Klacht: Opgelicht door slotenmaker via nood24

op 25 april 2017 over Nood24 in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Mijn vriend en ik waren afgelopen weekend 22 april net verhuisd. Zondag 23 april waren we ’s avonds moe maar besloten we samen rond 19:00 uur vuilnis weg te gooien. We trokken de deur van ons appartement op de 3e etage dicht en gingen de eerste lading vuilnis wegbrengen. Toen we weer bovenkwamen en de deur met de huissleutel van mijn vriend wilden openen, lukte dit niet. Ik bedacht me toen meteen dat de oorzaak moest zijn dat mijn huissleutel aan de binnenkant van de deur zat. Balen balen en mijn vriend helemaal kwaad op mij. Toen zijn we maar rustig gaan nadenken over ”wat nu” en de rest van de vuilnis weggegooid. Aangezien onze balkons aan beide kanten aangrenzen aan de buren en we de deuren op het balkon niet op slot hadden gedaan, zagen we daar een mogelijkheid. We belden aan bij de buurman links van ons en vroegen of we mochten proberen via zijn balkon op ons balkon te komen. Hij liet dit niet toe, aangezien het best hoog is en misschien maar goed ook. Wel zei hij, dat we dan maar een slotenmaker moesten bellen, dat dat de enige optie was. We dachten meteen al, shit, dat kunnen we niet gebruiken na onze dure verhuizing etc. maar goed, dan moet dat maar. De buurman ging op internet op zoek naar een slotenmaker en belde met zijn telefoon het nummer en gaf deze aan mijn vriend. Later blik dit de malafide centrale van nood24 te zijn. Een website die ik zelf nooit had aangeklikt!! Onze mobiele telefoons lagen immers binnen en konden we niet bij. Het zou een uur duren voordat de slotenmaker zou komen. Wij wachten en wachten.. en toen kwam de slotenmaker aanrijden. Mijn vriend vertrouwde het meteen al niet aangezien hij niet met een bus met bestickering kwam, maar gewoon met een privé auto. Maar toch, het was 20:00 en de zon ging onder en het werd koud, we hadden beiden geen jas aan. Toen liepen we naar onze deur en vroeg mijn vriend wat het hele grapje van slot verwijderen ging kosten en of er geen andere manier was om de sleutel die aan de binnenkant zat eruit te krijgen. De sleutelmaker zei meteen dat het ons ongeveer 240 euro zou kosten. Dit vonden we erg duur, maar het was al laat en zagen geen andere optie. Toen zeiden we, ok doe maar voor dat bedrag en ga maar aan de slag. Hij was binnen 15 min klaar en had tevens een nieuw slot geplaatst. Ik was in een andere kamer toen mijn vriend geschrokken naar me kwam en ineens zei dat de rekening 488 euro was geworden! Ik schrok en liep naar de slotenmaker toe en zei ”hoe kan dat nou ineens dubbele bedrag?” Hij zei dat het vanwege het nieuwe slot kwam en dat we wel moesten betalen. We waren allebei zo geschrokken en stonden een beetje te trillen. De man zat ons op te dringen dat hij snel door moest en we wel moesten betalen. Toen heeft mijn vriend afgerekend. Het zat ons al helemaal niet lekker en hebben meteen daarna een andere slotenmaker gebeld die zei dat dit ongeveer 100 euro max. moet kosten. Toen wisten we zeker dat we opgelicht waren door Nood24! Noooooit meer bellen!

Ik ben tevreden als we in ieder geval de helft van het geld terugkrijgen van de slotenmaker of een verzekering. Het is de samenloop van omstandigheden die maakt dat je in dit soort mensen trapt. Je bent afhankelijk van een slotenmaker als je niet in je huis kan en bij je spullen kan. Je bent afhankelijk van een buurman als je geen telefoon of laptop in de buurt hebt. één klik op een verkeerde website en je hbt meteen met oplichters te maken. Ze hebben slimme truucjes door je af te leiden met andere verhalen over hoe onveilig je deur wel niet is voor inbrekers etc. etc... en mijn vriend bleef maar aardig tegen de slotenmaker in de hoop dat hij ons nog wel zou matsen. Niet dus, deze geldwolven zijn alleen maar op geld uit! Verschrikkelijk. Trap er niet in! Als het niet lekker voelt, niet doen, altijd naar je gevoel luisteren! Naast dat ik hoop dat we een deel van ons geld terugkrijgen, hoop ik ook dat deze site offline kan zodat er verder niemand meer intrapt!

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nood24

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nood24 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door opgelichtdoorslotenmaker