Klacht: “Opgeloste klacht”

op 16 oktober 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Beste,

Onlangs plaatste ik deze klacht:

\” Hallo,

Aan het einde van het jaar heb ik zoals iedereen, netjes mijn boeken ingeleverd bij van Dijk. Echter konden we deze niet op school inleveren maar moest dit zelf opgestuurd worden. Ik heb de boeken via het bedrijf van mijn vader opgestuurd.

Na een bevestiging E-mail ontvangen te hebben van Van Dijk, kreeg ik vervolgens een nieuwe e-mail met de boete. Dit boek heb ik dat jaar niet tot amper gebruikt en is qua staat, fysiek gezien dus niet achteruit gegaan.
Na verschillende E-mails en brieven toch de gevraagde 80,- euro betaald. Dit betekend niet dat ik het er mee eens ben, maar ik kreeg een brief waarin stond dat de boete alleen maar hoger gaat worden en wilde dit voor zijn.

Vandaag dus gebeld met de \\\’klantenservice\\\’ van Van Dijk die mij schijnbaar niet kan helpen zonder mijn pakbon, die ik overigens niet meer heb omdat het pakket is verzonden via mijn vaders bedrijf. (kan niet meer worden opgehaald). Een definitieve beschrijving van de schade is er niet. Dit omdat er ook geen schade is. Sommige andere boeken waren er slechter aan toe en werden wel geaccepteerd.

Ik vind het vrij makkelijk van Van Dijk dat er een boete wordt opgelegd en dat ik nu heb MOETEN betalen omdat de prijs blijft stijgen en ik waarschijnlijk een lang traject in moet om dit geld terug te krijgen \”

Met dank aan klacht.nl is mijn probleem deels opgelost. (Waarvoor bedankt)
Nu zit ik helaas met het probleem dat ik enkel de helft van het bedrag gecrediteerd heb gekregen. ( de €41,70 ipv van de beloofde €81,70)

Aangezien van Dijk mij in het gelijk heeft gesteld, zie ik geen verdere problemen. Aangezien ik, zoals in mijn vorige klacht al vermeldde, heb ik een boete opgelegd gekregen met betrekking tot het te laat betalen van mijn \”boete\”. Wat dus nu ook als van Dijk gezien wordt als een foutje. Nu snap ik hartstikke goed dat een fout gemaakt kan worden maar het lijkt mij erg onterecht als dit mij geld moet kosten.

Nu neem ik aan dat dit netjes opgelost gaat worden en zie ik dit dan ook positief in!

Ik zie graag een reactie tegemoet,

Met vriendelijke,
Jerney Beenen

Wanneer het volledige bedrag van 81,70 gecrediteerd wordt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 17 oktober 2016 om 09:21 geantwoord

Beste Jerney Beenen,

Naar aanleiding van je reactie kunnen wij je meedelen dat er een tegoed voor je staat van 81,70 euro. De incassokosten crediteren wij intern, waardoor deze niet op je creditfactuur staan.
Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen. Het bedrag zal uiterlijk 26 oktober op je rekening zijn bijgeschreven.

VanDijk.nl

Alle klachten die gemeld zijn door JerneyB