Klacht: Oplichters

op 26 juli 2017 over huurexpert.nl in de categorie Verhuur

Ik heb mij een jaar geleden ingeschreven op huurexpert om een studenten woning te vinden. Ik heb toen voor twee weken een account genomen. Toen zag ik dat er een automatische incasso stond aangevinkt en dus heb ik deze uitgezet. Op de site reageert geen enkele verkoper en verder wordt je doorverwezen naar andere sites waar je opnieuw een account moet aanmaken en betalen om te kunnen reageren. Dit terwijl Huurexpert belooft geen verborgen kosten te hebben!

Ik heb kort daarna een woning gevonden via een andere weg en nooit meer aan Huurexpert gedacht. Ik had immers automatische incasso uitgezet. Verder ben ik student dus kijk ik liever niet te intens naar mijn rekening. Maar een maand geleden zag ik dat er al die tijd geld van mijn rekening is afgeschreven. Dit merkte ik alleen omdat ik een bericht kreeg van mijn bank dat één of ander bedrijf geld zou afschrijven van mijn rekening, omdat Huurexpert dat sinds die tijd via iemand anders deed.

Ik heb toen gelijk zoveel mogelijk geld terug laten storten op mijn rekening. Iets van 45 euro. In totaal hebben ze zo’n 300 euro van mij afgeschreven.
Ik kreeg toen een mail die dreigde dat ze een incasso bureau zouden inschakelen als ik niet zou betalen. Ik heb toen de overeenkomst op grond van dwaling vernietigd en al mijn geld teruggevraagd. Huurexpert reageerde hier alleen op door me nog eens te herinneren dat ik moet betalen.

Inmiddels is het incasso bureau Perfecter ingeschakeld. Ook zij hebben geen telefoonnummer en de website is erg moeilijk te vinden. www.perfecter.nl. Ik heb hen toen geïnformeerd dat ik de overeenkomst heb vernietigd en dat ik dus niet van plan was te gaan betalen. Volgens hen is dat geen goede grond, maar volgens mijn wetboek (ik ben rechtenstudent) is buitengerechtelijke vernietiging een eenzijdige rechtshandeling die vormloos geschiedt en die gericht moet zijn aan de wederpartij. Dit was ook het geval. Verder klaagden zij dat er geen sprake was van dwaling omdat alles in de algemene voorwaarden staat.

Ik kan niet begrijpen dat zoiets als dit is toegestaan en dat er een ander bedrijf is dat gewoon meehelpt mensen op te lichten.

Als niemand meer in de oplichtpraktijken kan trappen. Dus als Huurexpert niet meer bestaat. Het liefst heb ik nog dat iedereen zijn geld terug krijgt, aangezien Huurexpert de diensten die zij zegt te verrichten niet heeft verricht.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over huurexpert.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over huurexpert.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vlalkdkld