Klacht: Opgelicht en zwaar beledigd

op 06 september 2018 over CBR in de categorie Overheid

Geachte Klachtencommissie CBR,

Hierbij wil ik een klacht indienen over de gang van zaken mbt mijn afrijden voor mijn goed voorbereidde taxiafrijexamen. Deze vond plaats op Donderdag 16 Augustus om. 8.00 uut j.l.
Ik had examen in een auto waarin ik niet die week via mijn opleider gelesd had. Tevens kreeg ik 2 examinatoren. 1 die die ander in opleiding moest beoordelen. Ik meldde voor aanvang dat dit niet de auto was waarin in proefgereden had.De auto (Peugeot)had ik 11 wkn ervoor in week 22 met mijn 1e examen gehad en maar 1 uur les in. Dat is te lang geleden. Ik had me ingesteld op de auto waarin ik geoefend had net voor mijn examen, een nieuwste Skoda. Dit had ik mogen weigeren bleek later uit de ovreenkomst. Tevens meldde ik dat ik mij op dit examen zeer goed voorbereid had omdat mijn baan ervan af hing en mijn LWT kaart 99 komt te vervallen en mijn half jaar contract ervan af hing.Ik anders terug moest de bijstand in wat ik verschrikkelijk vind met zoveel capaciteiten. Echter toen ik startte liep ’t even fout omdat de onbekende auto op stuurslot zat en ik deze er niet direct afkreeg. Ik hepakte mij weer nuchter en concentreerde mij volledig op mijn goed geoefende route die naar Delft leidde. Naar behoren ben ik naar ’t adres gereden aldoor daar een nieuwe route op te krijgen via de Tom-tom. De examinator in opleiding klaagde over de hoge temp. en mijn rijstijl die hij iets te stug vond. Ik anntwoordde hem correct en zei dat ik daar rekening mee ging houden ondanks ik al rustig reed maar aldus nog maar net 10 min. in deze onbekende auto reed. Ik probeerde de airco en de temp. naar bendn te krijgen maar de knoppen die ik niet kende maar uit probeerde werkten niet zoals ik wilde. Ik startte desondanks mijn rit en reed stapvoets naar een rotonde vanaf dit adres en zag doordat ik de met de onbekende auto bezig was een wielrenster over ’t hoofd waardoor de examinator Dhr. Holtman mij sommeerde en ik nog net kon stoppen. Ik wist meteen dat het was gedaan met mijn kans. De examinator in opleiding zei mij daarom ook. Je bent ipc gezakt maar als je je examen af wilt rijden dan mag dat. Ik zei ja want ik wist dat ik ’t kon. Ik vervolgde keurig mijn weg uiterst geconcentreerd maar besloot toch netjes mijn weg in te zetten terug naar het CBR. Wat gaat u doen vroeg hij. Ik zei ik kan toch geen extra punten meer scoren dus heb besloten mezelf niet vrdr meer te pijnigen. Weet u de weg wel terug vroeg hij. Ik zei: Jazeker en heb de heren keurig naar behoren afgezet bij het CBR. Vervolgens de nabespreking aangehoord waarin mij alleen duidelijk werd gemaakt dat ik de miste in ging met de fietser en ik ook daaromal wist dat ik gezakt was. Ondanks ik nog nooit iemand heb aangereden en al 18 jr correct en met veel plezier rij.Hij maakte de opmerking: Toch maar beter terug in de Bijstand dan een gevaar op de weg! Deze opmerking was totaal onterecht en erg misselijk makend. Ik heb hem een hand gegeven uit correctheid en ben huilend weg gelopen.Had eigenlijk tegen hem meteen een zware klacht willen indienen wegens deze uitspraak. De examinator keek weg toen deze man in opleiding deze uitspraak deed. Ik denk omdat hij zich schaamde voor dit voorval. Mijn rijinstructeur liep met mij mee naar de uitgang en ik gaf hem huilend een hand met de mededeling dat het belachelijk is zoals dit is gegaan en ik ‘r geen woorden voor had. Ik had nooit in een onbekende auto af mogen rijden en onvoorbereid hierop. Mijn examinator heb ik later nog gesproken via de telefoon en meldde mij dat de examinator meldde dat ‘r nog een incident had plaatsgevonden en dat spreek ik tegen. Ik schijn een automobilist gesneden te hebben op de snelweg en gedwongen op de vluchtstrook te rijden. Dit incident heeft nooit plaatsgevonden. Dit is een leugen dat erbij bedacht was om de zeer kwetsende uitspraak vd man in opleiding kracht bij te zetten omdat ik direct een klacht tegen hem kon indienen daarvoor en het zijn baan wel eens kon gaan kosten. Ten tweede dit incident is naderhand in mijn bespreking niet aangedragen als een fout waardoor ik gezakt was, alleen het fietserincident. Ten 3e is er geen opmerking of ingreep geweest tijdens dit zogenaamd verzonnen incident op de snelweg. Ten 4e heb ik geen auto horen tuuteren en neem aan als een automobilist zón grove fout maakt de andere automobilist toch echt heel hard op z’n clackson staat. Dit is nl. zeer asociaal rijgedrag waar ik mij nog nooit schuldig aan heb gemaakt. De examinator meldde ook dat ik niet in mijn spiegels keek terwijl ik juist iemand ben die dat juist enorm veel doe en bijna obsesievelijk wil weten wat er allemaal om mij heen in het verkeer gebeurd om zoveel mogelijk te kunnen anticiperen. Mijn examen heb ik verloren die krijg ik er niet mee terug met deze klacht. Ook de fout met de fietser geef ik eerlijk toe maar fouten die verzonnen zijn om een man in opleiding die grove ongepaste opmerkingen maakt naar examenkandidaten eruit te redden vind ik tever gaan. Ik heb daarom overwogen deze klacht bij u te deponeren omdat ‘r niets van klopt wat ‘r allemaal is gebeurd en ik hier dus melding van doe. Ik heb naderhand contact gezocht met het CBR om de naam van de examinator te achterhalen. Deze heet heer Holtman en de man in opleiding die schuldig is aan de grove ongepaste opmerking wist men geen naam van. Deze meneer was morokkaanse komaf en heette zoiets als El Jahib of dergelijke. U kunt natrekken n.a.v. data en tijd wie het betrof. Deze meneer is wat mij betreft zeer ongeschikt om examinator te worden. Om mensen zo schofterig te woord te staan.

Joyce Brama

Graag een tegenbericht en een onderzoek.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Joyce Brama