Klacht: opgelicht met fictieve profielen

op 12 december 2017 over Parship in de categorie Datingsites

Ik had mij gratis ingeschreven en in korte tijd(week) kreeg ik een bericht. Ik wilde weren wat er gestuurd was en hiervoor moet je je inschrijven. Had gekozen voor 3 maanden om te proberen. Hiermee zit je aan een jaarcontract vast en dit bedrag word dus elke 3 maanden afgeschreven. dit heb ik geblokkeerd en na verloop van tijd kreeg ik een herrinering. hierop gereageerd dat ik van de site weg wil en er niets mee te maken wil hebben en niet wil betalen voor oplichterij. Nu heb ik een mail gekregen van call2collect met dreigementen dat ik moet betalen anders krijg ik een dagvaarding. Het is nu nog steeds niet opgelost.

Dat ik een schrijven krijg waarin staat dat er geen contract is geweest en dat ik geen kosten meer heb en niks meer met Parship te maken heb.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Parship

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

Heeft op 13 december 2017 om 19:34 geantwoord

Ik wil graag een uitschrijving van Parship schriftelijk PER POST ontvangen en een beschrijving hier op klacht.nl. Dan blijven de privacy gewoon bij mij en dan kan ik pas akkoord gaan met de oplossing van Parship.
Zou ook graag willen zien dat de regeling die ik nu aangeboden heb bij call2collect hier op klacht.nl akkoord bevonden word via Parship.

Bericht van Parship

10 maanden geleden - Geachte heer, Wij hebben geen inzage in de gegevens van Call2 Collect. De betaling moet u met hen regelen. De bevestiging van uw opzegging ontvangt u op uw e-mailadres wat in uw profiel gebruikt is door u. Een versie per post zal niet volgen. Een e-mail is ook rechtsgeldig en in dit geval voldoende. Met vriendelijke groeten, Parship Webcare.

Bericht van Parship

9 maanden geleden - Geachte meer van der Horst, Graag ga ik nog eens in op uw klacht. Zoals aangegeven mogen wij vanwege de regelgeving op het gebied van de privacy niet ingaan op details van de overeenkomst die uw persoon betreffen. Ik kan echter wel in het algemeen op het thema rondom uw klacht ingaan. Zodra men een premium-lidmaatschap afsluit voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor 12 maanden, is deze looptijd bindend. Daarbij speelt het geen rol of men bij de afsluiting van de overeenkomst aan heeft gegeven dat men voor betaling in een keer of voor termijnbetaling, zoals bijvoorbeeld voor betaling per kwartaal, maand of iedere 6 maanden kiest. Tenslotte is de overeenkomst aangegaan voor de duur van 12 maanden. Zodra de betaling voor de aangegane overeenkomst niet wordt voldaan en wij geen verdere aanvraag over deze betalingsverweigering ontvangen, worden er betaal herinneringen en aanmaningen verstuurd. Als daar nooit op wordt gereageerd, wordt de openstaande vordering aan een incassobureau afgegeven. Daarmee neemt het incassobureau de vordering over en handelen zij alle verdere correspondentie met u af. Ook als er onduidelijkheden zijn, zullen zij deze met ons bespreken. Tenslotte is het incassobureau degene aan wie de openstaande rekeningen worden afgegeven. Mocht u een regeling met het incassobureau treffen gaat dat uitsluitend over de regeling van uw schulden met het incassobureau. De vordering is aan het incassobureau afgegeven. Dat is een zelfstandige firma waardoor wij daarop verdere invloed uit kunnen oefenen. Ik hoop met deze verduidelijking een en ander te hebben toegelicht. Met vriendelijke groeten, Nico Teeuwen Parship WebCare

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 27 december 2017 om 15:25 geantwoord

Geachte meneer van der Horst,

Graag wil ik aangeven, dat wij alle vragen via de klantenservice van Parship hebben beantwoord. Wij hebben geen invloed op de afspraken die u met het incassobedrijf heeft getroffen. Wij zijn blij dat u een regeling af heeft kunnen sluiten.
Met vriendelijke groeten,
Nico Teeuwen