Klacht: Opgelicht

op 13 juli 2018 over Yarden in de categorie Verzekering

Ook mijn vriend is ongevraagd benaderd door een financieël adviseur, te weten dHr. X van DA verzekeringen, met de mededeling dat hij voor Yarden werkt.
Helaas kon ik zelf niet bij het gesprek aanwezig zijn.
Het verhaal van deze meneer was, dat mijn vriend over zijn bestaande polis bij Yarden onterecht provisie heeft betaald, en dat dat sinds 2013 niet meer mag.
Hij kon zo’n 1500,00 euro retour krijgen, waarvan hij dHr. X dan weer een provisie van 350,00 euro moest betalen.
Helaas heeft hij hiervoor getekend.
Doordat mijn vriend’s zuster erachter kwam, dat het polisnummer dat mijn vriend via een email van Yarden kreeg verschilde van zijn oude polisnummer, ontdekte hij dat zijn oude polis is afgesloten en een nieuwe geopend.
Bij navraag bij Yarden werd er zeer terughoudend gereageerd, ook al hadden we inmiddels een brief van hen ontvangen met de mededeling dat zijn oude polis was gestopt en een nieuwe geopend.
Wij vroegen hoe het mogelijk kon zijn dat een tussenpersoon zomaar beschikking had over de privacy-gevoelige gegevens van mijn vriend.
Ook daarop kregen wij geen bevredigend antwoord.
Conclusie: Dhr. X werkt onder één hoedje met Yarden om mensen geld afhandig te maken.

Wanneer deze malifide praktijken grondig aan de kaak worden gesteld en Yarden verantwoordelijkheid neemt hiervoor.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Yarden over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Yarden in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Yarden een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Yarden

Heeft op 17 juli 2018 om 10:34 geantwoord

Geachte mevrouw Smolenaars,

Dank voor uw bericht.
Ik kan mij voorstellen dat u hier geen fijn gevoel bij heeft. De betreffende afdeling heb ik op de hoogte gebracht. Begrepen dat er inmiddels telefonisch contact is opgenomen met uw vriend. Er zal naar een juiste oplossing worden gezocht. Vriendelijke groet, ^Sylvia

Heeft op 17 juli 2018 om 17:00 geantwoord

Er is nog geen oplossing geboden. Er is alleen maar gezegd dat er contact met mijn vriend is opgenomen.
Dus er valt nog niets akkoord te gaan.

Alle klachten die gemeld zijn door smoly37