Klacht: Opgelicht door Interrent (onderdeel Europcar)

op 04 oktober 2016 over Europcar in de categorie Autoverhuur

Voor de periode 3-17 september heb ik bij Interrent (onderdeel van Europcar) een auto gehuurd op Ibiza. Op 17 september heb ik de huurauto ingeleverd bij Interrent, zoals afgesproken met een volle tank. Ongeveer 5 km voor de luchthaven heb ik hem volgetankt. Bij het inleveren was volgens de man van het verhuurbedrijf alles in orde. Hij vroeg of ik hem heb volgetankt want als dit niet zo was zouden ze €35 servicekosten plus de benzine in rekening brengen. Dit was echter niet van toepassing.
Na het inchecken op de luchthaven zie ik in mijn email een factuur van het verhuurbedrijf binnenkomen. Hierop hebben zij de €35 servicekosten plus €16,38 benzinekosten in rekening gebracht. Dit is natuurlijk onmogelijk en moet ook gewoon natte vingerwerk zijn want de tank was volledig vol, hier is geen twijfel over mogelijk. Ik heb Interrent tot 3 keer toe benaderd via email maar krijg geen reactie. Ook via tussenpersoon Cardelmar is geen oplossing geboden.

Als Interrent (Europcar) mijn onterecht afgehouden geld retour stort.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Europcar over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Europcar in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Europcar een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Europcar

Heeft op 04 oktober 2016 om 17:40 geantwoord

Geachte heer Haan,

Ik dank u voor uw bericht via klacht.nl en ik betreur uw ervaring in Ibiza.

Ik heb contact opgenomen met mijn collega\'s van Interrent in Spanje. Zodra ik meer weet, neem ik contact met u op.

Ik vertrouw u voldoende te hebben geïnformeerd.

Yvonne Gielisse Mollema
Customer Relations
Europcar Nederland

Reactie van de melder van de klacht Pimhaan

1 maand geleden - Mijn klacht is niet opgelost. Interrent zegt dat ik heb getekend dat er 3/8 benzine uit de tank was en ik daardoor geen recht heb op geld terug. Ze hebben mij als bijlage de rekening laten zien waar inderdaad met pen op is geschreven "-3/8". Sorry maar als klant weet ik niet dat dit betrekking heeft op de benzinetank en bovendien was er geen -3/8 benzine uit de tank dus ben ik gewoon opgelicht. In plaats van dat via deze weg mijn klacht wordt opgelost wordt gewoon keihard gezegd dat ze niks fout hebben gedaan en dat ik pech heb. Ik wil via deze weg dus ook iedereen die dit leest waarschuwen: Huur nooit een auto bij Interrent (Europcar) want ze lichten je gewoon keihard op!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Pimhaan