dat je binnen 3 dagen toestel terug had.
Meteen gaat er na opsturen toestel in de communicatie van alles fout (track and trace klopt niet, status blijft onduidelijk, emails bouncen, etc.).
na 4 dagen geïnformeerd via een email adres gevonden op de Drmobile website. Er zou een prijsopgave zijn, wordt via mail gemeld. (na 4x vragen nooit van hun een prijsopgaaf gehad) Daarna veel email communicatie waarbij ik aangeef dat het garantie moet zijn vanwege altijd aanwezige productie fout maar volgens Dr mobile niet want er was \’schade\’ geconstateerd. Wat dat dan was bleef onduidelijk.
Uiteindelijk aangegeven dat ik mijn toestel terug wil omdat ik het niet vertrouw. Ik krijg het antwoord dat ik eerst onderzoekskosten moet betalen want dat staat in voorwaarden. Ik geef aan dat het een garantie issue is wat kostenloos gemaakt moet kunnen worden. Het was immers een productie fout die sinds het begin aanwezig was.
Drmobile wijkt niet. Toen contact opgenomen met Samsung. Die geeft inzicht in het dossier. Het zou 342 euro kosten om te laten maken. Het scherm moest vervangen worden en een nwe camera. Ik geef aan dat het scherm punt gaaf is en die niet vervangen hoeft te worden (onnodige reparatie). Maar een krasje van 2mm helemaal onderaan het scherm is vlgs hun schade, dus dan ook geen aanspraak op garantie. Dit is kolder. Het scherm is prima. Het krastje van 2mm is a) niet op het zichtbaar scherm en b) absoluut niet de reden van het camera continue focus probleem. C) mij nooit eerder opgevallen. Verder zegt Samsung medewerker dat er lijm is aangetroffen wat niet door hun wordt gebruikt. Ik geef aan dat dit niet kan want het toestel is nooit gerepareerd ik had deze nieuw bij Media markt gekocht.(vanuit gaande dat Media Markt geen gebruikte als nwe heeft verkocht) Dynafix schijnt al deze conclusies te hebben getrokken. Kortom: Oplichting; a) onnodige reparatie willen uitvoeren (goed scherm vervangen wat niets met de klacht te maken heeft) b) dan kunnen claimen dat het schade is en dus geen garantie (terwijl er absoluut niet van schade kan worden gesproken) c) een klets verhaal over verkeerde lijm terwijl het toestel nog nooit is gerepareed.

Ik ben al blij als ik mijn toestel gewoon terug krijg zonder kosten. Dan moet mijn zoon maar leven met een mindere camera. Maar eigenlijk moet gewoon de productie fout onder garantie gerepareerd worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

8 maanden geleden - Geachte klant, De prijsopgave voor deze reparatie is opgemaakt voor de lakschade aan het display. Om een reparatie uit te voeren op het toestel dient het display verwijderd te worden. Gezien de bouw van het toestel zal hierdoor de reeds aanwezige schade verergeren en kan het display helemaal onbruikbaar worden. Met deze reden is er een prijsopgave opgemaakt waarbij ook het display vervangen zal worden. Tevens zijn wij vanuit de fabrikant verplicht om alle geconstateerde schades en defecten te repareren. De reden hiervoor is dat de fabrikant na een officiële reparatie weer volledig garantie op een toestel dient te verlenen. Dat is niet mogelijk wanneer er nog schades en/of defecten aanwezig zijn. De prijsopgave voor deze reparatie is dan ook terecht opgemaakt en zal gehandhaafd blijven. Uw verzoek tot kosteloos retourneren van het toestel kan niet gehonoreerd worden. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht therealbean

8 maanden geleden - Het appraat is aangeboden voor een garantie reparatie van de camera. Dit is zo duidelijk omschreven. Het scherm is in uitstekende staat, heeft geen lakschade en hoeft zeker geen vervanging. Reparatie van de camera zou niet moeten betekenen dat er een nieuw scherm nodig is. indien wel is dat een design fout en kan niet op de klant worden afgewenteld. In u betoog is niet bewezen dat de analyse terecht is en goed onderbouwd. Het is een standaard verhaal waarmee u de klant probeert af te wentelen. Verder gaat u niet op andere aspecten zoals vermeld in de klacht. De prijsopgave en het verweer wordt derhalve niet geaccepteerd. We weten zeker dat u hiermee voldoende geinformeerd bent. Mvg Peter

Bericht van Dynafix

8 maanden geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw reactie. Wanneer u het niet eens bent met de voorwaarden welke wij hanteren kunnen wij u alleen maar adviseren om contact op te nemen met de garantieverlener. Wij kunnen verder niets voor u betekenen in deze zaak. Hetgeen u is doorgegeven over verkeerde lijm is incorrecte informatie. Hoe de betreffende agent hierbij komt is ons niet duidelijk. We zullen zorgen dat deze agent de nodige coaching zal ontvangen zodat er in de toekomst geen foutieve informatie meet verspreid zal worden. Excuses voor de onduidelijkheid welke hierdoor is ontstaan. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 19 september 2017 om 12:17 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na het eerdere bericht niets meer van u mogen vernemen. Wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dit graag van u. Ook op een gesloten klacht is het mogelijk een reactie te plaatsen.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door therealbean