Klacht: Opgelicht via marktplaats met Bunq account

op 11 mei 2020 over Bunq in de categorie Banken

Ik heb een Nintendo Switch lite gevonden voor 110 euro, volgens de verkoper nog geen 6 maanden oud. Via het gesprek wat wel iets vlot verliep ging de verkopende partij ermee akkoord om in ieder geval 34 te betalen van het bedrag en dan het product te versturen. Wij horen niks meer van de persoon en het de advertentie is aangepast met een verlaging. Het account Thomas Coolen is 4 jaar oud op Marktplaats dus ik ga er wel een beetje vanuit dat het een OK profiel is. De persoon stuurde ons een link om via https:bunq.mellgysen. De naam wel wat apart. Mijn partner heeft vervolgens 34 (in dit geval €80) betaald. De persoon reageert niet meer en heeft ook de pagina op marktplaats aangepast (zie link: https:www.marktplaats.nlaspelcomputers-en-gamesspelcomputers-nintendo-switchm1548862463-nintendo-switch-lite-geel-case.html?c9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618utm_campaignsocialbuttonsutm_mediumandroid_socialutm_sourceandroid_socialutm_contentvip).
Verder hebben wij foto’s overal van gemaakt.

Ik lees zo extreem veel reacties en klachten over deze Bunq rekening dat ik nu wel de verwachting heb dat er iets mee gedaan moet worden, door politie, ME, het leger dat interesseert mij mij verder niets.

NL78bunq2291284258 (geld naartoe gegaan)

Hier is de misleidende link dus op pagina van Bunq
https:bunq.mellgysen

Deze link leid mij naar NL38 BUNQ 20435285 48 (L.Moerenhout)
Dus de betaling klopt ook van geen kant, die bank moet dicht!

Zie bovenstaand, er moet een algemene oplossing komen. Deze personen gaan gewoon keihard door met geld aftroggelen van niets vermoedende en hardwerkende mensen.

Ik ben pas tevreden als het bedrijf Bunq iets doet met deze hachelijke praktijken. Daarnaast wil ik het geld terug dat ik heb betaald voor een product dat ik niet ontvangen heb en dit geldt voor alle mensen die op gereageerd hebben.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bunq

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bunq nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ricardolosso