Klacht: Opgelicht

op 23 januari 2018 over CE Repair Services in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik heb een TV gekocht die binnen 5 jaar kapot gaat en ze wimpelen mij af met een vervangende TV die ik na 1 keer het type in tik op google voor € 752 kan kopen op meerdere sites . Ze laten me 374 euro meer betalen en doen dan net alsof ik hun dankbaar moet zijn voor 200 euro coulance ???!!! Omschrijving Aantal Kosten
Arbeidsloon € 95,00
55PUS6401/12 1,00 € 999,00

Totaal € 1094,00
Handling € 15,00
Transport € 17,50
Coulance van PHILIPS – € 200,00

Totaal incl. BTW € 926,50

Ik stel voor dat ze 200 euro over maken op mijn rekening doordat ze een TV geleverd hebben die binnen 5 jaar mankementen vertoond die niet horen bij een dergelijk product van een dergelijke aanschafprijs. ( product aansprakelijkheid )
Verder zie ik het toestel gewoon weer bij ons thuis afgeleverd. Al is het maar gewoon om het feit dat zij het dan niet hebben. Vertrouwen doe ik ze voor geen meter meer. Wat een vies handeltje , bah , bah.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar CE Repair Services over deze klacht.

Bericht van CE Repair Services

3 weken geleden - Geachte heer, Wat een uitspraken. “Opgelicht” “Vies handeltje”, het is nogal wat. Naar ons idee zijn dit volstrekt onterechte aantijgingen. Laten we eens naar de feiten kijken. U richt uw pijlen met de bovenstaande uitingen op CE Repair. Dit terwijl CE Repair noch uw leverancier noch de producent van uw tv is. CE Repair is in het proces puur en alleen de uitvoerende partij van reparaties en indien reparatie niet mogelijk blijkt dan informeert zij de producent. De producent geeft vervolgens aan welke oplossing er al dan niet kan worden geboden, waarbij CE Repair aan de klant meedeelt wat het voorstel tot een mogelijke oplossing is. CE Repair is dus alleen de boodschapper. U bent het, gezien uw antwoord, niet eens met het voorstel c.q. de geboden oplossing. In dat geval dient u zich te wenden tot uw dealer, bij hen heeft u de tv immers gekocht en met hen heeft u een zakelijke verstandhouding, e.e.a. is wettelijk zo geregeld. Uw tv is van 03-08-2013 en thans derhalve dus 4 jaar en (ruim) 5 maanden oud. De voorgaande periode is tevens de afschrijvingstermijn, in de context daarvan verwijzen wij u (puur indicatief) naar de afschrijvingstabel van UNETO-VNI. Om u te helpen zullen wij bij de producent aangeven dat u hun voorstel niet accepteert. Het is dan aan hen om aan te geven wat er wel of niet kan om tot een mogelijke uiteindelijke oplossing te komen. Wij zullen, gezien de bovenstaande uitleg, deze case (als CE Repair) nu sluiten. Mocht u niet tot een oplossing kunnen komen en u bent van mening dat wij u daarbij verder kunnen helpen, neemt u dan s.v.p. contact met ons op via het contactformulier op onze website. Met vriendelijke groet, CE Services.

Reactie van de melder van de klacht philipsbedrog

3 weken geleden - Het aanbod komt van jullie af en niet van mijn dealer. Jullie doen de aanbieding uit jullie naam , zie onderstaande mail . Vervolgens verwijs je naar een dealer of producent voor de inhoudelijk afwikkeling ? Jullie doen de aanbieding dus komen we er bij jullie op terug. Het feit dat de TV een bepaalde leeftijd heeft weet ik ook wel en dat 200 euro dan een coulance vergoeding is snap ik ook wel. Maar je moet een reageren op feit dat je het aanbod van genoemde tv eerst opleukt naar € 1.126,50 en vervolgens minus 200 euro coulance aanbiedt voor € 926,50. Exact dit zelfde type tv biedt Philips via een dealer aan voor 752 euro. Deze dealer verdient er dan nog aan ook . Dus met de coulance bod eraf geteld zou ik voor de vervangende nieuwe tv via jullie 174 euro meer moeten betalen en dan snappen jullie niet dat je de zaak aan het oplichten bent met de veronderstelling dat er een coulance van 200 euro op een nieuwe tv ??? !!! Je geeft helemaal geen korting als je de prijs voor nieuwe tv zo hoog weg zet dat deze duurder is met ( coulance) korting dan bij welke dealer dan ook. Het opleuken van een verkoopprijs van een vervangende TV is in geen geval recht doen aan een Philips cliënt die binnen 5 jaar een schade aan de TV heeft die op grond van product aansprakelijkheid normaliter 5 jaar mee had moeten gaan / niet tot waarde 0 gereduceerd omdat deze dan niet te repareren is. Wat mijn dealer dus in het door jullie gedane prijsaanbod van de vervangende TV voor rol speelt is mij dus een raadsel. U doet de prijs aanbieding , niet mijn dealer. Dus jullie dienen je te verantwoorden voor de mails en aanbiedingen die je verstuurd met je eigen firma naam. Verzonden mail : Van: CE Repair [mailto:dordrecht@cerepair.nl] Verzonden: donderdag 18 januari 2018 16:13 Aan: Td Onderwerp: Prijsopgave coulance toepassing inzake reparatie 01016574 V LANKVELD / 1121113 Onderwerp: Prijsopgave coulance toepassing inzake reparatie 01016574 V LANKVELD / 1121113 PRIJSOPGAVE W vd broek electroworlddealer Runstraat 13 5427 ED Boekel 18-01-2018 Ordernummer : 1121113 Uw referentie : 01016574 V LANKVELD Aankoopdatum : 03-08-2013 Merk/model : PHILIPS TV LCD 55" 55PFL5537H/12 Serienummer : ZH1G1241004175 Verpakking : Geen Toebehoren : ________________________________________ Probleem/klacht : Regelmatig zwart beeld , Tv valt regelmatig uit. TV start soms moeilijk of niet op ; na spanningsloos maken soms weer wel. ________________________________________ Werkzaamheden : Vanwege het niet beschikbaar zijn van de benodigde onderdelen en/of economische reden, kunnen we uw toestel niet herstellen. Om deze reden doen wij u, in samenwerking met Philips een voorstel voor een geheel nieuw toestel. Als vervanging van uw huidige toestel is ons voorstel om u een 55PUS6401/12 te leveren met bijbetaling van € 926,50 inclusief BTW. De hoogte van deze bijbetaling is gebaseerd op de afschrijvingstabel van Uneto-Vni.Kunt u ons s.v.p. binnen 48 uur een terugkoppeling geven of u akkoord gaat met dit coulance voorstel? Indien u akkoord gaat zullen wij de nieuwe set voor u bestellen en een afspraak maken voor levering zodra het toestel binnen is. Tijdens dit bezoek zullen wij uw oude toestel meenemen, indien deze nog niet is opgehaald. De levertijd is op dit moment 10 tot 15 werkdagen. De bijbetaling (voor zover van toepassing) dient direct te geschieden per pin of creditcard bij levering; onze service technicus heeft een pinautomaat bij zich. ________________________________________ Kosten werkzaamheden : Omschrijving Aantal Kosten Arbeidsloon € 95,00 55PUS6401/12 1,00 € 999,00 Totaal € 1094,00 Handling € 15,00 Transport € 17,50 Coulance van PHILIPS - € 200,00 Totaal incl. BTW € 926,50 Wij verzoeken u vriendelijk uw reactie op de prijsopgave aan ons kenbaar te maken. Klikt u daarvoor hier . Wij bieden u daarbij de volgende keuze mogelijkheden: A. U gaat akkoord met deze prijsopgave en u verzoekt CE Repair om de reparatie conform de vermelde reparatiekosten uit te voeren. B. U gaat niet akkoord met deze prijsopgave en u verzoekt om retournering van het toestel. In dit geval betaalt u alleen € 33,00 onderzoekskosten* en eventuele transportkosten voor het retourneren van uw toestel. C. U gaat niet akkoord met de prijsopgave en u doet afstand van uw toestel. In dit geval betaalt u alleen € 33,00 onderzoekskosten*. CE Repair zal uw toestel milieuvriendelijk afvoeren. * Onderzoekskosten zijn inclusief BTW. CE Repair Services Dordrecht B.V. KvK : 23076225 Daltonstraat 25 BTWnr. : NL008885229B01 3316 GD Dordrecht IBAN : NL28ABNA0455061491 www.cerepair.nl

Bericht van CE Repair Services

6 dagen geleden - Geachte heer, Zoals reeds in een telefoongesprek tussen u en CE Repair is aangegeven liggen de feiten in deze zaak aantoonbaar en significant anders. Er is door CE Repair Services contact gezocht met uw dealer, wij hebben onze bevindingen en visie aan hem voorgelegd. Uw dealer heeft aangegeven ons heden 13-02-2018 een inhoudelijke reactie te zullen geven. Voor de goede orde: CE Repair Services valt niets te verwijten, hetgeen klip en klaar zal blijken. Met vriendelijke groet, CE Repair Services.

Reactie van de melder van de klacht philipsbedrog

5 dagen geleden - Zoals in telefoongesprek tussen mij en CErepair zou u de mail sturen die u naar dealer gestuurd zou hebben. Deze hebben niet ontvangen . Wel de nieuwe aanbieding , maar daar is de onvrede niet uit ontstaan. Het was u na het telefonisch contact wel duidelijk waar het in zat. Ik heb me wel aan de afspraak gehouden en de mail die ik van de dealer gekregen heb door gestuurd naar u. Nu bent u dan wel overtuigd , maar ik nog niet. Dat Dealer een rol speelt wil ik graag bewezen zien, anders heb ik nog geen verhaal. Feit is dat ik als consument tot op heden niet gecompenseerd ben, mijn tv is beoordeeld bij dealer als niet te repareren. Inmiddels is deze al weer terug bezorgd om dat ik er helemaal klaar mee was speelbal te zijn tussen Philips en dealer . De productgarantie en tegemoetkoming leiden tot op heden in een profijtelijke winst situatie van de dealer en/of Philips. De nieuwe aanbieding wordt dan ook niet aan mij gedaan maar aan de dealer. Deze zal er wellicht op terug komen maar dan heb ik op dit moment geen concrete aanbieding . Ik ben ook niet meer voornemens de oude in te leveren. Ik ben hier nu 2 maanden mee bezig . Klacht melden , niet op te lossen, vervolgens TV klacht nogmaals doorgenomen , Niet te repareren, TV inleveren , belachelijk nieuw aanbod , Oude TV weer terug. Ik laat me niet telkens van kastje naar de muur sturen. Als ik nu gecompenseerd wordt wil ik dat op een winst neutrale manier zonder tussen handel met kapotte tv's en afroming van tegemoetkoming door welke partij tussen mij en Philips dan ook. Ik werk niet meer mee aan woekerdeals waar iemand verdiend aan de compensatieregeling die Philips mij aanbiedt. Dus niet aan het nieuwe aanbod als ook niet aan een te retourneren TV. Ik heb een extra marge betaald in 2013 voor een nieuwe TV voor service en advies , idem op de nieuwe tv in 2018. Als ik nu de nieuwe aanbieding afneem van Philips ( 2 mnd na melding) wens ik niet nogmaals ergens extra een voordeel te bieden aan een dealer of welke tussenliggende partij dan ook . Of dacht Philips dat ik 2-3 mnd zonder tv thuis ging zitten met gezin met 3 kinderen ??? Zolang het mij dus niet klip en klaar is blijven jullie volgens mijn feiten de aangewezen partij. Ik wacht een concreet voorstel aan mij gericht af. Hiervoor kunt u mij ook rechtstreeks bellen of mailen dan handelen we het rechtstreeks af.

Bericht van CE Repair Services

5 dagen geleden - Geachte heer, Wij begrijpen uw boosheid en zien de redelijkheid van uw beklag in. Wel merken wij andermaal op dat u uw pijlen onterecht richt op CE Repair en dat u middels uw uitingen CE Repair onterecht bejegend van zaken die onwaar zijn. Zoals al meermaals door ons is aangegeven, uw dealer is (in procedurele en wettelijke zin) uw aanspreekpunt. Bij hem heeft u de tv gekocht (met hem heeft u een koopovereenkomst). Daarbij, uw dealer heeft u het omruilvoorstel gedaan. Wij hebben gisteren contact gehad met uw dealer, deze zou u gisteren bellen (is dit niet gedaan?). Wij gaan er vooralsnog vanuit dat uw dealer deze zaak heden alsnog met u rechttrekt en zullen hem daar heden andermaal toe aansporen. Nadien zal ook u klip en klaar zijn dat CE Repair niets te verwijten valt en verwacht dat ook dit, na het gesprek met u dealer, van u te vernemen. Met vriendelijke groet, CE Repair Services.

Reactie van de melder van de klacht philipsbedrog

4 dagen geleden - In telefonisch onderhoud hebben wij afgesproken dat ik mijn mailwisseling met dealer naar u zou mailen en u zou de mailwisseling van u met dealer naar mij mailen. Ik heb me aan mijn woord gehouden. U niet . Dus op grond van welke feiten moet ik uw verhaal nu betrouwbaar vinden ? U verwijst mij nu weer naar de partij die volgens u tot op heden het meest onbetrouwbaar gehandeld heeft. Kan contractueel dan wel zo in elkaar zitten . Maar door geen openheid van zaken te geven , schaart u zich achter de dealer en blijft u onderdeel van het duistere tegemoetkomingsverhaal . U kiest contractueel uw zakenpartners , dus zolang dit verhaal niet opgelost is bent u mede verantwoordelijk voor de gang van zaken. Ik heb u in vorige bericht de kans gegeven om rechtstreeks de zaak te regelen met mij. U kiest er voor mij toch weer naar de diegene te sturen die volgens u de verantwoordelijk is . Maar volgens mijn feiten komt de mail met absurde prijs voor een omruil actie van uw organisatie. Als u geregeld wil zien dat dit niet uw verantwoordelijkheid is , moet u gewoon uw afspraak na komen en mij het bewijs mailen waaruit blijkt dat dit niet u communicatie is. Dus heel simpel; lever het bewijs en stuur mij niet naar een partij die naar uw mening niet betrouwbaar gehandeld heeft. U heeft schijnbaar het bewijs , maar u levert niet . Wat zegt dat over uw organisatie ??

Bericht van CE Repair Services

4 dagen geleden - Geachte heer, Wij trachten u nog een maal uit te leggen hoe de zaak zowel procedureel als wettelijk in elkaar zit. Wellicht dat een oplossing daardoor dichterbij komt. U heeft u tv gekocht bij uw dealer niet bij ons. Met u dealer heeft u een koopovereenkomst niet met ons. Wij kunnen derhalve niets crediteren of enige coulance verstrekken. Indien een tv onverhoopt defect raakt, zal deze, indien dit technisch en economisch gezien haalbaar is, door een geautoriseerde services organisatie worden gerepareerd. De economische levensduur van uw tv is op basis van de UNETO- VNI-afschrijvingstabel 5 jaar of te wel 72 maanden. In het geval reparatie niet mogelijk blijkt (zo bij u tv het geval is) volgt er v.a. de zijde van de fabrikant (in sommige gevallen) een coulancevoorstel. Let wel: dit voorstel komt niet van CE Repair en CE Repair gaat eveneens niet over de inhoud van het voorstel en/of de hoogte van de bedragen et cetera. CE Repair is in deze puur en alleen de boodschapper en geeft het voorstel van de fabrikant door aan de dealer. De afhandeling van de coulance geschiedt vervolgens via de dealer (regresrecht). Uw dealer heeft immers een zakelijke overeenkomst met de leverancier/fabrikant van uw tv en u, zoals reeds aangegeven, heeft een zakelijke verstandhouding (koopovereenkomst) met uw dealer. Dat u het niet eens bent met de wijze waarop uw dealer de zaak met u heeft afgehandeld is ons inmiddels genoegzaam duidelijk, echter; dit is CE Repair niet verwijtbaar. Geachte heer, u heeft onze organisatie tot op heden bij herhaling onheus bejegend en in een kwaad daglicht gesteld. Dit zonder dat u enig bewijs van onrechtmatig handelen door CE Repair jegens u hebt getoond. De wet is hierover duidelijk; wie eist bewijst. Dit bewijs kan niet worden geleverd simpel weg omdat er door CE Repair niet onrechtmatig is gehandeld. Wij verzoeken u dan ook met klem uw laster t.a.v. CE Repair per direct te staken. N.a.v. een telefoongesprek heden tussen uw dealer en onze organisatie is er afgesproken dat u dealer met u in contact zal treden om deze zaak door te spreken en voor zover mogelijk tussen u beide te klaren. Met vriendelijke groet, CE Repair Services.

Alle klachten die gemeld zijn door philipsbedrog