Klacht: opgedrongen abonnement

op 15 september 2016 over Direct PC in de categorie Computerwinkels

Er komt een medewerker van direct pc aan de deur met de mededeling dat ze hun diensten aan ouderen aanbieden en er op dit moment een actie loopt. Wie nu een abonnement neemt betaalt maar 99 euro’s en kan 24 uur online allerlei hulp ontvangen bij het gebruik van je pc. Ik woon in een senioren huis. Ik geef te kennen dat ik niet geïnteresseerd ben, maar na wat aandringen laat ik me toch wat informeren. Om me beter te woord te staan wil hij mijn huisadres en enige gegevens noteren. Ik vind het niet nodig die te geven, maar hij staat erop dat die informatie nodig is zodat een andere medewerker telefonisch contact met me zal opnemen en me indien een abonnement wil die kan afsluiten. Mijn bankrekening geef ik niet ondanks dat hij ernaar vraagt. Ook geef ik aan dat ik geen abonnement wil, ook niet voor een proeftijd, want ik heb geen tijd om iets op te zeggen. Die medewerker laat nog een visitekaartje achter en vertrekt. Ik hoor een tijdje niets meer van Direct pc maar krijg plotseling brieven waarin gevraagd wordt dat ik 99 euro’s wil betalen. Aangezien ik geen abonnement heb afgesloten en geen contract of leveringsvoorwaarden ontvangen heb reageer ik ook niet op de brieven,totdat ik een aanmaning krijg om te betalen. Ik reageer dat ik geen abonnement heb en leg de situatie uit. Ik krijg dan een brief waarin gezegd wordt dat ik 25 euro’s moet betalen voor administratiekosten nu ik het abonnement beëindigd. Vervolgens krijg ik een tweede brief waarin staat dat ik niet alleen de 25 euro’s maar ook 99 euro’s moet betalen, anders wordt de zaak aan een incasso bureau overgedragen. Dit is inmiddels gebeurd. Aginincasso heeft me aangeschreven dit geld te betalen. Volgens internet bericht is Direct pc die onder verschillende namen werkt op gemene en valse wijze ouderen aan het misleiden en denken zo hun brood te moeten eten. Wie weet vinden ze de dood in de pot.

Aangezien ik geen abonnement heb afgesloten en mocht ik door het vertrekken van mijn gegevens dit wel gedaan, dan ga ik ervan uit dat ik op zijn minst een kopie van de overeenkomst ontvangt en de leveringsvoorwaarden. Deze heb ik niet ontvangen, dus heb ik ook geen abonnement afgesloten. Ik wil dat Direct PC per direct deze zaak stopzet en opheft. Mij niet langer lastig valt met zijn opdringerige praktijken.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Direct PC

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Direct PC over deze klacht.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Direct PC nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Direct PC in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Direct PC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Direct PC

Heeft op 02 december 2016 om 15:58 geantwoord

Best de heer. Daniels
Wij hebben u proberen te bellen om dit met u op te lossen helaas kregen wij u niet te pakken .Zou u ons willen bellen zodat we dit met u oplossen .
0882223333
Met Vriendelijke Groet,
DirectPC
Werkwijze

Hoe werkt onze service?

24/7

Na het afsluiten van een servicecontract ontvangt u binnen 30 dagen een servicepas met een uniek klantnummer. Hiermee ontvangt u gegarandeerd 24-uurs hulp bij uw computerproblemen. Of het nu dag of nacht is, bel onze servicelijn en u wordt direct te woord gestaan.

Hulp op afstand

Binnen 24 uur lossen wij de meest voorkomende computerproblemen op. Om uw probleem zo snel mogelijk op te lossen, bieden wij eerst telefonisch hulp op afstand. Met uw toestemming logt onze ICT-professional op afstand in op uw computer om zo het probleem te verhelpen. Tijdens dit proces kunt u op uw eigen beeldscherm blijven meekijken. Geen stress, maar toch de controle!

Hulp thuis

Lukt het niet om het probleem op afstand op te lossen? Geen nood! Wij zorgen ervoor dat er binnen 24 uur een ICT-professional bij u thuis komt. Met Direct PC kunt u snel weer verder met internetbankieren, e-mail checken of bijvoorbeeld die mooie vakantie boeken.

En dat alles voor een vast bedrag per jaar. Geen onderzoekskosten, voorrijkosten en arbeidskosten en geen toeslagen op zon- en feestdagen!

Lid worden? Klik hier!

Storing? Meld het hier online!

Nieuwe PC nodig?
Bezoek onze webshop!

Smartphone of tablet kapot?

iDEAL-kleinDirect aan de slag!

Volg ons op social media

 

Direct PC | KvK nummer 55200443 | Algemene voorwaarden | info@directpc.nl | Sitemap | Ontwerp & realisatie: Bewust!

© 2016 PC Harmony Service B.V. handelend onder de naam Direct PC. Alle rechten voorbehouden.

Alle klachten die gemeld zijn door gedupeerde patricia