Klacht: Oplevering niet nagekomen, slechte klantenservice

op 17 augustus 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Op 20-07-2016 een aanmelding gedaan bij Tele2. Ik kon bij Ziggo mooi per 31-07-2016 vanaf ivm verhoging. 7 euro per maand lagere kosten, 2.5x zo snel internet en geen overdaad aan zenders die ik toch niet kijk. Prima deal leek mij.

Er zou 02-08-2016 een pakket gezonden worden en rond 08-08-2016 zou alles moeten werken.

Op 09-08-2016 echter nog niets. Gebeld met de klantenservice. Kpn zou een fout gemaakt hebben. Het signaal stond nog niet aan en dan loopt de order niet door.

Nu heb ik zelf bij een provider gewerkt dus ik weet een beetje hoe het werkt.

Uiterlijk 5 werkdagen dan werkt het!

Daar alles via internet gaat tegenwoordig en een weekje zonder thuis internet gaat nog.

Via de chat een dag later gevraagd naar een status. Nee geen nieuws nog. Bij navraag zou het vier werkdagen duren. Het was niet mogelijk om mij van verdere updates te voorzien. Ik moet maar wachten. Geen initiatief om contact met mij op te nemen. Er zit vanuit Tele2 volgens zeggen ook geen controle op of een order wel doorloopt of niet.

De volgende dag hetzelfde riedeltje. Er is geen update. Wanneer het pakket gezonden zou worden is onbekend. Dus hoe gaan ze het dan halen? In de online portal kun je bestelproces volgen en ook daar geen update.

\’\’s avonds kreeg ik een SMS dat het issue is doorgezet naar het hoofdkantoor. Dat is dus wel geteld drie dagen na mijn eerste contact.

Weer contact met tele2 opgenomen. Weer zelfde verhaal maar ik kon een klacht indienen! Wauw!

Geweldig een webformulier ingevuld: het kan 30 dagen duren.. Kansloos dus.

Inmiddels heb ik met diverse medewerkers via Facebook gechat. De een nog jolige als de ander. Ze begrijpen een hoop zeggen ze maar kunnen niets doen.

Ik ben vast niet een uniek geval. Is mijn issue geëscaleerd? Nee.. We hebben geen mogelijkheid om iets te escaleren was het antwoord.

Het kwam op mij meer over als bekhouden en wachten. Als een bedrijf als tele2 geen SLA heeft met Kpn om signaal te schakelen en de klantenservice niet helpt maar alleen zit om antwoord te geven aan al die gemene klanten dan is het weinig hoopvol..

Geen één medewerker heeft ook maar een beetje inzet of verantwoordelijkheid getoont om een klant service te bieden.

Afgelopen maandag. We zitten dan al een week later zonder een iets van Tele2 nogmaals contact opgenomen. Dinsdag zou pakket gestuurd worden en woensdag werkt alles!

Prima.. Twee dagen haal ik nog wel!

Krijg ik \’\’s avonds een SMS. Je kan vanaf 26-08-2016 gebruik maken… Dat is nog eens 10 dagen!
Dus dinsdag meteen weer contact om na te gaan wat nu de juiste datum is.. 17 of 26..

Het laatste dus….. De order was gewoon opnieuw ingeschoten.. Nieuw telefoonnummer etc. En nu moet ik maar blij afwachten of ze dat gaan halen.

Het webcare team vind dat ik positief moet blijven. Geen reden voor negativiteit. Er is werkelijk nog geen één ding conform afspraak gedaan en garanties geven ze ook niet. Een toezegging over mobiel internet vergoeden? Nee hoor.. Durven ze niet. Een vergoeding aanvraag duurt. 10 dagen eer je antwoord krijgt.

Als je iets dergelijks aangeeft krijg je nog net geen grote bek terug.

Net als Marije van het webcare team heb ik graag het laatste woord en zal ook blijven stalken tot het werkt. Als zij immers niets kunnen doen om het te verspoedigen dan zullen ze ook wel niets kunnen om het nog meer vertragen. Tot dan blijf ik ze bestoken met vragen.

Op 21-08-2016 word het pakket verzonden. Dat is op een zondag. Ik denk dat de postbode dan lekker met zijn gat in de zon zit.. En die Maandag ook..

-Z.s.m een werkende verbinding
- pro actief op de hoogte gebracht worden van de status
- vergoeding mobiel internet
- officeel excuus

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

Reactie van de melder van de klacht Eskeau

1 jaar geleden - Reactie van de klantenservice via facebook Hoi Eskeau, Even voor de duidelijkheid; in de eerste mail is aangegeven dat we rond 08-08 zouden opleveren, maar dat je over 2 weken de exacte opleverdatum krijgt. Die heb je van ons gekregen en dat is 26-08 geworden. Dit is inderdaad niet rond de 8e en is daarom ook niet netjes van ons, maar we hebben ook niet toegezegd dat we op 08-08 zouden opleveren. Ik snap dat je er ontzettend van baalt, maar op dit moment kunnen we er niets anders van maken. Soms hebben we techniek niet altijd in de hand. Verder heb je het in je bericht over 100Mb, maar jij hebt een abonnement met 40Mb afgesloten, dus de 100Mb ga je inderdaad niet halen. ^Su Ling Vind ik behoorlijk bijdehand. Zeker omdat in de bestelling internet extra staat wat 100mb is.. Geen moeite genomen om het dossier door te nemen klaarblijkelijk en 40mb zie ik niet eens op de tele2 site.

Reactie van de melder van de klacht Eskeau

1 jaar geleden - Tele2 toont ook nu weer wat voor service ze bieden door de klacht niet in behandeling te nemen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Eskeau