Klacht: oplichting

op 09 augustus 2017 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Eerder al een klacht gedaan over het niet achteraf kunnen betalen, omdat oude bewoners wanbetalers zijn, en wij als nieuwe bewoners hierdoor Wehkamp op worden afgerekend. Hierdoor moeten we wachten op ons geld, als we een defect product retourneren. Wehkamp pakt de rente van ons geld. Weigert iedere medewerking en komt gemaakte afspraken om contact op te nemen niet na. Een Fashioncheque kan niet meer terug gezet worden als deze omgezet is naar een Wehkamp tegoed. Hierdoor worden we tegen onze wil in toch verplicht om het geld bij een bedrijf , als Wehkamp te besteden. Een bedrijf waar we geen vertrouwen in hebben.

Nu 16 dagen nog geen bericht van Wehkamp. Ik ben dan toch weer zo dom om weer een bestelling te plaatsen, en een bedrag van 19,95 bij te betalen. Vandaag zou ik dit product ontvangen. Omdat ik geen bevestiging had ontvangen, en het product niet bezorgd was op de door mij gekozen datum en tijd, ben ik toch weer op de site gaan kijken. Hier kon ik de door mij geplaatste bestelling niet terug vinden, maar mijn tegoed was weg, en het bijbetaalde bedrag afgeschreven. Weer contact gezocht met Wehkamp via de telefoon waar mij dan wordt verteld dat ik de gedupeerde ben van een computerstoring. Mijn geld (welke nu in het bezit is van Wehkamp) en mijn tegoed (wat in het bezit is van Wehkamp) wordt zo spoedig mogelijk terug op mijn account gezet. Dit ben ik dus weer kwijt. Ik kan er niet bij, dus ik kan ook niets bestellen. Mijn bestelling kan niet worden verzonden omdat ik weiger nog meer geld naar deze wanbetalers over te maken. En achteraf betalen is voor mij niet mogelijk omdat ik als eerlijke betaler de dupe ben van de eerdere bewoners van dit adres. Met andere worden, dit is het tegenovergestelde van een oplichting. Als ik dit als burger zou doen ben ik strafbaar, maar als bedrijf mag dit kennelijk allemaal wel. Vreemd, maar ik wacht voor spanning af, of Wehkamp nu eindelijk eens doet wat ze beloven. Ik ben bang dat ik weer een paar dagen op mij geld moet wachten waar Wehkamp nu de rente over krijgt voor de zoveelste keer.

Als ik mijn geld met rente terug heb, mijn tegoed op mijn rekening gestort krijg en ik voor eens en voor altijd verlost ben van Wehkamp.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Wehkamp

3 maanden geleden - Goedemorgen, Ik zie dat er inmiddels weer een melding uitstaat bij onze afdeling Finance om dit voor je na te gaan. Eerder is namelijk aangegeven dat de blokkade van het adres niet ontkoppeld kan worden. De laatste bestelling staat nu ook op bezorgd. Heb je dit ontvangen? Mocht je nog vragen hebben dan kan je deze stellen via socialmedia@wehkamp.nl Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door JJ Wijmans de Ruig